Mindre lyckad censurering av fula ord i C&C Red Alert Remastered

Permalänk
Hedersmedlem

Mindre lyckad censurering av fula ord i C&C Red Alert Remastered

C&C Red Alert Remastered som kom ut här inte allt för länge sedan har en workshop där man kan installera moddar. EA tänkte att det är en bra idé att censurera fula ord i beskrivningar av Workshop-moddar.

Så här ser det ut på nästan varenda mod:

Jag känner ändå att det är bra att våra barn skyddas mot fula ord i ett spel om våld, krig, blod och död.

Permalänk
Medlem

ja dom censurerar ordet "banor" också tydligen om man skriver i chatten

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Toivo83:

ja dom censurerar ordet "banor" också tydligen om man skriver i chatten

De verkar censurera på alla möjliga språk. Connect blir ****ct eftersom conne tydligen är ett fult ord på franska.

Permalänk
Medlem

Det är ju ett väldigt klbuttiskt misstag, men att t.o.m. ersätta ord med mellanrum (som "Unlocks extra" => "Unlock* **tra") var lite speciellt. Då har någon faktiskt ansträngt sig lite för att göra fel

Permalänk
Bildexpert

Det är samma som med porrfilter vilka blockerar sidor om Charles Dickens, BBC eller KBT (iaf om man söker på engelska).

Permalänk
Medlem

Dåliga textfilter är ingen nyhet. Det anmärkningsvärda är att skaparna av sådana inte verkar lära sig av alla tidigare misstag, utan upprepar samma idiotiska misstag.
Se Scunthorpe problem

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av perost:

Det är ju ett väldigt klbuttiskt misstag, men att t.o.m. ersätta ord med mellanrum (som "Unlocks extra" => "Unlock* **tra") var lite speciellt. Då har någon faktiskt ansträngt sig lite för att göra fel

Ja, det handlar väl om att man försökt förebygga att folk kringgår filter genom att lägga in mellanslag mitt i f u l a ord.

Det, kombinerat med att man lagt in fula ord från många olika språk gör det hela lite extra underhållande än en vanlig "Scunthorpe"-situation.

Permalänk
Medlem

Det hade ju inte gjort så mycket om det gick att stänga av filtret, men det fungerade iaf inte för mig trots valet under Options.