Horizon Zero Dawn släpps i augusti till PC

Permalänk
Skrivet av ninjavinden:

Ser skojigt ut, som Zelda breath of the wild typ. Utöver extra inställningar som komiskt bred skärm så kan man också byta språk till Japanska, något som jag personligen uppskattar väldigt mycket.

Jag tycker att spelets citat stämmer väldigt bra: "Jorden är inte längre vår".
Den var nog aldrig vår till att börja med, vi lånade den bara från våra barn.

Lirade genom först botw, sen detta 2 månader efter, detta var spelet jag hade klart roligast med när jag tog mig förbi kanske 8-10h gränsen och spelets story drog igång lite mer. Kortare men mer kvalitet rakt igenom med 100% bättre progression, men inte lika cool fysikmotor. Förmodligen det bästa jag lirat genom på ps4an (dock inte varit för många spel på den plattformen, sett det som behövts för att skippa andra spel).

Permalänk
Medlem

Gör sig riktigt bra i HDR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Verkar som Steam glömt att uppdatera sin valutakonverterare.

Ja. Det ska tydligen kosta typ 30 i England. Och så illa växlar ju inte £ - €

Ännu..

Skrivet av Ratatosk:

Vad är det för typ av spel?

Neodystopiskt sci-fi actionäventyr av nya Tombraider-karaktär. Typ.

Skrivet av anon201296:

Fick nyss Epost från Steam att det finns för "förköp". Började nästan skratta, förköp på ett gammalt spel, jag vill nog fan se det fungerar som det ska före jag betalar någonting alls

Tänk om det tar slut då..

Skrivet av Cenorida:

Dock har man väl sagt att många andra Sony spel ska komma till PC också? Känns nästan som om det skulle få PC-spelare att bli mindre benägna att köpa en Playstation. Skulle också kunna vara så att man har insett att PC-plattformen inte är en konkurrent på samma sätt som Xbox, och väljer då att tjäna lite extra pengar på att släppa spelen även där.

Nä, det är bara internätets antaganden som inte tar i beaktande de unika aspekterna med detta spel. Att motorn redan är anpassad. Chefen för studion har med sin vidare position inflytande för lite eget experimenterande. Och att de andra studiornas spel sedan tidigare hade multiplatformspublicerande bakgrund. Räkna inte med att se tex Bllodborne eller GoW gå samma väg.

Men ja, helt klart är att Sony inte ser Xbox och Windows som exakt samma sak, även om de nu faktisk är det i grunden.

Intressant och rimligt annars vore ju isf om Horizon Forzero Dawn släpps även på Xboxen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Lustigt förresten att det fortfarande inte gått upp för den vanliga massan att "Denuvo kommer göra det ospelbart, och att de kommer invänta att det knäckts."

1.. 2..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Lustigt förresten att det fortfarande inte gått upp för den vanliga massan att "Denuvo kommer göra det ospelbart, och att de kommer invänta att det knäckts."

1.. 2..

Var har du fått information att det använder Denovo? Det står inte på Steam store, och det står på alla andra spel som har Denuvo.

Permalänk
Medlem

Köpte direkt. Klockrent köp.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Var har du fått information att det använder Denovo? Det står inte på Steam store, och det står på alla andra spel som har Denuvo.

Har det nu mot all förmoden inte det, så kunde de ju gott kostat på sig en Linux-variant också.

Men det kanske har ett spännade sprillans nytt next gen Sony root-kit istället.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Nämen, jag som även har kvar min rabattkod hos Epic från deras senaste rea, Horizon för 250:- känns ju som hittat om det inte visar sig vara en gräslig PC-port.

Visa signatur

"Far and away the best prize life offers, is the chance to work hard at work worth doing"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Dock har man väl sagt att många andra Sony spel ska komma till PC också?

Nej, ingen har sagt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Vad är det för typ av spel?

Ett fantastiskt.

Det är ett open world action-rpg med riktigt tight story (som i sina bästa stunder påminner mig om Mass Effect). Bjuder dessutom på riktigt tillfredsställande gameplay i strider.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Efter att ha gått över till 144hz skärm är det grymt svårt att spela i 30fps, så skönt att detta äntligen kommer till PC, blir ett köp direkt vid släppet! Hoppas The Last of Us 2 kommer till PS5 sen med 60 fps åtminstone...

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

50 euro på Steam eller 349 kr på Epic store.

Varför är alltid Steam så himla dyrt!?

Men ett givet köp blir det! Haft lust att spela detta spelet sedan det släpptes men ej haft något PS4a! Men nu så!

Desperados III:

Epic Store: 599 SEK
Steam: 49.99€

Varför är alltid Epic Store så himla dyrt!?

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Förmodligen. Men tänker att det råder en konkurrens situation med spelförsäljning och då kanske deras priser blir svåra att konkurrera med. Fast de flesta kanske vill ha sina spel på Steam iofs. Och så länge folk vill det och köper med deras priser så går det ju förstås.

Jaja, jag tar det billigare! Roligt skall det bli i varje fall:)

Det finns en anledning, och det är det att EGS betalar utvecklarna mycket mer för att de ska överväga att lägga ut sina spel på EGS också utöver Steam. Steam behöver inte överväga det, utvecklarna väljar Steam för att Steam är så mycket mer än en game launcher/ store. Steam är ett community och det kan inte EGS tävla med, därav lägre priser för att locka kunder. Folk väljer hellre Steam än EGS, oavsett priserna på spelen. Möjligtvis för att Steam varit i branschen så mycket längre - och att man redan har sina hundratals spel där och vill kunna visa upp det i just det där communityt som Steam är.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Varför är alltid Steam så himla dyrt!?

Det var dagens överdrift, du måste fått ont i tårna så som du tog i

Finns förstås fall då steam är dyrare än konkurrenterna men att säga att det alltid är ”så himla dyrt” på steam är lika sant som att allt på ica är svindyrt.

Dessutom är det idag smått på ekonomiskt oansvarigt att betala fullpris för ett spel. Med reor och möjligheten att lägga till spel i önskelistan så behöver man sällan betala mer än 100-300 kronor för AAA-spel, även relativt nya sådana.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Desperados III:

Epic Store: 599 SEK
Steam: 49.99€

Varför är alltid Epic Store så himla dyrt!?

Tack?

Skrivet av Trunk:

Det var dagens överdrift, du måste fått ont i tårna så som du tog i

Finns förstås fall då steam är dyrare än konkurrenterna men att säga att det alltid är ”så himla dyrt” på steam är lika sant som att allt på ica är svindyrt.

Dessutom är det idag smått på ekonomiskt oansvarigt att betala fullpris för ett spel. Med reor och möjligheten att lägga till spel i önskelistan så behöver man sällan betala mer än 100-300 kronor för AAA-spel, även relativt nya sådana.

Verkar känsligt detta med att påstå att Steam är dyrt jämför med alternativ? Om man likt jag inte använder Steam som community (är nog för gammal?) och kan tänka sig att köpa spelen på vilken onlineplattform/butik som helst så framstår Steam generellt allt som oftast som ett dyrare alternativ än övriga aktörer ja. Och ja, Ica och Coop också generellt

Det är min erfarenhet och åsikt och då pratar jag främst om nya releaser (inga rea produkter). Men det spelar ju mindre (i det stora hela) roll. Spelet skall definitivt inhandlas och jag är glad att det släpps!

Verkar som en del tår klämts i mitt påstående att Steam är dyrt. Intressant om inte annat.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

@Hjemrdeil: Tack för svaret! Förstår att det kan erbjuda mer än vad jag använder mig av och förstår. Jag är nog helt sonika för gammal.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer till Stadia eller Geforce Now.

Permalänk
Lego Master

Har kvar min 95kr kupong på EGS, men den gäller inte för förköp. Så det blir helt enkelt att sätta en påminnelse till den 7e aug och köpa det då istället.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Fantastiskt spel. Mitt favvo bland alla Ps4 spel.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Har kvar min 95kr kupong på EGS, men den gäller inte för förköp. Så det blir helt enkelt att sätta en påminnelse till den 7e aug och köpa det då istället.

Samma för mig, men jag tror att jag väntar till i höst och ser om det kommer på rea

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aja82:

50 euro på Steam eller 349 kr på Epic store.

Varför är alltid Steam så himla dyrt!?

Det är utvecklaren som sätter priset på Steam. Vad som händer på Epic är väl hemligt, men inte omöjligt att de testar lite med lägre priser istället för exklusivitet. Lär ju vara ganska många som har ganska många spel på Epic Store nu, så tröskeln för att handla där har nog sänkts.

Permalänk
Inaktiv

Blir köp på Epic, riktigt bra pris där! Och för de med kupong kvar så blir det dessutom bara 254kr eller något sådant.

Äntligen får spelet sträcka på vingarna. Inte ens PS4 Pro får spelet att prestera ens acceptabelt så ser fram emot en ny genomspelning. Ser fram emot lanseringen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Blir köp på Epic, riktigt bra pris där! Och för de med kupong kvar så blir det dessutom bara 254kr eller något sådant.

Äntligen får spelet sträcka på vingarna. Inte ens PS4 Pro får spelet att prestera ens acceptabelt så ser fram emot en ny genomspelning. Ser fram emot lanseringen!

Kupongen fungerar inte för förköp, men 349kr är ju faktiskt ändå ett rätt bra pris i dagens läge.

Permalänk
Medlem

Såg några som skrev att priset höjts på Epic, men svenska priset såg ut att fortfarande vara 350kr.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Specias:

Kupongen fungerar inte för förköp, men 349kr är ju faktiskt ändå ett rätt bra pris i dagens läge.

Ajfan, inte lika bra det. :/
Min kupong bör ryka när Death Stranding släpps. Men 349kr för Horizon är värt det för mig. Långt bättre än priset på Steam.

Permalänk
Medlem

Kommer bli ett köp på Steam. Redan spelat igenom det ett par gånger på Ps4 pro, men ett par extra gånger på PC kan väl inte skada

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Kommer bli ett köp på Steam. Redan spelat igenom det ett par gånger på Ps4 pro, men ett par extra gånger på PC kan väl inte skada

så om man har köpt spelet en gång så får man inte tillgång till båda systemen?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av DyKarNN:

så om man har köpt spelet en gång så får man inte tillgång till båda systemen?

Nej, när har det nånsin varit standard? Med undantag för Xbox One och Windows 10, om du har Game Pass.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield