Disney+ släpps i Sverige i september

Permalänk
Melding Plague

Disney+ släpps i Sverige i september

Efter en försening från den ursprungliga lanseringen till sommaren år 2020 når Disney+ till slut svenska breddgrader i september.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

69 kr!? Det var fan inte illa. Mer än hälften av vad du får betala för Netflix Premium som ligger på 159 kr idag.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Gender Bender:

69 kr!? Det var fan inte illa. Mer än hälften av vad du får betala för Netflix Premium som ligger på 159 kr idag.

Därför man delar netflix på 4a pers

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Hur kan tjänster som den här bli 'försenad'? Det kan väl knappast handla om licenser m.t.p att Disney äger allt material själva och det kan väl definitivt inte vara något tekniskt - är det live i usa så går det att göra live i sverige.

Så varför blir sånt här 'försenat'?

Permalänk
Medlem

Hade man kunnat få en liten smygtitt på utbudet bland gamla 80-90tals disney serier så hade detta varit guld, hoppas även på att det finns svensk tal på dessa, var ju lite det man växte upp med!

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Hjälpsam

Snarare - "Mandalorian+ släpps i Sverige i september" ^^

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Därför man delar netflix på 4a pers

Vilket man även kan göra med Disney+

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Gender Bender:

69 kr!? Det var fan inte illa. Mer än hälften av vad du får betala för Netflix Premium som ligger på 159 kr idag.

Med tanke på utbudet kontra Netflix känns det som rejält överpris enligt mig

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Gender Bender:

Vilket man även kan göra med Disney+

EXAKT!
Delar Youtube prem med 6 pers med

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Vilket man även kan göra med Disney+

Är det 4 samtidiga anslutningar på D+?

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Äntligen, nu är det bara dc universe som fattas.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

Skönt, äntligen något nytt för sonen, han älskar musses klubbhus, och man slipper kolla på mästerflygarna ett tag. Eller den hemska tecknade pippi....

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Meh... hade ju velat haft detta för bing-watch av the mandalorian på semestern!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

EXAKT!
Delar Youtube prem med 6 pers med

Hur funkar det, loggar alla in på ditt google konto? Blir inte det jobbigt med deras videos på din youtube, och om du har en android telefon kan dom radera allt på din telefon osv.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Så vilka tror det kommer bli försenat ännu en gång?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Är det 4 samtidiga anslutningar på D+?

Ja, sju användarprofiler (Netflix har fem) där man kan streama till fyra enheter samtidigt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken kvalité man kan räkna med på samtliga titlar, gamla som nya? Vågar man hoppas på 4K?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av YamahaDGX630:

Någon som vet vilken kvalité man kan räkna med på samtliga titlar, gamla som nya? Vågar man hoppas på 4K?

Räkna INTE med 4K hos gamla TV-serier som Räddningspatrullen och så vidare. Å andra sidan vet man aldrig. Men inget jag skulle hålla tummarna så mycket för. Nyare serier dock.

Om det ens finns 480/576p kvar av de gamla TV-serierna (Disney:s gyllene år, imho) som Räddningspatrullen, Goof Troops, Flygplan, med flera, i svenskt tal, så är det tummen upp för min del!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Den hamnar på rotationslistan med HBO och amazon prime. Men Netflix ligger nog fortfarande kvar som main ett tag till. Amazon ligger nog närmast att ta över den platsen för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

69 kr!? Det var fan inte illa. Mer än hälften av vad du får betala för Netflix Premium som ligger på 159 kr idag.

Introduktionserbjudande för att folk tror att det är billigt och sedan skall hoppa på det. Om något år kommer priserna stiga precis som alla andra lyckade nya tjänster gjort.
Sedan vilket är utbudet? Netflix har så mycket mer än vad Disney kommer ha.
Hur är det med kvalliteten? Har du Dolby Atmos, HDR, 4K ?

Skrivet av tvelander:

Därför man delar netflix på 4a pers

Lär ju inte dröja så länge innan de täpper till denna möjlighet när folk skall basunera ut sådant här till allt o alla. Sedan misstänker jag att det strider mot en forumregel.

Personligen kommer jag inte skaffa detta då jag hatar att alla olika distributörer skall tro att det lönar sig att skaffa en egen plattform.
Finns ingen som helst anledning att ha så många olika utom att det finns företag som tror de kommer tjäna ännu mer pengar på att hålla i allt själva.
Netflix hade jag gladeligen betalat 300kr/månad och mer för om de kunde samsas under ett och samma tak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Den hamnar på rotationslistan med HBO och amazon prime. Men Netflix ligger nog fortfarande kvar som main ett tag till. Amazon ligger nog närmast att ta över den platsen för mig

Samma här men får se lite först vad vi i Sverige får för utbud. Disney äger väl det mesta själv, men i andra länder finns det en del de inte kan visa på grund av att de sålt visningsrättigheterna för en viss tid till någon annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Den hamnar på rotationslistan med HBO och amazon prime. Men Netflix ligger nog fortfarande kvar som main ett tag till. Amazon ligger nog närmast att ta över den platsen för mig

Amazon prime är så billigt att jag kommer ha den kvar. HBO kommer nog ryka när disney+ kommer

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Det började som ett bra koncept - att stream. Brett utbud till en resonabel kostnad. Men att ha tiotals olika aktörer som alla ska ha en hundring i månaden för att kunna få ett rimligt programutbud lär bli en fälla för många. Vi konsumenter förlorar möjligheten att se på det vi vill se utan att betala tusentals kronor i månaden för det. Det i sin tur lär leda till mer nedladdning.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Hur kan tjänster som den här bli 'försenad'? Det kan väl knappast handla om licenser m.t.p att Disney äger allt material själva och det kan väl definitivt inte vara något tekniskt - är det live i usa så går det att göra live i sverige.

Så varför blir sånt här 'försenat'?

Någon Eu lag som kräver att att minst 30% av streamingsmaterialet görs/utvecklas i europa.

https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/technology/2...

Visa signatur

| Lenovo Legion Y520 | i7 8700K | ASUS Rog Strix Z370-F GAMING | Corsair CL15 Vengeance 3000Mhz | Acer 27" Predator XB271HU | Fractal Design Meshify C | EVGA CLC 280 WaterCooling | Samsung 860 Evo 1Tb/850 Evo 512 Gb| RTX Strix Asus 2070 | EVGA 650W GQ | Steelseries Rival | Logitech G105 | Playstation 4 Pro

Permalänk
Avstängd

Hoppas att dom lägger upp serier från Jetix/Foxkids annans kommer dom får sura kommentarer.

Kan man älska Disney samt hata dom. hmm

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Det ska bli kul och se alla serier jag växte upp med, t.ex Räddningspatrullen och Luftens Hjältar. Fast Baby Yoda Show säsong 2 är vad jag egentligen väntar på.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

69 kr!? Det var fan inte illa. Mer än hälften av vad du får betala för Netflix Premium som ligger på 159 kr idag.

Går ju iofs inte att jämföra då Netflix har fler omkostnader då de får betala för att streama det som inte är egenproducerat.
Jämför istället med andra som sänder egenproducerat material (så som Disney kommer att göra) som Amazon Prime & AppleTV+, Amazon Prime kostar 5,99 EUR/mån och AppleTV+ 59kr/mån.

Permalänk
Medlem

jag kommer testa det. har ett antal streaming prenumerationer men dom enda som egentligen är fasta är netflix och spotify. Övriga pendlar jag mellan. När jag plockar upp disney+ så ryker nog antingen amazon prime eller viaplay ett tag

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på att alla streaming tjänster kommer ha någon typ av öppen api som vem som helst kan ansluta mot, så att folk kan programmera en "streaming portal", där man lätt kan lägga till och ta bort subscriptions, det blir ju egentligen som på den tiden man hade parabol och köpte till kanal utbud, men jag antar att det hade tillkommit någon open source variant.

Finns ju 1000 extra frågor att spekulera kring, men känner att kunna ha saker mer samlat hade varit grymt nice, och vi alla vet ju att distributörerna inte vill dela tjänst med någon annan.

Permalänk
Skrivet av voleyro:

Någon Eu lag som kräver att att minst 30% av streamingsmaterialet görs/utvecklas i europa.

https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/technology/2...

Kan ju inte vara det när resten av Europa har tillgång till att. 🤔

Och som någon sa att det skulle tajmas med Mandalorian så blir det ju fel när vi "inte" har kunnat se säsong 1 än.