Amazon butikslistar Ryzen 9 3900XT och 5 3600XT– lansering 7 juli

Permalänk
Medlem

@Streamdog:
This!

Att priserna justeras snabbare än väntat neråt, betyder inte att dom var det tidigare.
Men är ju bara positivt

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Tror att jag klarar mig gott och väl på min Ryzen 5 3600 ett tag till, så för mig blir det att avstå. Tycker det är rent utav onödigt att dem ens gör en s.k XT-variant av deras processorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svypex:

Tror att jag klarar mig gott och väl på min Ryzen 5 3600 ett tag till, så för mig blir det att avstå. Tycker det är rent utav onödigt att dem ens gör en s.k XT-variant av deras processorer.

Det har du självklart rätt att tycka. Själv så sitter jag på en 1700x och ett taichi x370 så för min del så är det långt ifrån onödigt. Mycket osannolikt att 4000-serien kommer att fungera på mitt moderkort och har absolut inget emot att få lite bättre värden på ett 3900xt jämfört med ett 3900x. Självklart så har ju priset en viss påverkan om jag kommer tycka det är värt det men hamnar priset i närheten av vad nuvarande 3900x ligger på så är det troligen det bästa till inte alltför saftigt pris som jag kommer att kunna köra på mitt moderkort. 3950 är lite väl saftig prislapp för mig.

Att det för dig med en 3600 är onödigt kanske man kan tycka, hade själv säkerligen inte uppgraderat från det, men det finns andra här i världen som inte har just en 3600 som kan ha en stor nytta av det här.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

https://www.hardwaretimes.com/amd-ryzen-3000-refresh-prices-l...

Out of the three, the Ryzen 7 3800XT is the most interesting product. It’s clocked 200MHz higher than the vanilla 3800X, with the IF running at 2000MHz. This makes it seem like AMD’s best gaming CPU for the next 6-7 months.

...men priserna verkar också åka upp.

Visa signatur

Dator: Mac