Ska jag låta bilmäklaren sälja min bil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Ökar inte säkerheten alls att få betalning till ett bankkonto!
Visar det sig senare (som kan vara betydligt längre än tre dagar) att det var överflyttat från ett hackat konto/etc så har man då förlorat både bil o pengar.
Dvs "Cash Is King"

Jag hade nog fortsatt att prata/kommunicera med dom med en hel del korkade/idiotiska frågor och kanske bestämt träff med den som sak hämta bilen vid nån mack heller liknande och ej dykt upp.
För att sen efter 5-6timmar kontaktat dom igen med nån halv idiotisk story och försökt igen att få dom att hämta upp bilen, upprepa tills dom tröttnar.
Bara för att jävlas så mycket det går o förhoppningsvis så går det åt en del tid/pengar för dom kanske så pass mycket tid att nån annan klarar sig ifrån att bli blåst.

Cash is king = kontant menar du?
Skulle aldrig ta kontanter vid en bilaffär. Sålt mer bilar än dom flesta och dom som kommer med kontanter får gott sätta in dom och swisha/föra över pengarna.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk

Detta är avtalet som han ville att jag skulle signera och sedan göra ett köpekontrakt via blocket med BankID. Nog för att hemsidan såg oseriös ut men detta? 😂😭 Jag hade inte ens behövt dölja mina personuppgifter då det var nästintill oläsbart, jag skriver snyggare med min högerhand (är vänsterhänt).

EDIT: Detta är hans mail där jag skickade in mina personuppgifter Per.Josefsson.tkbil@outlook.com. När han skickade över dokumentet med avtalet så använde han sig av en lånad e-post: "stadsbiblibliteket@norrkoping.se". Inga skumma vibbar alls...

@grizzly666: Hade jag haft tiden och energin så hade jag kunnat fortsätta att jävlas. Men jag har gjort en polisanmälan. Var tidigare idag hos min bank (länsförsäkringarna) för ett annat ärende och nämnde om detta företag som använder sig av Wasa kredit, han skulle kolla närmare på det

Permalänk
Medlem

såg detta nu, så får be om ursäkt till bilhallen i falkenberg

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare