Permalänk
Medlem

Ersätta Huawei P10

Har en Huawei P10 som jag varit väldigt nöjd med.

Alltså den är inte lika bra som de flaggskepps HTC jag haft innan, men prisvärd.

Nu börjar dock batteriet bli lite väl trött i den och dags att byta telefon..

Jag vill ha något nytt motsvarande, viktiga punkter:

*Skall fungera som vanligt med Googles tjänster

*Inte för stor, jag tycker 5,1" skärmen på min nuvarande är precis lagom, behöver jag större tar jag datorn

*Inte Samsung

*3,5mm ljudutgång

*ska gå smidigt att köpa i Sverige, ska ha den på abb hos 3.

Tips ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Tänkte säga Huawei P30 pro men den har inget 3.5 mm uttag... Men Huawei P30 har det och den är inte dum den heller!
Och jo, P30 och pro har Googles tjänster.. Det är p40 som inte har det

Permalänk
Medlem

Huawei P30 är 4 mm längre (högre) än din P10 och uppfyller dina övriga önskningar. Den borde kunna vara en bra efterföljare för dig.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, missat denna mellan P30lite och Pro.
Ska kolla mer..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Inaktiv

Uppgraderade min P20 Pro till P30 Pro häromveckan och är otroligt nöjd, P20 var den bästa telefon jag haft och nu känns de som jag fått samma telefon fast ännu bättre, kommer fortsätta med Huawei även om stöd för Google försvinner, så länge alla appar jag behöver finns så är jag glad att slippa Google, gillar dom inte.

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/319382-Xiaomi-Redmi-Note...

tjejpolaren o sambon sa jag åt att köpa denna. 2495kr, du får RIKTIGT MYCKET MOBIL för pengarna. 1000kr mer om du ska ha 6gb ram istället för standard 4gb, mobilen har även 4 kameror och 5000mah batteri. alltså denna mobil konkurrerar med prestanda teleforna, snabb och bra mobil!

defintiivt en värdig uppföljare till din P10

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaCapo_X:

Tänkte säga Huawei P30 pro men den har inget 3.5 mm uttag... Men Huawei P30 har det och den är inte dum den heller!
Och jo, P30 och pro har Googles tjänster.. Det är p40 som inte har det

Tycker mig se att P30Pro kör Huawei:s egna system .. eller ? Men som sagt, 3,5mm uttag är avgörande.

Skrivet av bog11:

Huawei P30 är 4 mm längre (högre) än din P10 och uppfyller dina övriga önskningar. Den borde kunna vara en bra efterföljare för dig.

Har känt lite på den, kan nog stå ut med den.

Enda är väl att kamerorna sticker ut på baksidan, får bota det med ett bakstycke.

Skrivet av anon301768:

Uppgraderade min P20 Pro till P30 Pro häromveckan och är otroligt nöjd, P20 var den bästa telefon jag haft och nu känns de som jag fått samma telefon fast ännu bättre, kommer fortsätta med Huawei även om stöd för Google försvinner, så länge alla appar jag behöver finns så är jag glad att slippa Google, gillar dom inte.

Jag föredrar nog att köra på den vägen som innebär en "standard" android, är alltid skeptisk till när det blir tillverkarspecifikt, har sett för många skumma återvändsgränder historiskt inom IT branschen, så jag fegar

Skrivet av Gtoxed:

https://www.webhallen.com/se/product/319382-Xiaomi-Redmi-Note...

tjejpolaren o sambon sa jag åt att köpa denna. 2495kr, du får RIKTIGT MYCKET MOBIL för pengarna. 1000kr mer om du ska ha 6gb ram istället för standard 4gb, mobilen har även 4 kameror och 5000mah batteri. alltså denna mobil konkurrerar med prestanda teleforna, snabb och bra mobil!

defintiivt en värdig uppföljare till din P10

Lutar mer åt Huawei då jag känner igen mig bra där, har den modellen jag kollar på lättköpt lokalt här i byn också

Tack för tipset ändå.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Tycker mig se att P30Pro kör Huawei:s egna system .. eller ? Men som sagt, 3,5mm uttag är avgörande.
.

Alla Huawei modeller som släpptes fram till hösten 2019 har Googles system inbyggda (inklusive P30 pro) och kommer att fortsätta ha det.
Tex släpptes Huawei Nova 5T efter P30 pro och den har också Googles tjänster.
Jag har P30 pro och den har det.

Det är först P40 modellerna som blev bannad och kör helt eget.

Permalänk
Medlem

P30 och P30pro kör precis samma system (Android med Googles tjänster inbyggda)

Ingen Huaweimobil som redan har Googles tjänster kommer att bli av med det, verkar råda lite förvirran gällande den punkten men både USA och Huawei har sagt detta flera gånger.

Permalänk
Medlem

Hämtade en Huawei P30 igår, har legat och uppdaterat sig lite via wifi med alla nya programvaror etc, sen gjorde jag en systemåterställning idag innan jag börjat logga på den med google etc, snart ska sim-kortet i också.

Känns riktigt trevlig så här långt faktiskt, skärmen är riktigt bra och kameran är ett klart lyft från P10.

Väntar man 3år mellan telefonbytena så blir det en aning bättre trotts allt

Sen är ju frågan det här med batteri och laddning.

Min P10 körde jag nästan alltid med orginalladdaren, vilket innebär snabbladdning.
Om jag skulle ladda denna med en vanlig korkad USB-laddare när tid finns, tror ni man får ut märkbart mer liv ur batteriet då ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Sen är ju frågan det här med batteri och laddning.

Min P10 körde jag nästan alltid med orginalladdaren, vilket innebär snabbladdning.
Om jag skulle ladda denna med en vanlig korkad USB-laddare när tid finns, tror ni man får ut märkbart mer liv ur batteriet då ?

Ingen expert, men det jag ofta hör är ju att batterier vill ligga mellan 20-70% laddning. Man pratar ju samma sak för t.ex elbilar. Nu känns det fruktansvärt problematiskt att göra på detta sättet, då man själv varje dag måste hålla koll på sin laddning och avsluta den när den passerar 70%. Jag byter nog hellre lite oftare

Permalänk
Medlem

Nu har jag gått några dagar med min P30 och det är väl egentligen bara en sak jag tycker de missat helt på denna mobil.

Det finns ingen diod på framsidan som indikerar att jag har meddelande, att den laddat klart etc.

Detta är något jag tagit som fullständigt för givet på mina telefoner i många år...

Men men..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.