Permalänk
Medlem

Android platta för Plex

Jag är en ren Ipad användare av ren lathet och funderar på att köpa en surfplatta/filmplatta till barnen. Jag syncar filmer från Plex och lägger dessa på Ipaden så det inte behövs internetåtkomst när vi är ute och reser.

Det känns dock ganska dyrt att lägga ner 4500kr på en ny Ipad, som främst ska användas för att visa film, och undrar om någon har testat en Android platta som har stöd för Plex och kan rekommendera den?

Jag vill alltså ha förslag på Android plattor som ska vara minst 10" som en Ipad och billigare än de 4500kr som en sådan kostar (32Gb varianten utan 4G). Android plattan får gärna ha stöd för externt minneskort så detta går att expandera.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephirot:

Jag är en ren Ipad användare av ren lathet och funderar på att köpa en surfplatta/filmplatta till barnen. Jag syncar filmer från Plex och lägger dessa på Ipaden så det inte behövs internetåtkomst när vi är ute och reser.

Det känns dock ganska dyrt att lägga ner 4500kr på en ny Ipad, som främst ska användas för att visa film, och undrar om någon har testat en Android platta som har stöd för Plex och kan rekommendera den?

Jag vill alltså ha förslag på Android plattor som ska vara minst 10" som en Ipad och billigare än de 4500kr som en sådan kostar (32Gb varianten utan 4G). Android plattan får gärna ha stöd för externt minneskort så detta går att expandera.

Tack på förhand

Låter som denna skulle kunna vara något du söker, finns även som 4G variant.
https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/surfplattor/surf...

Permalänk
Medlem

Eftersom Plex finns att ladda ner i Google Play store så fungerar väl Plex på alla androidplattor som har tillgång till Play store?
Så det kommer fungera på i stort sett vilken du än väljer.

Permalänk
Medlem

mina ungar har varsin billig Lenovo platta som det fungerar kanon på.
de plattorna har inte kostar mycket över tusenlappen.
krävs inget speciellt utav plattan för att kunna kolla plex.
de kan vara lite sega ibland när ungarna har 25 appar igång men då får man rensa lite och stänga ner allt annat än det som de skall använda och så fungerar det bra igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealex:

mina ungar har varsin billig Lenovo platta som det fungerar kanon på.
de plattorna har inte kostar mycket över tusenlappen.
krävs inget speciellt utav plattan för att kunna kolla plex.
de kan vara lite sega ibland när ungarna har 25 appar igång men då får man rensa lite och stänga ner allt annat än det som de skall använda och så fungerar det bra igen.

Om du är nöjd med den får du gärna skriva vilken modell det är så ser jag var den kan köpas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephirot:

Om du är nöjd med den får du gärna skriva vilken modell det är så ser jag var den kan köpas.

Lenovos plattor finns på NetOnNet, tror dock ingen av dom har plats för minneskort.