Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidN:

Kör ni med customkablar för att kunna bygga i det här caset eller använder ni standardkablar?

Jag har kört båda och det funkar… jag har osleevade från pslate customs nu och de är lättare att bygga med men det är inga problem med åtminstone corsairs SFX-series kablar.

Visa signatur

FormD T1
3700X, 5700XT, 16GB 3600MHz CL16, 960 GB Corsair MP510, ASUS B550-i Gaming, Corsair SFX 750

Permalänk
Skrivet av DavidN:

Kör ni med customkablar för att kunna bygga i det här caset eller använder ni standardkablar?

Håller på just nu och experimenterar med en sf750. Med nätagget uppochned (sladdarna på andra sidan, inte vid radiatorn), tycker det verkar fungera med moderkortskablarna, fast GPU kabeln känns rätt otymplig pga att den har massa extrakontakter på sig, så funderar på att skaffa en custom gpu kabel. Tror inte det är omöjligt att gömma undan den heller, finns ju lite fickor man kan jobba med, under nätagget och vid ändarna på radiatorn t.ex.

Jag har en EK240, en grej jag funderar på är vilket layout på AIO tuberna som är optimal. Tror det beror lite på moderkort, ram minnen, fläktar osv. Gäller ju att bestämma sig innan man monterar fast den på CPU, då man inte vill hålla på och ommontera kylpastan.

Vanligaste setupen verkar vara att dra aio slangarna från vänster sida ovanför blocket, under radiator fläktarna. Precis som man ser i den här tråden:

Varianter som skulle kunna fungera är att sätta en eller båda slangarna går under blocket istället, fast från sidan. Alternativt montera blocket så slangarna börjar undertill, såhär:

Ram minnen kanske är ivägen på 3slots dock..

Permalänk
Medlem

V2.0 är på gång att rullas ut. Själv har jag beställt en titanium som jag tänkt köra en custom loop med kromade kopparrör 🙂.

Får hoppas på inte allt för långa förseningar, borde duka upp i augusti nångång.

Permalänk
Medlem

Nu har man äntligen fått sin V2 Titanium. Får se när man hinner bygga i den.

Permalänk

Byggde min formd, blev asbra - galet mycket cleanare än loque chassina, mindre helt klart men fan dom är fina.

Kör en AMD 5600X och ett 3060 ti mini, aio 240mm för cpu med bara en fläkt, har oxå skruvat dit noctuafläktar på GPU som är helt deshroudet. Lite undervoltning på det och datorn är riktigt bekväm även vid full load, och HELT tyst vid icke spelande.

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Tog lite bilder på mitt bygge. FormD T1 2.0 Titanium

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Tog lite bilder på mitt bygge. FormD T1 2.0 Titanium

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Oerhört snyggt! Ta ytterligare ett par bilder och lägg upp i galleriet så får du 6 av 5 av mig. mITX är vägen att gå och det blir inte mycket bättre i mitt tycke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tom76:

Oerhört snyggt! Ta ytterligare ett par bilder och lägg upp i galleriet så får du 6 av 5 av mig. mITX är vägen att gå och det blir inte mycket bättre i mitt tycke.

Tack

Orkar inte ta mer bilder 😂😂

Permalänk
Medlem

Någon som sitter på ett v2 redo att sälja?