Geforce Now på ingång till Android TV

Permalänk
Melding Plague

Geforce Now på ingång till Android TV

Nvidias strömningstjänst ser ut att snart få ett nytt namn på listan över kompatibla enheter: boxar med Android TV.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag får så blandade känslor hela tiden om det här med GFN. Bättre med fler plattformar såklart, men känns som att tjänsten är döendes med alla försvinnande spel hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag får så blandade känslor hela tiden om det här med GFN. Bättre med fler plattformar såklart, men känns som att tjänsten är döendes med alla försvinnande spel hela tiden

För mig är det ganska enkelt, GFN eller inget. Stadia är najs men jag tänker inte köpa alla spel igen, eller låsa in mig i en butik. Jag kör det jag kan (för närvarande mest Path Of Exile) på GFN och hoppas fler utgivare inser potentialen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

För mig är det ganska enkelt, GFN eller inget. Stadia är najs men jag tänker inte köpa alla spel igen, eller låsa in mig i en butik. Jag kör det jag kan (för närvarande mest Path Of Exile) på GFN och hoppas fler utgivare inser potentialen.

Håller med helt, inget av de andra alternativen har intresserat mig alls ännu. Hoppas det blir bra och jag ser inget problem att man ska kunna hyra hårdvara för att spela spel man äger. Jag har inte lust att köpa en ny dator ny med småbarn hemma, finns ingen tid som skulle validera ett sånt köp...

Permalänk
Medlem

Det som är mest buzzkill för mig är att folk med Mus/tangentbord inte separeras mot kontroller folket när man spelar på tvn. Det är en sak som aldrig kommer att bli balanserad utan bör separeras i typ alla fps titlar.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Även Stadia fick en uppdatering med "experimentiellt stöd" i dagarna så att man kan spela på telefoner/Tv-apparater/Nvidia Shield.

Har testat mig fram mellan de två och Xcloud. Xcloud funkar imo bäst, eller enklast att sätta igång att spela. Geforce sämst då jag inte får igång spelen som jag har i mitt spelbibliotek. Exempelvis Metro 2033 som jag har på Steam, vill den att jag ska köpa om via Geforce konstigt nu.

Ser dock potentialen i alla tre och kommer nog så småningom gå över till streamat när de de funkar utan problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Får testa på Shielden!

Skrivet av hakd:

Det som är mest buzzkill för mig är att folk med Mus/tangentbord inte separeras mot kontroller folket när man spelar på tvn. Det är en sak som aldrig kommer att bli balanserad utan bör separeras i typ alla fps titlar.

Finns det en vettig människa som spelar FPS på pc med handkontroll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Får testa på Shielden!

Finns det en vettig människa som spelar FPS på pc med handkontroll?


Nu handlar dock tråden om Geforce now på TV
och då bör man ju köra kontroll.
Problemet då är att man fortfarande matchas mot PC folket som kör på tangentbord/mus.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:


Nu handlar dock tråden om Geforce now på TV
och då bör man ju köra kontroll.
Problemet då är att man fortfarande matchas mot PC folket som kör på tangentbord/mus.

Jag vet, frågan kvarstår, hur kan man spela FPS med handkontroll oavsett skärm? I så fall får man väl hålla sig till singleplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:


Nu handlar dock tråden om Geforce now på TV
och då bör man ju köra kontroll.
Problemet då är att man fortfarande matchas mot PC folket som kör på tangentbord/mus.

Frågan är väl snarare vem som vid sina sinnes fulla bruk spelar competitive via en strömmningstjänst...
Fulla sinnes bruk?

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

De vore rätt gött om de kunde släppa geforce now direkt till tv:n så att det blir inbyggt stöd utan extern hårdvara, det kräver ju dock att tv:n klarar av att kommunicera med handkontrollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

De vore rätt gött om de kunde släppa geforce now direkt till tv:n så att det blir inbyggt stöd utan extern hårdvara, det kräver ju dock att tv:n klarar av att kommunicera med handkontrollen.

Har din tv inbyggt ATV och tillräckligt stark SoC så går det ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Har din tv inbyggt ATV och tillräckligt stark SoC så går det ju.

Vad är ATV och SoC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Vad är ATV och SoC?

Android TV, System on Chip, en processor som sitter i inbyggda system, hemelektronik etcetera.
,

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:


Nu handlar dock tråden om Geforce now på TV
och då bör man ju köra kontroll.
Problemet då är att man fortfarande matchas mot PC folket som kör på tangentbord/mus.

Jag fattar inte heller vad du menar, varför "bör" man köra med kontroll bara för man kör GFN på TV ?
Jag har inte ens en monitor, jag kör allt på TV från min PC och jag använder till 99% Mus/Tbord.
Tycker man av nån oklar anledning det är orättvis så får man väl själv köra med mus/tbord i såfall.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB