XMG klämmer in stationära Ryzen 9 3950X med 16 kärnor i bärbar dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Den lär ju väga mycket om man ska ha med gångjärn.

Jag kommer ihåg för i tiden så gick det att få tag på 20 tums men dom var svåra att få tag på, hade vart skoj att se i IRL hur stora dom är.

Jag tänkte mest att man då kan få stor skärmyta, hålla sig under ryggsäckstorlek och ändå få stor arbetsyta. En skärm idag är ju bara några millimeter tjock och väger inte så himla mycket. Borde gå att klämma in det på något sätt tycker jag

Permalänk
Avstängd

Imponerande. Då kan folk med laptops spela Cinebench också.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chibariku:

Nä man måste köpa minst en 3300x, men den går ju alltid att sälja.

Iofs, CPU är utbytbar så skadar det ju inte. Hade dock gillat om barebooks kunde bli en grej igen. Hade samtidigt inte blivit billigt heller, men fler alternativ skadar aldrig.

Blir intressant att se nyare modeller med iallafall Nvidias 3000-serie. Nuvarande modeller med gamla 2000-serien vill jag ju inte ha, och det är ju egentligen det enda man inte kan byta ut, och den del som också åldras fortast.

Permalänk
Medlem

Jag gillar konceptet med en laptop som har någorlunda lätt utbytbara standardkomponenter.
Behöver för min del inte alls ha denna monsterprestanda, men skulle kunna tänka mig att köpa motsvarande modell med en APU, som senare (vid behov) kan bytas mot kraftfullare CPU och/eller kompletteras med separat grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Den lär ju väga mycket om man ska ha med gångjärn.

Jag kommer ihåg för i tiden så gick det att få tag på 20 tums men dom var svåra att få tag på, hade vart skoj att se i IRL hur stora dom är.

Ja Acer släppte ju en 21" för något år sedan hade varit kul att känna på

Skrivet av anon5930:

Iofs, CPU är utbytbar så skadar det ju inte. Hade dock gillat om barebooks kunde bli en grej igen. Hade samtidigt inte blivit billigt heller, men fler alternativ skadar aldrig.

Blir intressant att se nyare modeller med iallafall Nvidias 3000-serie. Nuvarande modeller med gamla 2000-serien vill jag ju inte ha, och det är ju egentligen det enda man inte kan byta ut, och den del som också åldras fortast.

Ja barebone hade varit fint och ja lite trist att köpa ett kort i 2000-serien nu utan möjlighet till byte. Men jag har iaf hittat vad min nästa laptop kommer vara för märke

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Jag tänkte mest att man då kan få stor skärmyta, hålla sig under ryggsäckstorlek och ändå få stor arbetsyta. En skärm idag är ju bara några millimeter tjock och väger inte så himla mycket. Borde gå att klämma in det på något sätt tycker jag

Håller med, sen så tycker jag priset är blivit tok för dyrt dom senaste åren.

Skrivet av Chibariku:

Ja Acer släppte ju en 21" för något år sedan hade varit kul att känna på
https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/cTTKKfWRas11ZiYt-VSdPwDF954=/0x0:2040x1360/920x0/filters:focal(0x0:2040x1360):format(webp):no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/8521415/akrales_170508_1666_0196.0.jpg

Ja barebone hade varit fint och ja lite trist att köpa ett kort i 2000-serien nu utan möjlighet till byte. Men jag har iaf hittat vad min nästa laptop kommer vara för märke

Den såg fett ut, hoppas dom släpper den bara inte priset sticker iväg för mycket.

Måste väl gå att bygga en egen det är väl bara skaffa en 3d skrivare ta en äldre bärbar dator och sen förstora upp den så att man kan trycka in en 21 tum.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: de släppte den, kostade 95 000 i Sverige 😂

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chibariku:

@superegg: de släppte den, kostade 95 000 i Sverige 😂

Lär ju inte blir en stor säljare för det priset.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superegg:

Lär ju inte blir en stor säljare för det priset.

Välinvesterade pengar😏.

Visa signatur

Nu är sommaren här, svettig och dammig och slö och tvär.
Torteras jag av sol. Jag pustar och flåsar med stort besvär. Huden är rödbränd och svider. Svedan är värst bak på ryggen. När solen gått bort kommer myggen. Blekfeta kärringar på var strand. Är gnälliga och sura. Ungar som bråkar och kastar sand, spiller saft och glass.