Var få tag på bakplatta och det där iskruvnings korset till ett Zotac 1080 Ti?

Permalänk
Medlem

Var få tag på bakplatta och det där iskruvnings korset till ett Zotac 1080 Ti?

Hej alla!

Kommit över ett billigt Zotac 1080 Ti 11GB reference design (hatar det men men) som inte fungerar men jag har mina aningar om fel. Förra ägaren hade dock pillat innan och lyckats med konststycket att göra av med både bakplattan och det det där korset på baksidan som man skruvar fast kylflänsen i samt samtliga skruvar. Tycker mig letat till förbannelse efter någon bakplatta men gått bet utan att behöva köpa ett helt kort vilket ju liksom går fet bort.

Går det att använda mig av något annat kort som säg tex ett Titan X reference (som jag tror jag såg någonstans för rätt billigt eller hur det nu var) eller annat liknande korts bakplatta och kors som passar mitt? Korset i sig verkade helt omöjligt att hitta, men borde finnas, eller så letade jag på fel ord.

Någon som kanske har bättre koll på detta än jag?

Tack!

Permalänk
Medlem

Hej, vad jag kan se så används inte ett kors på backsidan.

skruvar med fjädrar borde funka lika bra, vad korset gör att agera som en stark fjäder.

Se bilder här i denna review,

https://www.guru3d.com/articles-pages/geforce-gtx-1080-ti-review,4.html

Titan Xp borde vara liknande design som 1080ti

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Ah det skruvas ju på det viset, tänkte lite cpu i hastigheten. Gött då var det ett mindre problem.

Ok, så titan Xp, får kollas upp. Bara skruvhålen passar så men är i det närmaste omöjligt att se på bilder.

Även tankar på vatten till det hela för referens designen låter ju som en jetmotor.

Permalänk
Medlem

Hahahaaaa. Den är ju ful som stryk och ser riktigt billig ut. Hur som helst. Den har varken backplate eller krysset, så det är lungt. Lycka till med reparationen. Om du inte lyckas och vill kränga vidare den så hör av dig gärna till mig. Ciao bello...