Asus och SweClockers livestreamar datorbygge på onsdag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nucky:

Längesen jag hörde att man kallar ett grafikkort för 7000kr mediokert...

För 40500kr är det rätt att begära 2080ti i en stationär. 2070 super är mediokert jämfört med 2080ti.

Visa signatur

Nu är sommaren här, svettig och dammig och slö och tvär.
Torteras jag av sol. Jag pustar och flåsar med stort besvär. Huden är rödbränd och svider. Svedan är värst bak på ryggen. När solen gått bort kommer myggen. Blekfeta kärringar på var strand. Är gnälliga och sura. Ungar som bråkar och kastar sand, spiller saft och glass.

Permalänk

Tack Sweclockers och ASUS-Emanuel för en härlig livesändning. Här kommer mitt bidrag.

Ett mega paket från ASUS R O G, klicka in för att läsa MER O SE!
Maxat minne, med eget sinne.
Corsairs snabba disk, levererar helt utan risk.
Den kommer med en mus, lika fet som Liberaces hus. 
Över till den smarta processorn, som slår Harvard professorn.
Ett 32 tums under, gjord med dunder.
Enbart ASUS kan leverera detta, en perfektion till den rätta.
Kyler det hela med vatten, jag lyfter på hatten.

Permalänk
Medlem

Var det produkttext eller julrim man skulle skriva för att vara med och tävla?

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azureye:

Var det produkttext eller julrim man skulle skriva för att vara med och tävla?

Ja, eller om inte annat - är man med i tävlingen trots att man julklappsrimmar?

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Oh ASUS, ASUS, varför ASUS?
ROG, RGB, Corsair och AMD.
Allt samlat i en låda.

Oh ASUS, ASUS, varför ASUS?
Inget namn, vi döper dig
ASUS ARCUS DOMINUS

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk

Lycka till allihopa! Här kommer mitt bidrag... Vad får man om man korsar en Asus RGB-kontroller med en vattenkylare? Pool-party!

Permalänk
Medlem

Vad är magi ? Bultande Leds i maskopi ! Hertz MHz allt i dina Fingrars regi , klickande tickande med ASUS i.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk

Asus bjuder in dig till gamingrepubliken med detta kompletta paket som kommer hålla dig på topp i flera år.
Med en grund från sin ROG-serie så är det gaming ända in i kaklet.
För att hålla allt i minnet så har man kompletterat med 32 GB minne och dubbla SSD från Corsair.
Chassit står stabilt och äger utrymmet i full RGB om man så önskar, och en 32 tum skärm avrundar detta mäktiga paket.
Tuta och kör!

Permalänk

Då jag älskar att rimma så fick det bli ett produkttextsrim här kommer iallafall mitt bidrag:

När bara det allra bästa är nog
Ges här ett kraftpaket med Asus ROG
Rejäla komponenter gjorda för spel
Samt en pålitlig guldcertifierad nätdel
Med SSD-lagring på 1.5 terabyte
Bör utrymmet för spelen sällan bli tajt
Med ett effektivt vattenkylningssystem
Kan du gamea hela dagen utan problem
Hårdvara med hög prestanda och kvalité
Paketerat i ett chassi med kontrollerbar RGB
Oavsett vilken genre du har som preferens
Kan den här avnjutas i hög uppdateringsfrekvens
Med en 144 Hz-skärm utan något brus
Här ingår även tangentbord, headset och mus!

Visa signatur

Sapphire Radeon RX 480 Nitro+ | Intel i5 2500K | Gigabyte P67A-UD3-B3 | Corsair 16GB Vengeance | Corsair TX 650W |
Samsung 850 Evo 512 GB | Samsung Spinpoint F3 1TB || LG IPS-236V | Philips 273EQH || Google Pixel 3 XL

Permalänk
Medlem

Dröm datorn, Den perfekta datorn nu under sommaren, men också året runt. Gillar du ray tracing så kommer denna maskin göra det. Denna maskin för dig in i dröm världar, helt plötsligt så är du en Goblin Hunter i World of Warcraft. Nästa ögon blick så så undersöker du vr världar med ängar och andra härligheter. Med fantastiska AURA RGB kontrollern så kan rgb belysningen representera dina sinnen. Med ryzen 7 3700x så kan du leka runt allt ifrån spel till virtuella maskiner utan några bekymmer. Ja du, denna dator är datorn du ser just nu i molnen i det blå. En maskin som bara gud vet. En sak är säker denna maskin är fylld av hemligheter som kommer föra dig vart än du vill, Lan med vänner, Programmering / grafisk design studier. Ja raytracing och vr, så mycket mer att utforska.

Permalänk
Medlem

Tävlingstexten var följande.
Asus-Emanuel ska på semester och vill njuta av ledigheten. Han behöver därför din hjälp med att ta fram en riktigt bra produkttext till datorpaketet ovan. Gnugga geniknölarna och skicka in ditt bidrag (ca. 50-100 ord) genom att skriva i diskussionstråden till denna tävling. Nördhumor, finurliga ordvitsar och "glimten i ögat" kommer givetvis att premieras!

Är det någon som vet om denna reklamtexten endast ska vara ämnad för SWeClockers tävlingen, eller om ASUS leter efter någon text som dom eventuellt ska använda vid någon form av reklamkampanj ?

Lycka till alla.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Avstängd

För 40500kr fanns det goda intentioner men med ett mediokert 2070 super som är kraftigt underlägset 2080ti gick det fel att kalla det en superdator. Kanske blev en sup eller två för mycket under bygget och så blev det som det blev. Hyfsad dator i övrigt.

Visa signatur

Nu är sommaren här, svettig och dammig och slö och tvär.
Torteras jag av sol. Jag pustar och flåsar med stort besvär. Huden är rödbränd och svider. Svedan är värst bak på ryggen. När solen gått bort kommer myggen. Blekfeta kärringar på var strand. Är gnälliga och sura. Ungar som bråkar och kastar sand, spiller saft och glass.

Permalänk
Medlem

Vi chansar och försöker rimma hem detta!

Har du fått nog av corona och Netflix,
och hellre spelar på din sommarsemester?
Har du döpt din förstfödde till ROGer Strix,
och klätt honom i RGB trots högljudda protester?

Vill du ha det bästa i ett Helios-case,
att fröjdas åt och gejma på?
Vill du också skjuta högupplösta monsterfejs,
på en kurvad, 1440-pixlars XG32?

Vi delar dina drömmar om en sommarutopi,
och hur vi alla vill att vårt familjeliv ska bli.
Vi byggde ett komplett datorpaket, värdigt gejmaren
som vaknar skrikandes i natten:
"NEJ, SNÄLLA - INTE 59 FPS I RED DEAD 2 IGEN!"

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Ta dina spel till nya höjder med detta kompletta gaming-paket från ASUS!

Ett kraftfullt paket för den kräsne spelaren, utrustad med ASUS GeForce RTX 2070 Super ROG Strix och 3:e generationens Ryzen-processor från AMD. Upp till 6x grafikprestanda jämfört med tidigare generationer tack vare ultrasnabb GDDR6 och Nvidia Turing GPU-arkitektur. Med det prisvinnande chassit ROG Strix Helios blir datorn mittpunkten i rummet, tack vare dess transparenta sidopanel och Aura Sync RGB.

Gaming-paketet levereras komplett med dator, headset, mus, tangentbord och skärm. Ingen förmontering krävs.

Asus - In Search of Incredible.

Permalänk
Medlem

Jättekul initiativ i dessa annars tråkiga tider! Här kommer mitt bidrag.

"Nu jävlar ska du se ser du."
Hädanefter är detta början på varje gamingsession. På varje Discord-kväll.
På varenda nedrige n00b som dyker upp i ditt lågpings-sikte.
Bildskärm med fl33tande hög framerate!
Headset med fler kanaler än Viasat!
RGB-färger som den grövsta LCD-hallucination!
Kylvatten kallare än ett nakendopp i Torne älv!
Processor med fler kärnor än den halloweenigaste pumpa!
Snabb SSD-lagring, för den gången—ojdå!—föräldrarna är på ingång och du har bråttom att bli klar!

Här är vi. Här har du.
Den bästa dator du haft - och det med ROGe.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Viking
Skrivet av KrilleD:

Kanske någon nämnt redan, dåligt att för en stationär dator som kostar 40500kr inte ha med 2080ti, istället tog dom mediokra 2070 super.

Själva datorn kostar ju inte 40k, det ingår ju också tangentbord, mus, headset och en dyr skärm. Sedan är det komponenter från ROG som gör det dyrare också.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Det tog lite tid att få ner det till under 100 ord. Här är mitt bidrag:

Ett paket där det inte går att ta fel på varifrån grejerna kommer!
Asus ROG-logotyp lyser runtom i datorn med kontrollerbar RGB så du väljer färgerna.
Låt det lysa för det röda lagets Ryzen 7 3700X kyld av Asus vattenkylningskit eller varför
inte det gröna lagets RTX 2070 Super med Asus populära 3-fläktskylning.
Med Aura Sync kan du sedan synka ljuseffekterna i datorn och tillbehören där det ingår
mus samt musmatta, mekaniskt tangentbord, headset och skärmen XG32V.
Gällande minne och lagring är det "ett skepp kommer lastat" från Corsair med
32GB RAM och totalt 1,5TB SSD.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag:
Om du vill sitta på soffan och scrolla kattvideor youtube, eller spela spel i webbläsaren, då är inte detta datorn för dig.
Vill du däremot gå med i en exklusiv skara spelare som uppskattar laggfri spelupplevelse och hög produktkvalitet så har du hittat rätt.
Stäng av nallen, fram med jolten och på med lurarna!
Upplev spel som det var tänkta att upplevas
Republic of Gamers

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag:

Gudarnas konung.
Dessutom med ett jäkla humör.
Så beskrivs han.
Zeus.

Så när vi beslöt oss för att göra ett spelpaket honom värdig,
var vi lite... nervösa.

Det skulle krävas något alldeles extra.
Nå himmelska höjder.
Och med blixtrande snabb prestanda.

Vi tror att vi lyckades.
Låt spelet börja!

Not just any computer
It's Asus.

Permalänk

Jag bad inte om denna dator. De sa att jag förtjänade den, men jag vet inte om förtjäna är det rätta ordet.
Året är 2077 och världen är full av stora innovationer.
Det är också en tid av kaos och konspirationer.
Datorer lyser mer än regeringar som just nu verkar lysa med sin frånvaro.
Om du vill skapa fiender, sätt in massa RGB.
Men man kan inte stoppa framtiden,
Asus.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag:

Låt oss klargöra den stora elefanten i rummet som alla tänker på just nu - Klarar detta bygge Crysis? Svaret är ja, spelet släpptes 2007, det är portat till den lilla söta switchen så vilken dator som borde klara den i dagens marknad...

Den riktiga frågan är ifall denna monsterburk klarar det ultimata testet för PC's under 2020: Crysis Remaster?! *sinister laugh*

Svaret är också JA, det är ju ASUS ROG vi pratar om här, de kan sin grejj och kommer inte låta dig bli besviken! Republic of Gamers Y'all.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag:
Vill du ROGGA loss i sommar?
Vill du lysa upp sommarnatten?
Behöver du en fläkt i ditt hem?
Börjar DOTA att kännas långsamt?
Kollar Ytterberg Strix på din gamla skärm?
Har för mycket NOCCO hamnat på tangentbord och mus?
Vill du att att SweCextra ska a-susa fram?

Svarar du JA, kan du inte säga NEJ till detta paket

Permalänk

Låt oss presentera A-Zeus: God of Gaming

Med detta kompletta paket kommer du ta social distansering till outforskade världar och samtidigt låta norrskenet komma till dig.

Med en prestanda som får åskviggen att se ut som en liten gnista och en kylning som inte ens självaste treudden skulle kunna överträffa. Låt strålarna från grafikkortet lysa upp en verklighet som aldrig tidigare har skådats och njut av detta fenomen genom portalen vars hastighet överträffar den mänskliga förmågan.

Lyft som hästen med vingar och flyg bland gudarna

Permalänk
Medlem

Bidrag:

Börjar ditt modermodem bli segt? Bildläsaren tar sämre bilder och musen glider av din musmatta!
Frukta inte! För här kommer årets dator ifrån Asus och lite andra delar där det inte fanns Asus komponenter, för att tillgodose alla dina behov.

Vi har tänkt på allt, med de massiva uppgraderingar av större skärm, större musmatta och ett pytte lite tangentbord för allting ska få plats. Förutom detta fantastiska paket, den enda uppgradering du behöver i sommar: ett större skrivbord.

Permalänk
Medlem

LOAD ”MINECRAFT”
RUN
SYNTAX ERROR – MACHINE NOT COMPATIBLE, SPECS MAXED OUT

POKE 53280, 6
POKE 53281, 6
BLUE SCREEN – MONITOR ONLY COMPATIBLE WITH 144 HZ

NEW

ASUS ROG IS THE NEW STANDARD

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag:

Vi förstod att du inte har tid med dryga laddningsskärmar och störande lagg. Därför tömde vi lagret på våra hetaste godsaker, dom som pryds av de olycksbådande ögonen, STRIX. Vi lät våra skickligaste experter gå lös på komponenterna, med stränga order om att inget får lämnas åt slumpen. Resultatet skulle få självaste Hertigen av dataspel att mysa, eller för att använda hans egna ord: ”Let’s ROG!”

Permalänk

Tävlingsbidrag

Republic of gamers, om asagudarna själv får välja
Välj samma hårdvara som Tor han självt och bli en
gudabegåvad gamer som skickar motståndarna rakt in i ragnarrök.

Visa signatur

iMac 24"

Permalänk

Mitt bidrag

Är du redo att gå från NOOB till PRO?

Då är denna datorn precis vad du behöver!
RTX 2070 Super, Ryzen 7 3700X, X570-E Gaming. Vad mer kan man önska? Ett paket från ASUS ROG som har allt! Sist men inte minst...RGB som ökar datorns prestanda med minst 7%.
Sluta gimpa dig själv med din gamla dator och skaffa detta paketet från ASUS ROG nu!

ASUS ROG - Äg andra som du äger dig själv

Permalänk

Bryter ett långvarigt lurkande och försöker jag med

Bidrag:

Pandemiskt socialdistanserade tider, vad är de’?
Ruska upp dig min vän, tiderna är fyllda med RGB

I detta monster fyllt med 32-Gig RAM, 2070 Super och myriad av Strix
Så blir 100 Chrome-tabbar, överklockning och färgfest en enkel fix

Allt skådas genom en vacker 32-tums kurva i 1440p
Strunta i kurviga former är väl ändå lite passé?

Tryck även i 1,5 Terabyte M.2 SSD och en Ryzen 7
Racet genom de 400 orörda spelen i Steam-bibblan börjar nu

Inse att det inte bara är glorifierade hembelysning, detta har mer att ge
X:et på minimapen leder eliten till ASUS ROG

PS. Slängde in ett hemligt meddelande för den fyndige.

Permalänk
Medlem

BIDRAG

Vill du ha din egna republik, ditt egna land?

Ett land utan väntetider. (8 kärnor, 16 trådar, 3.6 GHz)
Ett land med plats för allt. (om det är under 1,5 TB)
Ett land där du skriver reglerna. (handledstöd ingår)

Där du är obehindrad, oslagbar. (fast vi kan inte lova något)
Där allt går snabbt. Alltså supersnabbt. Alltså Asus ROG Strix RTX 2070 Super-snabbt.
Där allt som krävs är ett knapptryck. Eller hur många som helst, på en och samma gång. (*viskar* N-key rollover, baby)

Utan obalans, utan tjafs. (igen, vi kan inte lova något)
För här finns bara du, och världarna du skapar. (och resten av världen, om du gillar att hänga på internet.)

Ett eget land, en republik – en dator.
För en gamer.
För dig.
(om du har 40 papp)