SweClockers och FZ söker en fullstackutvecklare

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Callemedskägget:

Jag vill inte påstå att jag gjorde en bättre video med samma källmaterial. Men det gjorde jag.

https://www.youtube.com/watch?v=oeovgjWe5Vw

Tsk tsk

Du är bara avundsjuk att jag hann före

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Är det inte dags att släppa sargen och dumpa php?
Kör ni några ramverk el bibliotek för frontend? Inget angular, react?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av maweric:

Aha, du gjorde en såndäringa musikvideo?

Ett konstprojekt!

Skrivet av UndaC:

Tsk tsk

Du är bara avundsjuk att jag hann före

Svårt att tävla på lika villkor när man inte ens får veta när matchen börjar!

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk

Ingen som knackar Ruby on Rails längre?

MVC was the shit för 10 år sedan!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Jag lurade i en kille på jobbet att Nginx uttalades N'gingks med ett klickljud.

"Det är ett afrikanskt ord, precis som Ubuntu." 😏

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av SanTeoX:

Är det inte dags att släppa sargen och dumpa php?
Kör ni några ramverk el bibliotek för frontend? Inget angular, react?

I dagsläget finns det inga planer på att ändra på arkitekturen, vi har för mycket planer och idéer som vi vill genomföra i närtid.

Vi kör vanilj JavaScript med en gnutta jQuery, som vi håller på att programmera bort. I och med att det är JavaScript, så är det bara att börja inspektera koden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

I dagsläget finns det inga planer på att ändra på arkitekturen, vi har för mycket planer och idéer som vi vill genomföra i närtid.

Vi kör vanilj JavaScript med en gnutta jQuery, som vi håller på att programmera bort. I och med att det är JavaScript, så är det bara att börja inspektera koden.

Hehe ja koden brukar ju vara mycket lättläst ute på webben 😄
Ja JQuery har väl spelat ut sin roll lite nuförtiden.

Typescript är ju trevligt annars, om man vill få in lite typning i sin programmering
Hade varit kul att jobba på Sweclockers, men har tyvärr fast anställning på 100% och även lite frilans vid sidan av. Men hojta till om ni behöver någon på några % 😄

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

I dagsläget finns det inga planer på att ändra på arkitekturen, vi har för mycket planer och idéer som vi vill genomföra i närtid.

Vi kör vanilj JavaScript med en gnutta jQuery, som vi håller på att programmera bort. I och med att det är JavaScript, så är det bara att börja inspektera koden.

Ute i verkligheten finns det väldigt mycket mer PHP och MySQL än vad folk som kollar trender tror.

Problemet med om du har en stor kodbas och tycker att du ska skriva om den i den senaste heta Javascript-trenden är ju att när du väl är klar är ju den ju ersatt av något ännu hetare och trendigare...

Permalänk
Medlem

Hur kan skägg ej vara ett krav? Måste vara en trollannons.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Ute i verkligheten finns det väldigt mycket mer PHP och MySQL än vad folk som kollar trender tror.

Problemet med om du har en stor kodbas och tycker att du ska skriva om den i den senaste heta Javascript-trenden är ju att när du väl är klar är ju den ju ersatt av något ännu hetare och trendigare...

Just react tror jag personligen dock blir kvar relativt länge. Det går att bygga riktigt kraftfulla applikationer och server-rendera dem från en relativt billig high-frequency vps från vultr. Experimenterar mycket med headless flatfile + reactbaserad frontend med api-fetchat content nu om dagarna på permitteringstiden. Tror faktiskt att den tekniken kommer hänga kvar bra länge, dock så klart utvecklas, som allt annat.

Men php/sql kommer nog hänga kvar tre gånger så långt. Utvecklar mycket för Magento om dagarna, vilket är ett praktexempel på hur kraftfullt php/sql kan vara även för helt enorma hemsidor/webshopar.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Det enda jag har att komma med är ett Hangman spel var om man hänger sig så vinner man.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av SanTeoX:

Hade varit kul att jobba på Sweclockers, men har tyvärr fast anställning på 100% och även lite frilans vid sidan av. Men hojta till om ni behöver någon på några % 😄

Absolut, just nu är det heltidstjänst som gäller. Då vi är behov av mer timmar än lite här och där i dagsläget.

Skrivet av Aloysius:

Ute i verkligheten finns det väldigt mycket mer PHP och MySQL än vad folk som kollar trender tror.

Problemet med om du har en stor kodbas och tycker att du ska skriva om den i den senaste heta Javascript-trenden är ju att när du väl är klar är ju den ju ersatt av något ännu hetare och trendigare...

I det stora hela så är det ju ingen som bryr sig om vad hemsidorna är byggda i, så länge de fungerar. Och visst drivs många tjänster i PHP, då mycket börjar som hobbyprojekt och växer sig stort (Facebook).

Det finns det alltid en risk för, det finns väldigt många där ute som vill slåss om tronen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

I det stora hela så är det ju ingen som bryr sig om vad hemsidorna är byggda i, så länge de fungerar. Och visst drivs många tjänster i PHP, då mycket börjar som hobbyprojekt och växer sig stort (Facebook).

Det finns det alltid en risk för, det finns väldigt många där ute som vill slåss om tronen.

Kikat nått på Strapi om ni ändå tänker köra php framöver? Riktigt smutt om man vill bygga en snabb kontrollpanel/applikation för att hantera innehåll, oavsett vilken server det ska postas till. Självklart inget man integrerar bara hipp happ, frågar mest som en fullstack-utvecklare till en annan bara för att det är kul.

Kan inte påstå att jag gillar standard-UI som ingår särskilt mycket, men just tekniken har potential.

Kul lekstuga om du inte har något för dig en kväll!

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Nanae:

Kikat nått på Strapi om ni ändå tänker köra php framöver? Riktigt smutt om man vill bygga en snabb kontrollpanel/applikation för att hantera innehåll, oavsett vilken server det ska postas till. Självklart inget man integrerar bara hipp happ, frågar mest som en fullstack-utvecklare till en annan bara för att det är kul.

Kan inte påstå att jag gillar standard-UI som ingår särskilt mycket, men just tekniken har potential.

Kul lekstuga om du inte har något för dig en kväll!

Nej, det är inget CMS jag känner till. Det ser dock ut att vara 100% JavaScript (Node.js), då både backend och frontend är skriven i JavaScript. Det skulle innebära att man behöver hantera inloggning med hjälp av Bearer token eller liknande för att ens skulle skicka in något till vår server. Som också måste ha kompatibelt API för att hantera förfrågan. Personligen känner jag vi redan här har förlorat för mycket tid, än det skulle vara värt att implementera.

Det skulle även betyda två vägar in för att hantera artiklar eller vad det må vara. Och då vet man inte vart man hittar vilket verktyg till slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Nej, det är inget CMS jag känner till. Det ser dock ut att vara 100% JavaScript (Node.js), då både backend och frontend är skriven i JavaScript. Det skulle innebära att man behöver hantera inloggning med hjälp av Bearer token eller liknande för att ens skulle skicka in något till vår server. Som också måste ha kompatibelt API för att hantera förfrågan. Personligen känner jag vi redan här har förlorat för mycket tid, än det skulle vara värt att implementera.

Det skulle även betyda två vägar in för att hantera artiklar eller vad det må vara. Och då vet man inte vart man hittar vilket verktyg till slut.

Ett stort grattis till mig som blandade ihop Strapi och Grav där gällande kodspråk. Fredagströttman.

Ja jag tänkte inte specifikt mot sweclockers där, utan för små fristående pluppar. Men det är klart att det finns enklare alternativ även då. Mest av allt så är det rolig teknik att leka runt med ^^

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Nanae:

Ett stort grattis till mig som blandade ihop Strapi och Grav där gällande kodspråk. Fredagströttman.

Ja jag tänkte inte specifikt mot sweclockers där, utan för små fristående pluppar. Men det är klart att det finns enklare alternativ även då. Mest av allt så är det rolig teknik att leka runt med ^^

Det är lätt hänt, det finns ju för många där ute att välja mellan! Även här går jag bet, då jag inte hört talas om den här CMS-plattformen heller. För mina personliga pet-projects så baserar jag dem hellre på en PHP Framework än ett fullfjädrat CMS-verktyg. Det är helt enkelt för mycket onödig kod för vad jag vill åstadkomma.

Vilket för egen del är CodeIgniter, som även den innehåller mer än vad jag behöver. Senaste projektet väger in på ~9 MB (version 4) och det är bara ett textfält och en submit knapp. Det tillåter mig dock att komma igång snabbare och korta ner utvecklingstiden. Har tittat på många olika PHP micro-frameworks genom åren för att hitta något litet, men som ändå låter mig komma igång snabbt. Har dock fallit tillbaka till rötterna och tagit en lite mer fullfjädrad variant i slutändan.

Den som ligger närmast som kandidat är Slim Framework, för att ersätta "tungviktaren" CodeIgniter för mindre projekt.

Grav ser ut att vikta in på ~18 MB istället, och det enda alternativet är att ladda ner med en bundlad Composer och vendor katalog. Känns inte direkt 2020 vänligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Det är lätt hänt, det finns ju för många där ute att välja mellan! Även här går jag bet, då jag inte hört talas om den här CMS-plattformen heller. För mina personliga pet-projects så baserar jag dem hellre på en PHP Framework än ett fullfjädrat CMS-verktyg. Det är helt enkelt för mycket onödig kod för vad jag vill åstadkomma.

Vilket för egen del är CodeIgniter, som även den innehåller mer än vad jag behöver. Senaste projektet väger in på ~9 MB (version 4) och det är bara ett textfält och en submit knapp. Det tillåter mig dock att komma igång snabbare och korta ner utvecklingstiden. Har tittat på många olika PHP micro-frameworks genom åren för att hitta något litet, men som ändå låter mig komma igång snabbt. Har dock fallit tillbaka till rötterna och tagit en lite mer fullfjädrad variant i slutändan.

Den som ligger närmast som kandidat är Slim Framework, för att ersätta "tungviktaren" CodeIgniter för mindre projekt.

Grav ser ut att vikta in på ~18 MB istället, och det enda alternativet är att ladda ner med en bundlad Composer och vendor katalog. Känns inte direkt 2020 vänligt.

CodeIgniter kör vi på jobbet också när det är ren php, men Slim Framework var något nytt för mig. Ska kika upp det ikväll om man kan bygga något trevligt med det. Tack för tips!

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Finns så mycket API's och frameworks nu för tiden att man blir helt snurrig.
Själv funderade jag på att använda bootstrap.js men det var lite för "mycket" för det jag skulle göra, ville ha det så lätt som möjligt men ändå hyfsat modernt, hade väl klarat mig helt utan javascript men det hade sett så B ut.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Det är alltså en heltid ni söker efter? jag har ett jobb, men skulle absolut kunna tänka mig att ha ett till vid sidan om, så länge det inte är två heltid, det går ju inte riktigt ihop

Permalänk
Medlem

Funkar en full stackutvecklare? 🙂

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av gonace:

Det är alltså en heltid ni söker efter? jag har ett jobb, men skulle absolut kunna tänka mig att ha ett till vid sidan om, så länge det inte är två heltid, det går ju inte riktigt ihop

Det stämmer, det är en heltidstjänst vi erbjuder.

Permalänk
Medlem

Vem söker inte efter en fullstack utvecklare?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Får jag jobbet om jag tittat igenom denna Full Stack Web Development Course?
(132 videos)

Lycka till med rekryteringen för övrigt!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av AplAy:

Får jag jobbet om jag tittat igenom denna Full Stack Web Development Course? (132 videos)

Videon ser inte ut att ta upp PHP, det är tyvärr ett skall krav hos oss. Det finns dock kurser för det med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FubbHead:

Funkar en full stackutvecklare? 🙂

Säger inte att jag kan intyga eller så men...

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Fel ände av Sverige tyvärr.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem

Tyvärr bor i fel stad, annars hade lätt sökt!