Watch Dogs: Legion (Ultimate Edition) till salu för 109 kr på Uplay

Permalänk
Medlem

Hardware unboxed har gjort en optimeringsvideo för er som vill ha bättre fps. ska även komma en patch idag.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spelaspel:

lipsync är total katastrof och voice-acting i helhet inte speciellt bra.

De har ju använt ett begränsat antal röstskådespelare och sedan förvrängt dessa på flera olika sätt så att samma person har gjort rösten till flera karaktärer. Kul kuriosa ifall någon undrar varför det låter som det gör.

Därför låter vissa förskräckliga, sen dålig lip-sync utöver det gör det inte bättre

Jag har bara spelat tutorial mission och jag kunde inte sluta kolla på killens skägg. Ser ut som någon limmat på tussar av katthårsbollar på kinden. Förstår inte hur det ens är möjligt att släppa något så fult 2020.

Förstår att man inte kan ha Hairworks alá Witcher 3 kanske, men måste ju finnas något mellanting

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

1440P allt på max och GPUn ligger bara på ~75% användning. Kasst optimerat. Liknande prestanda utan Ray Tracing.

Permalänk
Medlem

Mitt stora problem är att fps'n hoppar hej vilt i spelet. Har upplevt lite stutter, Jag har inte spelat mycket. Bara tagit mig igenom tutorial uppdraget typ. När man använder lilla spiderboten och hackar lite, sen blir det en cutscene. man snurrar runt "tornet" man nyss hackat, där va det stutter som fan för mig.

Kör i 1440p. Testade köra benchmark på ultra fick 70fps avg. testade inställningarna från Hardware unboxed och fick 85fps avg. Sen testade jag att slå på rt medium och fick 73fps avg. Men deras benchmark är ju inte speciellt bra, den öppna världen man spelar i är mer krävande.

Som sagt, tur man inte betalade fullpris.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Mitt stora problem är att spelet inte gick att ladda efter spelat det i 13 timmar, när jag väl lyckades ladda spelet så startade det med att Dalton var vid liv och att alla mina medlemmar som jag rekryterat var borta men annars övriga stats från min 13timmars save var kvar. Vafan! Hoppas verkligen det finns någon backup på detta annars kommer jag behöva starta från början igen

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Kör i 4K och tycker jag får de 60fps jag vill ha när jag går runt på marken men är man i ett område som har lång "view distance" så går FPSen ner och det spelar ingen roll vilken inställning jag kör, det går inte att få upp den till 60. Samma om jag tex går upp i en högre byggnad, då faller FPSen inklusive GPU användningen.

Det största problemet för mig är dock när man kör bil. Känns som att CPUn blir väldigt belastad och GPUn får mindre att göra vilket ger mig allt från mild till svår stutter när FPSen dyker och frametimes är lite överallt. Dock gör den inte alltid det, har hänt vid ett fåtal tillfällen att FPSen håller sig vid 60 och 16.6ms frametime men det är sällan.

Kanske har jag en för vek CPU? Kör trots allt 4,4GHz all-core OC just för att alla kärnor ska jobba lika bra. Tittar man på prestandavideos verkar 10900K ha ett försprång och kanske är det så att AMDs 5000-serie blir räddningen här?

Sen testade jag faktiskt att köra spelet i 3440x1440 vilket inte gav någon enorm prestandaförbättring och eliminerade endast en del av den stutter jag ser när man går runt i byggnader och gör missions (tex när man hackar en kamera). Det intressanta är att när jag körde bil så föll FPSen nästan till samma nivåer som i 4K - hur det nu är möjligt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Mitt stora problem är att spelet kraschar konstant. 3 gånger på samma uppdrag, man blir lagom frustrerad då.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Avstängd

Kanske skulle gjort som CP2077 och skjutit lite på spelet

Jag spelade tutorial sen klarade jag inte mer, förstår inte hur de kan släppa ett spel 2020 som ser så fult ut.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Kanske skulle gjort som CP2077 och skjutit lite på spelet

Jag spelade tutorial sen klarade jag inte mer, förstår inte hur de kan släppa ett spel 2020 som ser så fult ut.

Ja har man dator så man kan öka inställningarna lite så ser det bra ut tycker jag😉

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dimetikon:

Ja har man dator så man kan öka inställningarna lite så ser det bra ut tycker jag😉

10850K och 3080 är ganska bra i alla fall skulle jag säga.

Hade de tagit bort allt skägg i spelet hade det fungerar, nu ser det ut som någon limmat på mossa i deras face.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Kanske skulle gjort som CP2077 och skjutit lite på spelet

Jag spelade tutorial sen klarade jag inte mer, förstår inte hur de kan släppa ett spel 2020 som ser så fult ut.

tillbaks i grottan Troll!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

10850K och 3080 är ganska bra i alla fall skulle jag säga.

Hade de tagit bort allt skägg i spelet hade det fungerar, nu ser det ut som någon limmat på mossa i deras face.

Inte lätt att få alla nöjda, spela med nån utan skägg då? Du kan ju bokstavligen talat spela som vem du vill i spelet

Permalänk
Avstängd

Fan tar ni illa upp eller? Är det ni som utvecklat spelet?

Det är ett klassiskt ubisoft-spel utan lipsync, världen tar inte slut för att jag inte gillade det.

Det verkar vara ganska dåligt optimerat också

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lagerlöf:

Fan tar ni illa upp eller? Är det ni som utvecklat spelet?

Det är ett klassiskt ubisoft-spel utan lipsync, världen tar inte slut för att jag inte gillade det.

Det verkar vara ganska dåligt optimerat också

Inte vi som dissar ett spel pga skägg 😂

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

Inte vi som dissar ett spel pga skägg 😂

Det var en av anledningarna. Men visst, ni får väl tycka att det är helt ok att ha skägg som ser ut som kattbajs pålimmat i ansiktet i ett spel släppt 2020 och bedöma det som OK.

En av de andra anledningarna var att spelet var riktigt tråkigt först och främst. Dessutom dåligt optimerat, och fotgängare spawnar in 15 meter framför en när man springer omkring på gatan.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dimetikon:

Du kan ju bokstavligen talat spela som vem du vill i spelet

Nej det kan man, bokstavligen, inte göra

Väldigt många som använder detta uttryck på ett felaktigt sätt.

Skägget från ett PS2-spel:

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lagerlöf:

Nej det kan man, bokstavligen, inte göra

I stort sett.

Skrivet av Lagerlöf:

Det var en av anledningarna. Men visst, ni får väl tycka att det är helt ok att ha skägg som ser ut som kattbajs pålimmat i ansiktet i ett spel släppt 2020 och bedöma det som OK.

En av de andra anledningarna var att spelet var riktigt tråkigt först och främst. Dessutom dåligt optimerat, och fotgängare spawnar in 15 meter framför en när man springer omkring på gatan.

Fast du sa bokstavligen att det fungerar om man tar bort skägget. 🤷‍♂️

Skrivet av Lagerlöf:

Hade de tagit bort allt skägg i spelet hade det fungerar, nu ser det ut som någon limmat på mossa i deras face.

Det där med 15 meter har jag inte upplevt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

I stort sett.

Det är ju ändå bara i princip reskins.

Coolt concept, det är det. Men ingen egentligen skillnad mellan spelbar NPC 1 och 239. Ingen character arc eller utveckling, alla är bara robotar med tydliga "fake"röster och utan lipsync.

3-5 spelbara karaktärer hade varit intressant, då kan alla vara unika och spela olika på ett betydelsefullt sätt (varför kan Grandma Deadsec göra Takedowns?). Hade också varit sjukt spännande att ha permadeath.

Lite mer likt GTV V, men där var det iaf intressant att hoppa mellan karaktärerna.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är ju ändå bara i princip reskins.

Coolt concept, det är det. Men ingen egentligen skillnad mellan spelbar NPC 1 och 239. Ingen character arc eller utveckling, alla är bara robotar med tydliga "fake"röster och utan lipsync.

3-5 spelbara karaktärer hade varit intressant, då kan alla vara unika och spela olika på ett betydelsefullt sätt (varför kan Grandma Deadsec göra Takedowns?). Hade också varit sjukt spännande att ha permadeath.

Lite mer likt GTV V, men där var det iaf intressant att hoppa mellan karaktärerna.

Men permadeath finns ju i spelet eller vad menar du?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Mitt stora problem är att spelet kraschar konstant. 3 gånger på samma uppdrag, man blir lagom frustrerad då.

Samma för mig efter den där patchen som skulle fixa problemen med prestanda, kraschade t.o.m i benchmarket efter det så inte orkat spela sen dess. Kanske löser sig om man byter till dx11 istället för dx12 men inte orkat testa, var tvungen att göra det på Metro Exodus iaf.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Don_Tool:

Men permadeath finns ju i spelet eller vad menar du?

Jag menar att Permadeath i samband med endast 3-5 spelbara karaktärer, som i GTA V, hade varit mer intressant. Ser att jag formulerade mig lite kasst

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

1440P allt på max och GPUn ligger bara på ~75% användning. Kasst optimerat. Liknande prestanda utan Ray Tracing.

Du beskrev typ alla Ubisoft spel sedan Assassin's Creed, den första...

Permalänk
Medlem

Oj oj, för runt en 2 två timmar sedan råkade Ubisoft göra exakt samma sak för nya Assassin's Creed: Valhalla i den norska butiken. 109nkr för Ultimate Edition. Men för en timme sedan rättade de till felet, så lyckades aldrig få tag i det då jag såg det typ 45 minuter för sent.