Försöker hitta colonization

Permalänk

Försöker hitta colonization

Tjo,
Försöker hitta colonization till min dos emulator. Och mig veterligen skall alla dos spel vara gratis, men hittar bara detta spelet i demo version gratis skall man ha full version kostar det pengar. Någon som vet ett ställe där man kan ladda ner colonization gratis och som är fullversion ?

/Force

Permalänk
Sötast

Att dos-spel skall vara gratis är till största del en myt.

https://www.gog.com/game/sid_meiers_colonization
Du hittar det är för mindre än en pizza!

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Att dos-spel skall vara gratis är till största del en myt.

https://www.gog.com/game/sid_meiers_colonization
Du hittar det är för mindre än en pizza!

Ja jo där har jag också hittat det. Men jag är väldigt säker på att dos spel skall vara gratis. Självklart finns det sidor som vill ha betalt men jag har laddat ner detta spel innan gratis.

Permalänk
Medlem

Upphovsrätten gäller 70 år efter upphovsmannens bortgång, så fram tills dess sätter upphovsrättsägaren priset för programmet. Gratis en dag, några tior en annan dag. Får du något gratis så ska du hålla hårt i det.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av forcevision:

Ja jo där har jag också hittat det. Men jag är väldigt säker på att dos spel skall vara gratis. Självklart finns det sidor som vill ha betalt men jag har laddat ner detta spel innan gratis.

Som fler har påpekat så är det en myt. Allt det här med ”abandonware” och liknande är oftast inte sant.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

ohh spelat det spelet sjukt mkt.... nu blev jag sugen igen =D

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Samma här. Blev riktigt sugen. Köpte det nyss på steam för 2 € ☺️

Permalänk

Ja det är ett härligt spel det 🙂
Okej, då är det bara att pröjsa då.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Observera att vi inte tillåter länkar till piratkopior o.l.

Citat:

§7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Q: Så kallad "abandonware" är gamla spel eller program som inte säljs längre. Vad gäller i dessa fall?
A: Termen "abandonware" är vansklig och ofta missvisande. Att ett gammalt spel eller program inte längre finns att köpa betyder inte att det är fritt fram att kopiera. Ofta innehar någon fortfarande upphovsrätten, även i fall där utvecklaren eller utgivaren inte längre är verksam (t.ex. gått i konkurs).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag köpte och installera igår med. Fick rysningar av introt. Sen skulle jag bara dra igång o se hur det såg ut innan jag gick o la mig. Tog 1.5h

Enda problemet nu är att jag inte har någon numpad på mitt tangentbord så jag kan inte röra mig snett i sidled hmm....

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Skrivet av Kent:

*Tråd rensad*

Observera att vi inte tillåter länkar till piratkopior o.l.

Va ?
Är detta piratkopior ?
Svårt att tro.

Permalänk
Skrivet av Bosse78:

Jag köpte och installera igår med. Fick rysningar av introt. Sen skulle jag bara dra igång o se hur det såg ut innan jag gick o la mig. Tog 1.5h

Enda problemet nu är att jag inte har någon numpad på mitt tangentbord så jag kan inte röra mig snett i sidled hmm....

Varför tog det 1.5h att köra igång ?
Ja numpad måste man ha till detta spelet 😄
Köpa en numpad usb 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Varför tog det 1.5h att köra igång ?
Ja numpad måste man ha till detta spelet 😄
Köpa en numpad usb 👍

Misstänker att han förlorade sig i spelet och 1.5h bara försvann

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Misstänker att han förlorade sig i spelet och 1.5h bara försvann

Ha ha 👍

Permalänk
Medlem

så vare skulle bara testa igen nu tog 5h

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850