Permalänk
Medlem

Dålig isolering mellan USB-portar?

Har en MSI PS63 bärbar som jag för det mesta är nöjd med. Den har 2 x USB A-portar på ena sidan, och när jag använder båda två samtidigt "stör" de varandra på något vänster. Har jag exempelvis en USB-mus i ena porten och stoppar ett USB-minne i den andra börjar musen få problem - dålig kontakt med datorn, eftersläpning osv. Problemen försvinner så fort jag drar ut USB-minnet. Spelar ingen större roll vad det är för manick i den andra porten - det blir problem så fort båda används samtidigt.

Det verkar vara dålig isolering mellan portarna. Finns det något man kan göra åt fanskapet?

Tackar!

Permalänk
Vila i frid

Det enda du kan prova med är att ansluta en USB-hub som har extern strömförsörjning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Det enda du kan prova med är att ansluta en USB-hub som har extern strömförsörjning.

Tack, tänkte köra med det. Är det här vanligt nuförtin? Hade samma problem med min förra laptop...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackA:

Tack, tänkte köra med det. Är det här vanligt nuförtin? Hade samma problem med min förra laptop...

Nej, aldrig hört talas om det innan. Var det med samma mus då också eller?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Nej, aldrig hört talas om det innan. Var det med samma mus då också eller?

Nej. Allt är nytt, både datorn och musen. Det var lite mindre besvärande med gamla datorn, men kunde däremot även påverka högtalarna vilket inte händer med den här datorn.

Musen har även blåtand men datorn krånglar dessvärre där också... Funkar bättre med USB nano-mottagaren.

Permalänk

ända jag kan tänka mig är möjligen om portarna delar samma 5V källa och jordplan och får spänningsfall när bägge drar ström dvs porten orkar inte leverera tiillräckligt med ström för bägge samtidigt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows