Veckans fråga: Är du intresserad av e-sport?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Kollade förr massa på Huskys Starcraft sändningar men intresset dog.

Åh, nu blev jag nostalgisk! Spenderade måååånga timmar på att glo när Husky, HD Starcraft, TB och Day9 kommenterade SC2 replays, och det var där jag lärde mig spela själv. Hade innan dess spelat Starcraft väldigt casual mot AI sedan ettan, men det var när jag tittade på ovan nämnda herrar som det verkligen klickade i mitt huvud hur Starcraft (och RTS över huvud taget) verkligen fungerade.

Hade tidigare aldrig haft en tanke på ens de enklaste koncepten som "build order", för att tex snabbt blockera rampen när man lirar Terran. Deras videos fick mig till och med att testa lira lite online på ladder, vilket jag aldrig gjort förr, och även om jag inte är någon mästare lyckades jag vinna några matcher. Men precis som du tappade jag intresset efter ett tag.

Men för att svara på veckans fråga, jag svarade "sådär". Glor kanske lite CS vartannat år om jag råkar snubbla in på någon Dreamhackturnering eller så, men det är inget jag planerar. Det enda jag verkligen följer varje år är EVO. Speciellt Street Fighter. Håller alltid tummarna för Daigo.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ