felmeddelande 5763 eller 6068 i COD warzone

Permalänk
Medlem

felmeddelande 5763 eller 6068 i COD warzone

amd ryzen 2700x och asus moderkort, rtx 2080.
Vad tror ni kan mitt psu på 550 w vara för klent för att lira spelet cod warzone, har testat alla tips tror jag
nu blir tokig. Kan det vara så att min psu på 550w är för klen?
Har haft denna dator över 1 år nu och aldrig problem med spel tidigare.
Snälla är det nån vänlig själ som kan säga det?

Tråd flyttad till Actionspel och shooters, Battle royale /Vzano, Moderator
Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Du får gärna berätta vad du har för problem

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

@Vzano: Jag kan spela 1 match o sen fryser bilden totalt, och får felmeddelande 5763 eller 6068. Ibland kan jag köra massa matcher o sen fryser bilden igen o får samma meddelande, det är väldigt random. Jag har provat en massa grafikinställningar, testat att sätta hög prio på spelet, testat att downclocka min gpu. Mina ideer börja ta slut.

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk
Viking
Skrivet av Catch:

@Vzano: Jag kan spela 1 match o sen fryser bilden totalt, och får felmeddelande 5763 eller 6068. Ibland kan jag köra massa matcher o sen fryser bilden igen o får samma meddelande, det är väldigt random. Jag har provat en massa grafikinställningar, testat att sätta hög prio på spelet, testat att downclocka min gpu. Mina ideer börja ta slut.

Det verkar vara fler som har det problemet, och det är inte säkert att problemet är hårdvaran.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Catch:

@Vzano: Jag kan spela 1 match o sen fryser bilden totalt, och får felmeddelande 5763 eller 6068. Ibland kan jag köra massa matcher o sen fryser bilden igen o får samma meddelande, det är väldigt random. Jag har provat en massa grafikinställningar, testat att sätta hög prio på spelet, testat att downclocka min gpu. Mina ideer börja ta slut.

Uppstår det bara i Warzone? Om ja då är inte nättagget utan spelet. Problem med nättagg brukar ge symptom av att hela datorn hård kraschar eller datorn stänger av sig när belastning uppstår.

Detta kanske kan hjälpa dig:
https://support.activision.com/community/s/question/0D54P0000...-

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

@Donnerstal: Finns ingen här på swecklockers som löst problemet :*) ?

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk
Viking
Skrivet av Catch:

@Donnerstal: Finns ingen här på swecklockers som löst problemet :*) ?

Inte vad jag vet, men du kan titta i den här tråden: #18456002

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@Catch: Förövrigt har jag förtydligad rubriken och placerat tråden i Battle royales under Actionspel och shooters. Sannolikhet att du får hjälp ökar om rubriken och även tråden tydligt beskriver problemet.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Min kompis har exakt samma problem på en nybyggd dator sen några veckor tillbaks. Vi har försökt att installera om windows, köra med endast Cod installerat och inget annat förutom drivrutiner.

Nästa steg är att byta RAM och uppdatera BIOS men känns tyvärr som det är COD som bara är så dåligt optimerat.