Permalänk

Lian Li PC011 1980 Miami influerat

Efter flera år sen jag la upp bilder på mitt första "seriösa" bygge kändes det dags att lägga upp min senaste bygge.

Mycket har förändras sedan "The Original" byggdes, både smak och stil har ändrats från den klassiska och säkra färg kombinationen röd, svart och lite vit. Till en med mer liv och en "in your face" stil. Jag har alltid tyckt om de 80-tals retro färgerna ända sen jag spelade Grand Theft Auto: Vice City för första gången 2002, Så har den typiska "Miami Vice" stilen tilltalat mig.

Så när jag bestämde mig hösten 2019 att gå som Amerikanerna säger "balls to the walls" med mitt nästa bygge (nästan iallafall) så blev just ett 1980 Miami influerat tema ett måste.

Nog med kackel och babbel här kommer PC konfigurationen:

Chassi: Lian Li PC0-11 white edition
Moderkort: Asus Prime X299-A

CPU: Intel Core i7 9800X med en EKWB Velocity
GPU: Nvidia RTX 2080 (MSI GeForce GAMING X TRIO) med en EKWB

RAM: 4x8GB 3000MHZ G.Skill Royal Silver
Lagring: 1x2TB Samsung 860 SSD - 2x240GB Kingston SSD - 1x Kingston A1000 240GB M.2 NVMe

2x360mm radiatorer med NZXT Hue fläktar
Nätaggregat: NZXT E850 (Har en Bequiet! Straight Power 11 1200w som ska in istället)

P.s (Edit:02/07) Om någon har ett bra tips på hur man får bort repor från glas så kommentera gärna nedan. Visade vara en plastfilm på baksidan.

Besök galleriet här

Visa signatur

Intel i5 3570k LGA 1155 (3,8GHz) | ASRock Fatal1ty Z77 | 16GB Cosair Vengence DDR3 svart |
| Cooler Master Stryker Full tower | Corsair SP/AF Fläktar 120mm | Corsair H100i | ca: 883GB av lagring

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt fräsig kärra! Kanske lyser något mycket

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Är det verkligen repor i glaset? Trodde likdant med mitt sånt chassi men det var en plastfilm på insidan av glaset som fått ett par repor.

Permalänk
Avstängd

Hmmm plastfilm på insidan av glaset. Tycker mitt glas är dimmigt...

Permalänk
Skrivet av xpca:

Är det verkligen repor i glaset? Trodde likdant med mitt sånt chassi men det var en plastfilm på insidan av glaset som fått ett par repor.

@xpca: Var tvungen och kolla. Du har helt rätt det var en plastfilm på baksidan

Visa signatur

Intel i5 3570k LGA 1155 (3,8GHz) | ASRock Fatal1ty Z77 | 16GB Cosair Vengence DDR3 svart |
| Cooler Master Stryker Full tower | Corsair SP/AF Fläktar 120mm | Corsair H100i | ca: 883GB av lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweborn:

Hmmm plastfilm på insidan av glaset. Tycker mitt glas är dimmigt...

ja precis det ser lite dimmigt ut pga plasten.

Skrivet av Dr_Zapper:

@xpca: Var tvungen och kolla. Du har helt rätt det var en plastfilm på baksidan

Skönt! då var det löst!

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt bygge lätt mami på den.

Permalänk
Medlem