Corsair One uppgraderas med 16 kärnor Ryzen och Geforce RTX 2080 Ti

Permalänk
Melding Plague

Corsair One uppgraderas med 16 kärnor Ryzen och Geforce RTX 2080 Ti

Kompakta datorer är på modet och nu förser Corsair One-serien med uppfräschad hårdvara, i form av det senaste från AMD och Intel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gissar på att man kan bygga ett liknande system själv och spara minst tio tusen. Varför är det alltid så snålt med lagring? 500GB räcker inte långt idag i en gaming-dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Gissar på att man kan bygga ett liknande system själv och spara minst tio tusen. Varför är det alltid så snålt med lagring? 500GB räcker inte långt idag i en gaming-dator.

Var ju alltid med 2TB Mekanisk lagring, inget att va super glad för men alltid något. Men som du säger kan man spara mycket genom att bygga det själv.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Hehe, liknar ju lite Apples "Trashcan" design på förra gen. Mac Pro, priset är även det liknande.

Men denna lär kunna prestera hyfsat och formfaktorn är ju inte helt fel för just en Desktop.
Ryms kanske t.o.m. i en ryggsäck om man skall ha den med sig till något LAN?

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Var ju alltid med 2TB Mekanisk lagring, inget att va super glad för men alltid något. Men som du säger kan man spara mycket genom att bygga det själv.

Ah, jag förlitade mig på att swec alltid får med alla specs. Tydligen inte. Men ändå roterande disk i en 50 000kr dator LOL...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Gissar på att man kan bygga ett liknande system själv och spara minst tio tusen. Varför är det alltid så snålt med lagring? 500GB räcker inte långt idag i en gaming-dator.

Det premium som du betalar för är storleken, vattenkylningen och ljudnivån i kombination med komponenterna.

Har själv funderat på att köpa Corsair One tidigare, men upplevde att jag ville ha snabbare ramminnen och en SSD istället för HDDn som följer med (inte superlätt att byta heller) när det handlar om denna nivå av pengar.

Permalänk
Skrivet av dlq84:

Gissar på att man kan bygga ett liknande system själv och spara minst tio tusen. Varför är det alltid så snålt med lagring? 500GB räcker inte långt idag i en gaming-dator.

Det stämmer säkert, dock finns det inget motsvarande chassi på marknaden som är lika kompakt.

Jag skulle aldrig köpa denna datorn då jag gillar att bygga själv och det är mycket pengar. Men oj vad jag hade vilja ha detta chassi stand alone om chans fanns. Har skissat lite på att göra en klon av chassit själv men får inte ner dimensionerna tillräckligt

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, Intel 8700k, ASUS Z370-I, 16GB DDR4 3000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Corsbox One

Permalänk
Medlem

Reklam i form av nyhetsartikel..?

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Inaktiv

10900k och RTX 2080ti i detta chassi är minsann intrrssant, dock lite onödigt dyrt och även som andra skriver känns lagringen lite meh. Mekanisk disk duger åt farmor

Permalänk
Avstängd

Snygg men på tok för dyr. Skulle aldrig köpa något färdigbyggt för den pengen även om man får det i en snygg låda.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Det stämmer säkert, dock finns det inget motsvarande chassi på marknaden som är lika kompakt.

Jag skulle aldrig köpa denna datorn då jag gillar att bygga själv och det är mycket pengar. Men oj vad jag hade vilja ha detta chassi stand alone om chans fanns. Har skissat lite på att göra en klon av chassit själv men får inte ner dimensionerna tillräckligt

/S

Håller inte riktigt med, det finns helt klart lika kompakta mITX-chassin där du får plats med samma grejer med all-in-one, eller till och med egenbyggd vattenkylning.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av bran:

Reklam i form av nyhetsartikel..?

Allt kommersiellt innehåll som publiceras på framsidan är uppmärkt som sådant, så nej detta är inte reklam i form av en nyhetsartikel.

Permalänk
Medlem

Gillar konceptet (även om jag aldrig i livet skulle köpa en). Skulle vara skoj att bygga något eget i stil med detta.

Misstänker att den antingen blir skitvarm eller låter en hel del, för om jag förstår det rätt så är det alltså en enda ensam liten fläktstackare i toppen?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag har en Corsair ONE, är jättenöjd. Väldigt kompakt, står fint på skrivbordet.
Den blir inte alls särskilt varm, då all värme sugs uppåt av den stora fläkten i toppen.
Stabila klockfrekvensen också, ingen throttling.
Köpte till en liten extern SSD (Samsung T5) på 1 TB som man bara kopplar in via USB 3.1 vid behov,
där ligger alla spel man inte spelar så ofta.
Bra RGB också, som man styr via Corsairs mjukvara!

Permalänk
Skrivet av dlq84:

Håller inte riktigt med, det finns helt klart lika kompakta mITX-chassin där du får plats med samma grejer med all-in-one, eller till och med egenbyggd vattenkylning.

Ncase M1 har vad jag vet liknande storlek i liter och har liknande radiator support, vilka finns mer?

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, Intel 8700k, ASUS Z370-I, 16GB DDR4 3000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Gillar konceptet (även om jag aldrig i livet skulle köpa en). Skulle vara skoj att bygga något eget i stil med detta.

Misstänker att den antingen blir skitvarm eller låter en hel del, för om jag förstår det rätt så är det alltså en enda ensam liten fläktstackare i toppen?

Vad jag förstått så är den varken varm elller särskilt högljudd. Klart att den låter, det är rätt många watt som den kan dra vid max men en ensam fläkt ska klara av den

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, Intel 8700k, ASUS Z370-I, 16GB DDR4 3000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se att detta chassin släpptes separat, sen kommer dessa modeller lite väl i senaste slaget tycker jag. Med Zen 3 inte alltför långt borta, priset har jag däremot inget problem med. Ganska obvious att som skribenten @Meantek konstaterade....smakar det så kostar det....ganska mycket i det här fallet dock.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Allt kommersiellt innehåll som publiceras på framsidan är uppmärkt som sådant, så nej detta är inte reklam i form av en nyhetsartikel.

Väldigt skeptisk, Fick dålig smak av denna artikel då den uppfattas som direktreklam med direktlänk till deras webshop.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Ah, jag förlitade mig på att swec alltid får med alla specs. Tydligen inte. Men ändå roterande disk i en 50 000kr dator LOL...

Ja det är ju inget man får någon direkt woooow känsla av om man säger så

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Väldigt skeptisk, Fick dålig smak av denna artikel då den uppfattas som direktreklam med direktlänk till deras webshop.

I så fall är väl nästan alla Sweclockers nyhetsartiklar reklam?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av bran:

Reklam i form av nyhetsartikel..?

Skrivet av Datanisse:

Väldigt skeptisk, Fick dålig smak av denna artikel då den uppfattas som direktreklam med direktlänk till deras webshop.

Någon särskild detalj som får er att uppfatta artikeln som reklam? Precis som @Cenorida skriver kan ju de flesta artiklarna på sajten anses vara reklam, eftersom nyheter om färska produkter utgör en av de största posterna. I sådana nyheter är ju företagen bakom produkterna, specifikationer, pris och inköpsställe fyra vettiga saker att inkludera, anser jag i alla fall

Skrivet av dlq84:

Ah, jag förlitade mig på att swec alltid får med alla specs. Tydligen inte. Men ändå roterande disk i en 50 000kr dator LOL...

Det nämns i artikeln Jag håller dock med om att ett tak på 1 TB flashlagring är lite snålt, särskilt när större 2,5-tumsdiskar med exempelvis QLC-teknik finns tillgängliga till relativt beskedliga priser

Permalänk
Föredetting
Skrivet av RVX:

Skulle vilja se att detta chassin släpptes separat, sen kommer dessa modeller lite väl i senaste slaget tycker jag. Med Zen 3 inte alltför långt borta, priset har jag däremot inget problem med. Ganska obvious att som skribenten @Meantek konstaterade....smakar det så kostar det....ganska mycket i det här fallet dock.

Den här gången är jag oskyldig. @wittwang, däremot...

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Den här gången är jag oskyldig. @wittwang, däremot...

Blandade ihop er 😂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Ah, jag förlitade mig på att swec alltid får med alla specs. Tydligen inte. Men ändå roterande disk i en 50 000kr dator LOL...

Detta backas av 2 TB mekanisk lagring

Har du läst artikeln?

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Iofs en 9900K men samma grafikkort. Verkar prestera riktigt bra. Dock skulle jag aldrig lägga så mycket pengar på en dator. Och varför så "lite" ram? Med det priset borde det vara minst 128 (vad man nu ska med det till )

https://www.youtube.com/watch?v=w2fFfLlIzck

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Gissar på att man kan bygga ett liknande system själv och spara minst tio tusen. Varför är det alltid så snålt med lagring? 500GB räcker inte långt idag i en gaming-dator.

Jag slängde ihop på Inet och fick fram detta:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/13794144

Känns ju ändå som en utmanare och även rätt så bra pris där

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Snart kan man köpa en Series X och få samma prestanda som 2019's med 9900k och RTX 2080 Ti, och spara väldans mycket.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av dlq84:

Ah, jag förlitade mig på att swec alltid får med alla specs. Tydligen inte. Men ändå roterande disk i en 50 000kr dator LOL...

Det är dessutom en 5400 RPM disk..

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

Denna nyhet känns mer som en annons, bara jag som får dom vibbarna?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233