Horizon Forbidden West blir futuristiskt robotäventyr för Playstation 5

Permalänk
Melding Plague

Horizon Forbidden West blir futuristiskt robotäventyr för Playstation 5

Bågskytte och robotar blir tema även i nästa del i Horizon-sagan, som nu avtäcks för Playstation 5 men utan lanseringsdatum.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas på tidig release för detta. Såg otroligt vackert ut!

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Medlem

såg bra ut med karaktärer men i övrigt såg det ganska krasst ut karaktärerna var även som flytande ovanför grafiken i övrigt så inte så imponerande men kan ju vara en beta.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Nu förstår jag varför AMD bundlar Horizon: Zero Dawn med sina CPU nu, de vill att folk ska lockas köpa PS5 med AMD prylar i för att kunna spela Forbidden West. Klurigt.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Nu förstår jag varför AMD bundlar Horizon: Zero Dawn med sina CPU nu, de vill att folk ska lockas köpa PS5 med AMD prylar i för att kunna spela Forbidden West. Klurigt.

Sist var det xbox game.pass, man får inget "gratis"

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Kul! Men låt oss tala Deamon Souls Remake ♥️

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Citat:

Under presentationen nämns inget om lanseringsdatum, men sannolikt kan sugna spelare inte iklä rollen som Aloy i samband med Playstation 5-lanseringen.

Alltid lätt att klaga, men som sagt.... Det man undrar nu är ju främst hur väl dom ska leverera på lanseringsdagen.
Att visa storspel som är "kommande" under generationen är ju ungefär lika intressant som att titta på brödrosten som rostar frukostmackan. Alla hade väl fattat att Horizon skulle få en uppföljare. Trailern är ju sådär lagom intetsägande också. Hade ju t ex varit mer kul att få se ingame för att se grafik, ev. raytracing etc.

Jag vill veta vad jag kommer kunna spela dag 1.

Permalänk
Inaktiv

Blir att köpa detta spel och Demon's Souls när de väl hittar till PC. Demon's Souls med RPCS3 är redan i det närmaste en remaster. Bra spel, min favorit i serien men inget jag köper en PS5 för.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BasseBaba:

Alltid lätt att klaga, men som sagt.... Det man undrar nu är ju främst hur väl dom ska leverera på lanseringsdagen.
Att visa storspel som är "kommande" under generationen är ju ungefär lika intressant som att titta på brödrosten som rostar frukostmackan. Alla hade väl fattat att Horizon skulle få en uppföljare. Trailern är ju sådär lagom intetsägande också. Hade ju t ex varit mer kul att få se ingame för att se grafik, ev. raytracing etc.

Jag vill veta vad jag kommer kunna spela dag 1.

Knack 3?
Just avsaknaden om vad som dyker upp vid lanseringen borde vara mer i fokus. Nu, ett knappt halvår innan lansering är det få som vill se vad som dyker upp 2022.

Sedan var det lite väl mycket icke-gameplayvideor även här.

Permalänk
Medlem

Jag är helt såld på miljön, storyn och inte minst att det är en supercool bågskytt i huvudrollen. Bra trailer!

Permalänk
Medlem

Horizon: Zero Dawn är ett av mina favoritspel någonsin så jag ser fram emot detta sjukt mycket! Det blir en PS5 när detta spel släpps. Först ska jag dock spela Assassin's Creed: Valhalla på XBox One X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Demon's Souls med RPCS3 är redan i det närmaste en remaster. Bra spel, min favorit i serien men inget jag köper en PS5 för.

Detta ser ju dock snarare ut att vara en Remake! Har inte spelat Demon souls alls så det är en titel som lockar mig helt klart.

Permalänk
Medlem

2.39 in i trailern. RGB-frisyrer. Framtiden!

Permalänk
Medlem

Jaha då måste man köpa ps5 enbart för det här spelet.
Ettan var helt fantastisk

Visa signatur

^^^
@¿@
o