Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Input på denna MSI gaming-laptop?

Permalänk
Medlem

Input på denna MSI gaming-laptop?

Hej!

Då jag ofta jobbar ute och behöver något att spela på om kvällarna så går jag i funderingar på att köpa mig en laptop.

Det jag kommer spela mest är väl egentligen LoL och lite smuttiga singeplayer-spel.

Kikat runt lite och hittade denna som var nersatt;

https://www.elgiganten.se/product/gaming/laptop-gaming/152207...

Vad tror vi om denna?

Permalänk
Viking

Den här har bättre processor och lika grafikkort:
https://www.power.se/datorer-och-gaming/datorer-och-bildskarm...
Men osäker på vad de har för skärm.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

@Donnerstal: Tack!

Ja det stod att det var "upp till 144hz" lite längre ner! 120hz är iaf ett måste

Såg nu att den även hade mer minne.

Permalänk
ASUS Nordic

Jag hoppar in här för ser att produktbeskrivningen för FX506 är är förvirrande på länken ovan.

Detta är specen:

AMD Ryzen™ R5-4600H processor
Nvidia GeForce GTX 1650Ti
16 GB RAM och 512 GB M.2 SSD
15,6" Full HD 60Hz

Jag har felanmält produktbeskrivningen i fråga internt och ska se till att få det åtgärdat så snabbt det bara går.

Mvh,
Marcus

Permalänk
Hedersmedlem

Asus gaming-laptops är dock kända för att använda väldigt tråkiga paneler med långsam responstid och dålig färgåtergivning. Räcker tyvärr inte att titta på "120 Hz" eller "144 Hz" och förutsätta att det är en bra panel.

Permalänk
Medlem

Det blev den från elgiganten, ska trycka in lite mer ram bara. Än så länge är jag nöjd!

Permalänk
Skrivet av myra:

Det blev den från elgiganten, ska trycka in lite mer ram bara. Än så länge är jag nöjd!

Jag funderar på exakt samma laptop.

Har du hunnit testa den lite mer ingående och kan säga om den är värd sin slant? Tryckte du in mer RAM, och om du gjorde det, var det enkelt?
Något annat du skulle vilja nämna om laptopen?

Tack på förhand,
/Krig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Jag funderar på exakt samma laptop.

Har du hunnit testa den lite mer ingående och kan säga om den är värd sin slant? Tryckte du in mer RAM, och om du gjorde det, var det enkelt?
Något annat du skulle vilja nämna om laptopen?

Tack på förhand,
/Krig

Har väl suttit vid den 10h kanske.
Väldigt nöjd än så länge, kan bli lite varm så jag köpte sån fläktplatta att ha under.

Ska trycka i 8gig mer ram precis som du säger. Kollat lite guider ser inte direkt svårt ut

Jag är helnöjd med den och de känns som man inte kan få så mycket bättre för den pengen.

Permalänk
Skrivet av myra:

Har väl suttit vid den 10h kanske.
Väldigt nöjd än så länge, kan bli lite varm så jag köpte sån fläktplatta att ha under.

Ska trycka i 8gig mer ram precis som du säger. Kollat lite guider ser inte direkt svårt ut

Jag är helnöjd med den och de känns som man inte kan få så mycket bättre för den pengen.

Härligt.

Har du provat den i något lite mer krävande spel? Om så är fallet, hur presterade datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Härligt.

Har du provat den i något lite mer krävande spel? Om så är fallet, hur presterade datorn?

Tyvärr inte än.

Återkommer!

Permalänk
Medlem

@myra: Har du hunnit testa mer? Jag är jätte intresserad av att köpa en MSI GL75 Leopard 9SD 17.3", i7 9750H, 16GB, 512GB, GTX 1660 Ti, 120Hz och var nyfiken om den MSI du köpte är den tyst under relativ högre belastning? Alltså inte just när du spelar dem mest krävande spel men när CPUn är på säg ca 50-60%.

Tack för hjälpen!

Visa signatur

CDan

Permalänk
Inaktiv

För det priset får man väl en laptop med minst RTX 2060?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDan:

@myra: Har du hunnit testa mer? Jag är jätte intresserad av att köpa en MSI GL75 Leopard 9SD 17.3", i7 9750H, 16GB, 512GB, GTX 1660 Ti, 120Hz och var nyfiken om den MSI du köpte är den tyst under relativ högre belastning? Alltså inte just när du spelar dem mest krävande spel men när CPUn är på säg ca 50-60%.

Tack för hjälpen!

Nej tyvärr inte testat mer, iom semestertider så kör jag på den stationära.

Tycker inte den låter så mycket alls faktiskt, mer att den blir lite varm som sagt