Permalänk
Medlem

LG B7 tv. Problem att casta.

Tjena,

Jag har en LG b7a där jag vill casta från tex dplay, men tven kommer ej upp som alternativ på mobilen. Måste man komplettera tv:n med en chromecast för att den ska bli smart det verkar ju skandal.?

Permalänk

Tror inte att dplay stöds av webb os som LG använder i sina maskiner. Då de saknar en fullvärdig Chromecast funktioner så kan du bara "casta" de appar som TVn redan har installerad och stödjer.
Jag vet att jag har samma problem med min c9 när det kommer till tv4 play.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thebondemaister:

Tror inte att dplay stöds av webb os som LG använder i sina maskiner. Då de saknar en fullvärdig Chromecast funktioner så kan du bara "casta" de appar som TVn redan har installerad och stödjer.
Jag vet att jag har samma problem med min c9 när det kommer till tv4 play.

Tack för svaret! Men du har inte heller dplay i din c9a va?

De blir att köpa en chromecast ultra i guess..

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte08:

Tack för svaret! Men du har inte heller dplay i din c9a va?

De blir att köpa en chromecast ultra i guess..

Provat genom tvns webbläsare?

Edit min lg tv har airplay har du något med Ios eller Mac OS kan du nog köra dplay den vägen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Du kan väl alltid spegla din mobil i TVn? Men som svar på din fråga, nej, LG har ingen inbyggd chromecast. Köp chromecast, väl investerade pengar. Väntar du till nästa ultran som är på g får du även android TV i den.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard