Permalänk

Undersökningen

Hej

Punkten om hur jag uppfattar er sökfunktion är för mig omöjlig att svara på då jag alltid gör min sökningar till i stort sett alla sidor via Google eller annan sökmotor. På så sätt slipper jag att förhålla mig till (lära mig) massa olika sätt som en utvecklare kan ha kommit på. För en sites sökfunktion kan ofta innehålla rejäla brister som man slipper med en googling.

Hade det funnits en punkt till om jag använder extern sökmotor kunde ni ha fått ett korrekt svar.

Samma sak gäller för om ni har tillräckligt många nyheter, tester o.s.v. Jag har inte en aning för jag söker inte inne på sidan som sagt. Jag googlar och då har ni ofta genom åren dykt upp så jag upplever att jag många gånger kunnat se aktuella tester för det som intresserar mig. Troligen fler gånger hos er än något annat ställe och det är inget dåligt betyg

En liten sak till som inte fanns med och det är hur jg upplever ert gränssnitt och det känns bra. Ni har inte ännu åtminstone gått i fällan med att göra en så kallad modern sida med saker som poppar upp i ansiktet på en utan att man kallar det för popup och sidan fungerar fortfarande på en dator utan att man med responsiv design prioriterat bort datoranvändare med större skärm och mus. Fortsätt så.

Om ni någon gång får för er att uppdatera med någon form av mobilanpassning (det kanske ni redan har) jag surfar inte frivilligt med mobil så jag vet inte. Men om ni gör så använd media query för även högre upplösningar och ta hänyn till mus. Och framför allt lägg inte ut jobbet på scripkiddies med one site fits all filosofi. Billigt ja men värdelöst för en användare.

Jag tänker aldrig på hur er sida är vilket jag personligen har som ett motto. Tänker man inte på hur sidan är då har man inga problem och när man tänker på det inser man hur bra sidan är. Er sida fungerar väldigt bra utan störande moment. Det är väl bara annonser då men dom lär ni inte ta bort, annonser är alltid störande och irriterande. Men ni håller dom vid sidan vilket är bra och dom animeras inte och stör synfältet

Kompletterande tillägg
Permalänk

Liten rättelse

@Lordmetal: Det dök upp en annons mitt i bilden så jag kanske var lte för tidig i mitt svar. Den var knallgul dessutom vilket gör att den inte går att ignorea. Problemet med sådana annonser är att när jag känner mig störd lägger jag den på minnet och undviker produkten men det vet inte reklammakarna om och kommer förmodligen tyvärr fortfarande betala för annonser som stör mer. Mindre bra då den dessutom redan finns två gånger till höger om. Men fortfarande bättre än de flesta idag. Om ni tar bort den ur mitten så blir det hela mer lättläst för annonser i mellan de man läser är väldigt distraherande.

Komplettering