Intel skryter med spelprestanda överlägsen AMD – använder olika grafikkort

Permalänk
Skrivet av Daark:

Regeran har en bensin driven motor, fortfarande bara en växel.

Jag ska skriva ned det i min dagbok, jag lovar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Pettson88:
Indeed, vilken kraftig kritik AMD fick den där enstaka gången när fanboysen vände sig om och sa "vänta nu, AMD är inte på vår sida?".

Intel har ingen sådan fanbase, som försöker skydda varumärket till varje kostnad, med benchmarks som använder bottlenecks, med throttlade minneshastigheter enligt "spec" (som dessutom inte ens kör specen, överklockade timings över hela brädet). Intel har ingen lojal fanbase som kan vända sig om och sparka mot Intel, vilket är varför de inte heller tar någon kritik från någon community. Deras PR division är riktade mot de breda massorna som inte läser tekniknyheter.

Inte för att vara den men du låter precis som dem du sitter och försöker kritisera.

Skrivet av str8forthakill:

@filbunke:
När har jag försvarat Intel? :). Intel får lika mycket kritik från mig som AMD. Är man en PC entusiast så är man, snarare än att vara en Intel entusiast eller AMD entusiast.

Så ja Intel får skärpa sig, men skärper de sig kommer AMD se helt inkompetenta ut med sin marknadsföring då de kommer stå ut ensamma som helt missledande, om inte AMD skärper sig med. Hela marknaden behöver skärpa sig.

Nej då. Du kommer bara med svepande anklagelser och försök till whataboutism.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ja, har man inte bättre grejer än motparten så får man lura folk att man har det....
Ja tänkte ändå skaffa AMD i nästa system....

Skrivet av JooJ:

Såg samma artikel hos wccftech, och där det stod i deras 'disclaimer' följande:
"......in its disclaimer, Intel says that software and workloads used in performance tests may have been optimized for performance only on Intel CPUs.....". 😆

Har inte själv kunnat lusläsa deras presentation, men om det stämmer, så är det riktigt underhållande!

”May” have been optimized 😁

Möjligen....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Personligen så låter jag inte deras kassa marknadsföring avgöra vilken CPU jag skaffar utan jag baserar mina köp enbart på prestanda för det jag avser använda processorn för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Företaget är stort och rikt, men så länge nya problem av olika slag forsar fram som en tsunami, problemen med att konkurrera mot såväl AMD, ARM och Nvidia, miljarders säkerhetshål och gammal trött teknik. Ser inte direkt ljust ut.

Men med mördande reklam går förstås allt sälja.

Någon nämnde det i någon CPU relaterad närmaste dagarna att denne trodde att två CPU byten bort så är det en ARM baserad även i dennes stationära dator. Och det är ett scenario även jag börjar tro mer och mer på. Väldigt intressant att se övergången för Apple, de tar ledningen som datortillverkare nu.

Ska bli väldigt intressant att se hur Apple går fram nu, kanske sitter gamers och spelar på Appledatorer om några år. 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det är nog nästan på nivån att de sköt av sig båda benen och face-plantade på sin egna ångande rejäla hög med färskt tjurbajs.

🤣

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dem8n:

Ska bli väldigt intressant att se hur Apple går fram nu, kanske sitter gamers och spelar på Appledatorer om några år. 😀

Verkligen! Apple med deras Arcade verkar ju visa någon form av intresse för spel nu och sen har det funnits rykten om att företaget planerar speldatorer. Så helt klart spännande.