Skälig tid för reparation?

Permalänk

Skälig tid för reparation?

Hej!

Lämnade in en laptop hos media markt för reparation den 26 april och blev utlåvad 3-4 veckor reparationstid. Idag har det nu gått 9,5 veckor och undrar vad som ses som skälig tid innan jag kan kräva en ny dator i samma prisklass. Har kontaktat dem två gånger där de i svarade båda gångerna att förhoppningsvis ska datorn vara påväg i slutet av veckan (20 maj) och att det har blivit förseningar.

Mvh

Permalänk
Medlem

Just nu är det corona, det ger dem mer tid annars brukar man säga 3 veckor. Däremot är även 9+ pushing it i dessa tider

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Corona i all (o)ära, men nästan 2½ månad är inte skälig tid. När jag har fått garantireparationer så har det vanligtvis rört sig om 2-3 veckor. Så om man ska vara snäll kan man kanske ge dem 2 veckor extra på det pga rådande omständigheter. Så 5 veckor är väl rimligt tycker jag, speciellt när det sades 3-4 veckor från början.

Amazon levererade från Tyskland till mig senaste veckan på 5 arbetsdagar med standard shipping, så det är knappast några månadslånga väntetider för transport inom EU.

Jag skulle prompt gå och stå på mig att det här är långt ifrån skälig tid och att du bör få ny produkt omgående, med undantag om din laptop med säkerhet är reparerad och under transport till dig. Då skulle jag stå på mig att det minsta de kan göra är att ge dig lite butikskredit/presentkort för denna oskäliga tid (vilket deras initiala tidsuppskattning även bekräftar). Det skall inte underskattas vad en bestämd men trevlig diskussion kan leda till. Lycka till!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro