Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Plötsligt oljud och ingen signal till skärmen

Permalänk
Medlem

Plötsligt oljud och ingen signal till skärmen

Satt och kollade YouTube när skärmen plötsligt slocknade och datorn började göra ett hemskt oväsen. Har lokaliserat ljudet till mitt grafikkort (ett drygt sex år gammalt 770). Datorn var rejält dammig så jag har kopplat ur de flesta komponenter och sladdar samt blåst ur hela skiten. Datorn startar men jag får fortfarande ingen signal via DVI. Det finns inga portar för bild på mitt moderkort och jag har inga andra grafik/moderkort att prova med. Har resettat CMOS med knappen på moderkortet men problemet kvarstår.

Edit: Har inspekterat gpu och ser inget konstigt. Har även provat att byta PCI-E-slot.

Vad fan gör jag? Hur felsöker jag vidare? Några gissningar kring vad som kan vara fel?

Är mest rädd för att förlora mina filer även om inget tyder på att mina diskar tagit skada.

Permalänk
Viking

Har du testat att plockat ur grafikkortet helt om du har integrerad grafik?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Har du testat att plockat ur grafikkortet helt om du har integrerad grafik?

Finns tyvärr ingen sådan i moderkortet...

Permalänk
Viking
Skrivet av Ytt:

Finns tyvärr ingen sådan i moderkortet...

Och du har inget annat grafikkort du kan testa med?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Och du har inget annat grafikkort du kan testa med?

Nope, varken moderkort eller gpu :/