Feedback gällande IDKollen/Marknad

Permalänk
Medlem

Feedback gällande IDKollen/Marknad

Hej!

Skulle önska en Varning om en annons EJ är verifierad.

Enda anledningen för att jag sett IDKollen är för att det nämndes i en tråd. Jag brukar titta förbi marknaden ganska ofta, men hade ej lagt märke till det naturligt. Jag känner då också att det naturliga steget är att ge en varning om det inte är verifierat, då jag tycker det är mycket viktigt att ha den här verifikationen.

Främst, då det då är tydligt att något saknas, jämfört med en klapp på axeln när det finns.

Skulle även vilja att det fanns längre ner i annonsen, under brödtext.

Ytterligare önskan är att det syns i "kommentar" vyn, alltså efter man klickat knappen: "Kommentarer till annonsen (X)"

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Zeedarn:

Hej!

Skulle önska en Varning om en annons EJ är verifierad.

Enda anledningen för att jag sett IDKollen är för att det nämndes i en tråd. Jag brukar titta förbi marknaden ganska ofta, men hade ej lagt märke till det naturligt. Jag känner då också att det naturliga steget är att ge en varning om det inte är verifierat, då jag tycker det är mycket viktigt att ha den här verifikationen.

Främst, då det då är tydligt att något saknas, jämfört med en klapp på axeln när det finns.

Skulle även vilja att det fanns längre ner i annonsen, under brödtext.

Ytterligare önskan är att det syns i "kommentar" vyn, alltså efter man klickat knappen: "Kommentarer till annonsen (X)"

Hej, i dagsläget är IDkollen valfritt men inom kort blir det obligatoriskt, därför valde vi att inte implementera just det funktionen som du efterfrågar.
När det väl är obligatoriskt blir det ju helt enkelt så att 100% av alla annonser är verifierade så då fyller en märkning för dem som inte är det ingen funktion längre.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

På tal om marknad! Denna 10-inläggs regel trots att detta konto varit medlem i 7 år är ganska cringe.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NoSkills:

Vilket tvingar en att skriva onödiga poster som senare mods tar bort och tvingar en att skriva fler meningslösa inlägg... Pro tip: ta bort 10-inläggsregeln för annonser...

Syftet med 3 månaders aktivt medlemskap-kraven (10 inlägg) är att minska risken för bedrägerier och liknande. Dessutom får man lite "creds" i forumet vilket ofta leder till fler och högre bud i marknaden.

Hur som helst är det ingen som tvingar dig att posta helt meningslösa spaminlägg. Vill/orkar man inte att posta 10 vettiga inlägg på 7 år finns det gott om alternativa marknadsplatser.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@Kent: Med tanke på att ID-kollen finns på plats så är det en ganska meningslös skitgrej för då borde tiden vara avgörande över ett par inlägg, men ja. Det finns andra marknadsplatser också.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av NoSkills:

@Kent: Med tanke på att ID-kollen finns på plats så är det en ganska meningslös skitgrej för då borde tiden vara avgörande över ett par inlägg, men ja. Det finns andra marknadsplatser också.

En av poängerna med idkollen är just att ersätta tid/antal inlägg. Så det är absolut på g

Visa signatur

240p är livet