Moderkortet NZXT N7 Z490 förhandsvisas – heltäckande plåtar i svart och vitt

Permalänk
Melding Plague

Moderkortet NZXT N7 Z490 förhandsvisas – heltäckande plåtar i svart och vitt

Diskretion är en hederssak när renderingar av chassimakarens kommande moderkort för Comet Lake-S läcker ut.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Design före funktion, enda sättet NZXT kan stå ut på? Lycka till att få bort ett grafikkort efter det är monterat och låset sitter under plåten, och täcks av grafikkort + backplate som sticker ut lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Design före funktion, enda sättet NZXT kan stå ut på? Lycka till att få bort ett grafikkort efter det är monterat och låset sitter under plåten, och täcks av grafikkort + backplate som sticker ut lite.

Det lär vara trångt att komma åt jepp, men nog inte omöjligt
Sen kan man ju alltid undra hur ventilationen blir på alla komponenter med en sånhär plåt...
Men det är riktigt stilrent, och lär ju matcha ypperligt med stilen på deras lådor!

Å andra sidan, så håller jag mig nog ifrån att köpa något från en relativt ny moderkortstillverkare.
Känns som det är en lång resa att få till alla integrationer mellan komponenter 100% tillförlitligt, samt få till bra BIOS/mjukvarusupport osv... Bättre att vänta ut barnsjukdomarna

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Som en lite extra allt design av gigabyte vision d brädor

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Underligt att NZXT inte gjort en AMD-variant då AMD sprungit cirklar runt Intel i antalet sålda CPU:er. (Syftar då på DIY-marknaden.)

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Meh, vill jag inte titta på något köper jag det inte. Och fönster på chassin slutade vara coolt i tonåren.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meathim:

Meh, vill jag inte titta på något köper jag det inte. Och fönster på chassin slutade vara coolt i tonåren.

Säg det till min svärfar som beställt chassi med fönster på sidan. 65 år gammal.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt ju. Med alla komponenter på plats och ett matchande NZXT chassi lär det se väldigt uniformt ut.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Do not want.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Meh, vill jag inte titta på något köper jag det inte. Och fönster på chassin slutade vara coolt i tonåren.

Blir lite fundersam, vill du se ditt grafikkort, CPU kylare etc eller inte? Svårt att se de utan fönster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Sen kan man ju alltid undra hur ventilationen blir på alla komponenter med en sånhär plåt...

Kanske har gömt en liten fläkt kanske..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det lär vara trångt att komma åt jepp, men nog inte omöjligt
Sen kan man ju alltid undra hur ventilationen blir på alla komponenter med en sånhär plåt...
Men det är riktigt stilrent, och lär ju matcha ypperligt med stilen på deras lådor!

Å andra sidan, så håller jag mig nog ifrån att köpa något från en relativt ny moderkortstillverkare.
Känns som det är en lång resa att få till alla integrationer mellan komponenter 100% tillförlitligt, samt få till bra BIOS/mjukvarusupport osv... Bättre att vänta ut barnsjukdomarna

Vore kul och veta om de gör dem inhoise eller låter någonkontraktstillverkare göra dem åt dom, typ foxconn. Jag skulle gissa på det senare.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chibariku:

Blir lite fundersam, vill du se ditt grafikkort, CPU kylare etc eller inte? Svårt att se de utan fönster

It is a mystery.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Jag skulle aldrig ha fönster på min dator, så inte för mig, men ändå snyggt!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk

NZXT verkar ha en form av monteringstjänst I Amerika så de vill ju ha så många in-house delar som möjligt i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Å andra sidan, så håller jag mig nog ifrån att köpa något från en relativt ny moderkortstillverkare.
Känns som det är en lång resa att få till alla integrationer mellan komponenter 100% tillförlitligt, samt få till bra BIOS/mjukvarusupport osv... Bättre att vänta ut barnsjukdomarna

Ja det är min stora oro också faktiskt. Kortet skulle sitta rätt fint i mitt open case (TT Core P3) men man får vänta ut tester och se. Det var ju rätt snyggt, skönt att kunna stila upp datorn utan att köra RGB/Led i någon component vilket jag flyr som pesten.

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ