Framskjutet Playstation 5-evenemang äger rum 11 juni

Permalänk
Melding Plague

Framskjutet Playstation 5-evenemang äger rum 11 juni

På kvällen torsdag den 11 juni äntrar Sony den digitala scenen för fler nyheter om konsolen, men troligtvis röjs inte designen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Demon's Souls Remake, och Bloodborne Remastered (till PS5 och PC) så köper jag en PS5 vid launch.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Nu håller man tummarna att det går vägen denna gång 👍🏼

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll om de släpper Tetris och Gran Turismo vid releasen, kommer köpa en ändå eftersom jag måste spela Tlou 2 och Ghost of Tsushima! Men hoppas på Horizon 2!

Permalänk
Medlem

Jag är mest intresserad av hur kontrollern ser ut så jag kan använda den till spela diverse emulatorer. Hoppas de visar mer av den.

Permalänk
Medlem

FINALLY!!!

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Jag är mest intresserad av hur kontrollern ser ut så jag kan använda den till spela diverse emulatorer. Hoppas de visar mer av den.

Dom har redan presenterat kontrollern. https://blog.playstation.com/2020/04/07/introducing-dualsense...

Eller vad tänker du på?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag tror dom har problem med kylning och annat som gör att de inte röjer designen. Jag tror inte dom har en färdig design att presentera helt enkelt.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Inga röster behöver längre höras? Okej. Men jag ser fram emot att äntligen få veta något vettigt om PS5.
Vem vet, kanske blir en i slutändan, även om jag känner mig tveksam.

Skrivet av Cloudstone:

Demon's Souls Remake, och Bloodborne Remastered (till PS5 och PC) så köper jag en PS5 vid launch.

Kommer dessa till PC blir det köp direkt! Spelat en hel del Demons Souls via RPCS3 nu i år då stödet för spelet idag är riktigt bra och lösningar för att köra i 60 FPS och annat gott kommit. Men hade gärna sett en riktig utgåva som inte är beroende på hur väl spelet emuleras. Och för att göra, i mitt tycke förmodligen seriens bästa, spel mer lättåtkomligt!

Spelar gärna en bra utgåva av Bloodborne med, PS4 gjorde inte spelet rättvisa och vi fick aldrig något PS4 Pro läge ens.

Permalänk
Medlem

Hoppas på nya Ip'er som man inte har hört talas om än uppföljare på redan existerade titlar.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vangen:

Hoppas på nya Ip'er som man inte har hört talas om än uppföljare på redan existerade titlar.

Ingen Knack 3 för dig med andra ord?

Men jag håller med dig, serier som hållit på för länge, eller som saknar publik, kan gott läggas på is. Vore bra med lite modigare utvecklare, eller snarare finansiörer, så vi kunde få lite mer färska och innovativa titlar. Men för att sälja nya konsoller så är inarbetade IPs ett genomarbetat koncept. Ett nytt Uncharted som lanseringstitel hade nog varit lite för intressant för mig att låta bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kommer dessa till PC blir det köp direkt! Spelat en hel del Demons Souls via RPCS3 nu i år då stödet för spelet idag är riktigt bra och lösningar för att köra i 60 FPS och annat gott kommit. Men hade gärna sett en riktig utgåva som inte är beroende på hur väl spelet emuleras. Och för att göra, i mitt tycke förmodligen seriens bästa, spel mer lättåtkomligt!

Spelar gärna en bra utgåva av Bloodborne med, PS4 gjorde inte spelet rättvisa och vi fick aldrig något PS4 Pro läge ens.

Ja eller hur! Jag lirade Demon's Souls igen efter att du rekommenderade RPCS3 sist Riktigt fint att spela det i 60 FPS. Det ryktas att studion som gjorde Shadow of the Colossus Remake till PS4 ska göra samma sak för Demon's Souls, som då kommer släppas till PS5. Sen ryktas det även att Bloodborne ska få en Remaster som även ska släppas för PS5. Som sagt, bara rykten, men med tanke på hur världen ser ut är det fint att få drömma lite hehe.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Är så sjukt less på att behöva vänta att jag tappat allt intresse som fanns för nästa generations konsoler.
Playstation 6 hinner väl lanseras innan PS5 ens visats upp

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Är så sjukt less på att behöva vänta att jag tappat allt intresse som fanns för nästa generations konsoler.
Playstation 6 hinner väl lanseras innan PS5 ens visats upp

Då var det ju kört redan från början då ingen information ändrar på att du behöver vänta till slutet av året innan de lanseras ändå. Väntan har hela tiden varit bestämd och förblir så såvida inte något händer och det försenas.

Permalänk

Jag är så pepp!
Ska bli barnsligt kul att få se den lille rackaren!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Spelar gärna en bra utgåva av Bloodborne med, PS4 gjorde inte spelet rättvisa och vi fick aldrig något PS4 Pro läge ens.

Kom det inte en uppdatering, så man kunde köra Bloodborne i Boost mode?

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Cypress_86:

Jag är så pepp!
Ska bli barnsligt kul att få se den lille rackaren!

Är dock stor chans att dom "bara" visar upp spel på torsdag och inte självaste konsolen tyvärr :/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zyces:

Kom det inte en uppdatering, så man kunde köra Bloodborne i Boost mode?

Nu minns jag inte detaljerna, men något sådant har gjorts. DF testar en lösning för att köra 60FPS i detta klipp:

Men inget som levererar bra nog i mitt tycke. :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cloudstone:

Ja eller hur! Jag lirade Demon's Souls igen efter att du rekommenderade RPCS3 sist Riktigt fint att spela det i 60 FPS. Det ryktas att studion som gjorde Shadow of the Colossus Remake till PS4 ska göra samma sak för Demon's Souls, som då kommer släppas till PS5. Sen ryktas det även att Bloodborne ska få en Remaster som även ska släppas för PS5. Som sagt, bara rykten, men med tanke på hur världen ser ut är det fint att få drömma lite hehe.

Just ja, var ju dig jag skrev med då!
Lyfter hela spelet, speciellt mot hur det var att spela på PS3 på tiden det begav sig. Nu fattas något viktigt i det hela, online är en ganska viktig del av Souls-spelen i mitt tycke men idag lär väl även PS3-spelets servrar vara nedlagda med. Minns att de skulle stängas typ ett år efter lansering då för runt tio år sedan, men skjöts upp flertalet gånger som tur var.

Jag hoppas verkligen det ligger något i dessa rykten, båda spel har mer att leverera och att ge dessa nytt liv känns i mitt tycke viktigt. Bloodborne vill jag själv göra ett nytt försök med, då när jag hade spelet hade jag en gammal Sony PVA-TV som inte fixade svärta speciellt bra, och med ett spel med färgtema som i stort rör sig i mörkare skalor var det svårt att se något bitvis. Idag kör jag OLED så mer optimala förhållanden nu.
Samt förstås bra datorskärmar, så en PC release skulle fungera riktigt fint med!

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Hade varit trevligt att se själva konsolen också, men det lär nog hända en vecka innan faktisk lansering, because Sony.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kenneth:

Hade varit trevligt att se själva konsolen också, men det lär nog hända en vecka innan faktisk lansering, because Sony.

Leker med tanken att PS5 är rackmonterad i en serverhall och när du väl får hem ditt PS5-paket så ligger där endast en kontroll.

Bara för att Stadia suger så behöver det inte betyda att någon annans lösning skulle göra det. Google är inte speciellt bra på att leverera.

Men ja, hårdvara lär det definitivt vara men avsaknad av konsol, speciellt i tider med ökat fokus på streaming kan ju få en att börja fundera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Då var det ju kört redan från början då ingen information ändrar på att du behöver vänta till slutet av året innan de lanseras ändå. Väntan har hela tiden varit bestämd och förblir så såvida inte något händer och det försenas.

Jag föredrar Apple här. Visar upp produkten som dagen efter går att köpa.
Jag har varit med om tvspels lanseringar sedan 1988 och det blir bara sämre och sämre tyvärr.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Jag föredrar Apple här. Visar upp produkten som dagen efter går att köpa.
Jag har varit med om tvspels lanseringar sedan 1988 och det blir bara sämre och sämre tyvärr.

Varför är du då trött på att vänta om du vill att de ska skjuta upp informationen ännu mer, till slutet av året.? Det är ju inte så att man inte vet att Apple kommer släppa en produkt, de håller bara på detaljerna. De släpper ju också mest små iterationer av befintliga produkter som kommer varje år, snarare än stora steg som konsolbranschen.

Permalänk
Medlem

Men kommer den att kunna köra Crysis?

Skämtosido skall bli intressant att se vad den kan köra, senaste jag ägde var PS2.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Hade varit trevligt att se själva konsolen också, men det lär nog hända en vecka innan faktisk lansering, because Sony.

Innan vi får veta att konsolen startas av ljudvågor

Permalänk
Medlem

För-inspelat material och de väljer att streama det i 1080p30... Hål i huvudet.

Nåja, det ska bli väldigt kul att se vad Sonys duktiga förstaparts utvecklare har hittat på. Det är lustigt, det har gnällts en massa på Sony men lik förbaskat så är det de som kommer vara först med att visa vad next-gen verkligen innebär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

För-inspelat material och de väljer att streama det i 1080p30... Hål i huvudet.

Gissar på att det är Youtubes premiärfunktion som inte stöder högre upplösning och framerate, men med detta sagt så borde de nog bara släppt videos i full kvalitet vid tidpunkten istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Gissar på att det är Youtubes premiärfunktion som inte stöder högre upplösning och framerate, men med detta sagt så borde de nog bara släppt videos i full kvalitet vid tidpunkten istället.

Sony sa att det var för att lätta bördan hos dom som gjort klippen med tanke på att många jobbar hemifrån. De ursäktade sig och sa att spelen kommer att se bättre ut när man väl spelar dom än vad denna stream kommer ge sken av pga detta.

Låter helt sjukt att dom tagit ett sånt beslut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Sony sa att det var för att lätta bördan hos dom som gjort klippen med tanke på att många jobbar hemifrån. De ursäktade sig och sa att spelen kommer att se bättre ut när man väl spelar dom än vad denna stream kommer ge sken av pga detta.

Låter helt sjukt att dom tagit ett sånt beslut.

Har de sagt detta verkar det verkligen mycket märkligt, speciellt när många små youtubers klarar att göra egna videos i 4k60 så kan man tycka att Sony borde kunna ge sina anställda (och de från olika devs som fixar klipp) resurser att göra detsamma. 4k60 är inte direkt tokkrävande att producera i dagsläget till skillnad från ett par år sedan.

Permalänk
Medlem

Sony har bekräftat att de flesta demos som visas ska läggas ut i 4K efter eventet.
Inget ord om frekvens dock...