Program som ska ladda ner drivrutiner till nybyggd dator

Permalänk
Inaktiv

Program som ska ladda ner drivrutiner till nybyggd dator

Hej. Finns det något program som undersöker vilka komponenter man har och laddar ner drivrutiner till dem? Har Windows 10 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon321431:

Hej. Finns det något program som undersöker vilka komponenter man har och laddar ner drivrutiner till dem? Har Windows 10 Home.

jadu?
Asus dyrare moderkort har ju Armoury Crate ett program som kan ladda ner/installera lan-drivers etc.
Sedan om man har diverse INTEL-komponenter på moderkortet så kan man installera deras Intel® Driver & Support Assistant.
Men annars dra hem det som inte är intel-komponenter på moderkortets support-sajt.
För oftast har INTEL nyare versioner av chipset,sata,lan än moderkort-sajt som inte uppdaterar värst ofta.
Om inte INTEL-appen hittar så kan man endå installera manuellt från deras download-sajt sålänge man vet vad man ska leta efter.

Men jag själv har kört på moderkort-sajt och sedan gått in på intel-download och laddat hem
IMEI,CHIPSET,LAN

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Inaktiv

@fAkkFejz: Jag kör AMD

Permalänk
Medlem

@anon321431: Det bästa är att börja med Windows Update. Windows 10 klarar rätt många drivrutiner om man jämför med tidigare windows-versioner.

Permalänk

@anon321431:

Kan rekommendera driverpack solution fungerar kanonbra, har använt det många gånger, också
till gamla reliker där det är svårt hitta drivisar, alltid fungerat.

Permalänk
Medlem

Snappy Driver Installer har jag använt. https://sdi-tool.org/