V-sync på, så att du slipper tearing, som borde vara ganska hemsk i ca 30 fps.
Med en hög uppdateringsfrekvens på skärmen så blir input lag försumbar med v-sync på. (som förklarat tidigare.)
Buffering är lite old school, då det numera finns snabba alternativ som ger ung, samma delay som v-sync. Så gamla input lag från trippel buffering är inget man måste lida av numera. (rent tekniskt så använder alla grafiska gränsnitt double buffering, så du slipper se varje bild ritas up i real tid.)
Dock så bör det nämnas att förtjänsten i detta exempel blir ganska försumbart. Om spelet kör i 30fps så blir det automatiskt mycket input delay, dock så behöver spelet inte vänta på att skärmen kör en refresh, vilket tar bort en källa till delay.
Jag tänker att grundtanken var en jämförelse med exempelvis en 60hz skärm, där det går 16,7ms mellan varje refresh. förutom att det blir en fördröjning tills spelet behandlar din input, så blir din timing lidande också. när din input kan träffa nånstans mellan 0 till 16,7ms delay, så blir det extra svårt med timingen, då alla dina input har en 0-16,7ms slumpmässig delay.
Fördelen med en hög refresh på en skärm är främst något man känner, snarare än att man ser skillnad.
Personligen så spelar jag mycket flipper spel, och där är det väldigt viktigt med timing, då varje ms ändrar kulans bana. Skillnaden mellan 60hz och 120hz är skillnaden mellan att träffa en ramp som jag siktar på , eller rampen brevid. minsta lilla skillnad i timing när man flippar = stor skillnad på vart kulan går nånstans. samma sak i FPS och om du skjuter medans du rör siktet. minsta skillnad i timing kan innebära en träff , eller miss. även om din timing är "spot on", så kan ditt skott träffa närsomhelst i skärmens uppdateringsintervall, vilket innebär att på, ex en 60hz skärm, så får du slumpmässigt en delay på 0-16,7ms.
Nämnas bör, är att timing inte är samma sak som reaktionsförmåga, Då timing är en planerad aktion. Du vet redan vad du ska göra, vilket gör att du kan tajma mycket mycket tajtare än om du måste reagera och analysera. (tex att fånga en plötslig boll som kastas till dig.) Medans jonglerare inte har några problem med att hålla många bollar i luften. Jag nämner detta då det ofta är ett argument i dessa diskussioner.
hoppas det blev förståeligt nu. (annars får jag skylla på värmen om jag var otydlig.)