Battlefield 3 remastered "RYKTE"

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 remastered "RYKTE"

Finns ett rykte som går runt på Internet att det Dice ska släppa ett BF3 remastered.
Ryktet kommer från Daqarie som har haft extremt konkret och korrekt information om BF1 innan det släpptes. Han ska ha släppt en film på sin youtube kanal, men verkar vara bort plockad.
länk ryktet

Vissa youtube personligheter ska också ha fått information om BF3 i slutet av 2018.
Vilket är extremt tydligt i efterhand pga antalet BF3-klipp på många youtube kanaler.
JackFrags gjorde t.o.m en video om att remastra BF3 som stämmer tidsmässigt med ryktet.

Enligt den tidningen jag länkade till så ska det släppas ungefär samtidigt med BF6 2021 november
Vilket är antagligen korkat eller felaktigt, min gissning är att BF3 remaster släpps i år lagom till julhandeln och lanseringen av nästa gen konsoler. Speciellt efter att de har lagt ner både BF5 och Battlefront 2 och det är 1.5 år till nästa officiella lanseringen.

Med tanke på att alla som satt på en konsol har aldrig spelat BF3 som det ska spelas 64spelare i Conquest, gör att det kan finnas ett förhållandevis stort intresse för en remaster..

Jag är iallafall sjukt sugen. Får bara hoppas att de har lite fingertoppskänsla och inte ändrar allt för mycket.

Permalänk
Avstängd

@ramlösa: Tråkigt att de inte bara gör en BF2: Remastered men möjligheten till att spela med "Noob"-inställningar, som blev vedertaget sedan BF3, för den som vill det.

Många balanseringsval i BF2 är vad som gjorde det så magiskt när man spelade med bra team. Dagens är så obalanserat och därför ser du folk som spammar i fordon eller som campande snipers för det är ingen som orkar gå till fots pga alla spammande tanks och dylikt.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

@ramlösa: Tråkigt att de inte bara gör en BF2: Remastered men möjligheten till att spela med "Noob"-inställningar, som blev vedertaget sedan BF3, för den som vill det.

Många balanseringsval i BF2 är vad som gjorde det så magiskt när man spelade med bra team. Dagens är så obalanserat och därför ser du folk som spammar i fordon eller som campande snipers för det är ingen som orkar gå till fots pga alla spammande tanks och dylikt.

BF3 var mitt första Fps-multiplayer spel förutom UT-serien och för mig är BF2 i princip ospelbart.
BF2 känns verkligen antikt och pga att jag inte växte upp med det har jag inga nostalgi-glasögon
Istället tycker jag UT2004 var ett mästerverk, vilket det var.
Spammandet av fordon var deffinitivt ett problem, men var ofta pga server admin.

Problemet med BF2 är att du skulle behöva göra så extremt stora förändringar i spelet för att uppdatera spelet för spelmarknaden 2020, att det skulle inte längre vara BF2. Men visst en BF2 classic edition borde kanske ha släppts till nuvarande generationens konsoler.
BF3 behöver I princip bara 4k texturer så skulle det se modernare och bättre ut än majoriteten av alla spel.

Men som sagt jag är färgad av det jag har spelat och tror BF3 är ett betydligt säkrare kort på konsolerna.

Men det är faktiskt lite komiskt, för varje generation BF-spel har det klagats på den förra.
När BF1 släpptes var det BF4a som var mästerverket och när BF5 släpptes var det plötsligt BF1 som var Dice sista mästerverk.
Det klassiska allt var bättre förr, fanns minst lika många skitspel förr som idag.

Permalänk
Medlem

Hade tagit BF2 med grafiken från bf5 alla dagar, släpp en stor box för 2000 och jag köper den direkt.
Jäklar va timmar man lagt ner på det spelet och svurit över baserapers på strike at karkand men jag har heller aldrig haft så kul i dom moderna spelen...
Saknar Requesting ammo over, Medic! Skriken spelare alltid spammade och att man ens kunde sitta i squad/team voip och spela som ett lag för att vinna.. idag är allt run and gun och skit snack och klagande från spelare. Spelar nog hellre squad/ project reality eller arma 3 för dessa grejer än battlefield. Men kommer köpa 6an med men hoppas inte på mycket.
Edit: aldrig gillat bf4 , tycker kartorna är rent skräp och att spelet kunde varit en expansion till 3an

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Hade tagit BF2 med grafiken från bf5 alla dagar, släpp en stor box för 2000 och jag köper den direkt.
Jäklar va timmar man lagt ner på det spelet och svurit över baserapers på strike at karkand men jag har heller aldrig haft så kul i dom moderna spelen...
Saknar Requesting ammo over, Medic! Skriken spelare alltid spammade och att man ens kunde sitta i squad/team voip och spela som ett lag för att vinna.. idag är allt run and gun och skit snack och klagande från spelare. Spelar nog hellre squad/ project reality eller arma 3 för dessa grejer än battlefield. Men kommer köpa 6an med men hoppas inte på mycket.
Edit: aldrig gillat bf4 , tycker kartorna är rent skräp och att spelet kunde varit en expansion till 3an

Är faktiskt förvånad att de inte har släppt någon BF2 classic edition till den senaste generationen konsoler.

Jag är uppenbarligen den enda som är sugen på BF3.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ramlösa:

Är faktiskt förvånad att de inte har släppt någon BF2 classic edition till den senaste generationen konsoler.

Jag är uppenbarligen den enda som är sugen på BF3.

BF3 var sjukt bra! Fast den är trots... 9 år nu va? för färsk för mig för att behöva någon form av remaster. Men mer Battlefield tackar jag inte nej till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Är faktiskt förvånad att de inte har släppt någon BF2 classic edition till den senaste generationen konsoler.

Jag är uppenbarligen den enda som är sugen på BF3.

Inget fel på bf3 men varför göra en remaster på det när man kan installera 3an och spela?
Svårt att tänka mig att det blir bf3 igen när så många ropar att bf4 är bättre. 😓

Permalänk
Medlem

BF3 är ännu bland de multiplayer-spel som jag spelar mest. Kan halvt hålla med om att det är modernt nog att inte behöva en remaster från det tekniska perspektivet; grafiken är fortfarande i nivå med de senaste COD-spelen, vilket visserligen kanske inte säger så mycket. Grejen är snarare att det nästan är omöjligt att hitta aktiva servrar för annat än Noshahr Canals TDM och 64-player Metro. Har blivit lite bättre sedan corona, men fortfarande rätt så tomt. En remaster skulle definitivt få fler intresserade och få upp serverbefolkningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

BF3 var sjukt bra! Fast den är trots... 9 år nu va? för färsk för mig för att behöva någon form av remaster. Men mer Battlefield tackar jag inte nej till!

Jag kan varken spela BF3 eller BF4 av olika orsaker, BF5 suger och jag har 2000+h i BF1.
Så jag vill ha ett spelbart BF-spel att lägga några hundra timmar på tills BF6.
För oss på PC är behovet mindre, men på den senaste generationens konsoler finns endast förra generationens skräpversion 30fps, 24spelare etc.

Skrivet av ExcZist:

Inget fel på bf3 men varför göra en remaster på det när man kan installera 3an och spela?
Svårt att tänka mig att det blir bf3 igen när så många ropar att bf4 är bättre. 😓

Knappast, BF4 är för nytt och finns redan på dagens konsoler och kommer att finnas på nästa generation också.