Komplett dator, 9900k,1080Ti, 16gb G.SKILL, 1000w evga, mm..

Permalänk

Komplett dator, 9900k,1080Ti, 16gb G.SKILL, 1000w evga, mm..

Hej, ska nu sälja av min dator pga flytt. Kommer inte ha plats för någon större setup så har ordnat en laptop som får duga tillsvidare.

Kommer inte att sälja delar löst till att börja med utan enbart komplett med upphämtning för att jag ska slippa lägga tiden på att skruva isär och skicka allt. Får jag inte sålt datorn till ett bra pris så kommer jag sedan att lägga upp en ny annons med alla delar löst, och kommer även då att lista skärm och lite andra äldre delar om jag känner att det är värt besväret. Så snälla respektera detta och lägg inga bud på separata delar i tråden utan vänta isåfall någon vecka eller skicka PM med en intresse anmälan.

Jag räknar med att få minst 50% av dagens nypris och det är då utgångspriset, 13000:-.

Jag kommer plocka ur min samsung 1TB ssd och även en Micron 960Gb ssd, men finns intresse så kan Micron ssd skickas med mot ett pristillägg på 800:- utöver ditt bud.

Delar är som följer:

Fractal Design Define R6 Blackout (Svart

EVGA SuperNOVA G2 1000W

Asus Prime Z390-A

Intel Core i9 9900K 3,6GHz Socket 1151

G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL14 Trident Z ( svart/vit . Hittar inte dessa på prisjakt så tog priset på cl16 rbg modellen..)

Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC 2xHDMI 2xDP 11GB

Samsung 970 EVO Series MZ-V7E250BW 250GB

NZXT Kraken X62 280mm

Windows 10 PRO, EJ OEM är installerat, ska se om jag hittar rätt nyckel så följer den givetvis med.

Länk till prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=4014139&view=m

Säljes till högstbjudande med upphämtning, behåller dock rätten att sälja till vem jag vill eller inte sälja alls om bud är för lågt eller av annan orsak.

Bud i tråden.

Tack.
Fredrik.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

G Skill Flare X 3200/14 har likadant prestanda och kostar 1400,-

https://www.webhallen.com/se/product/272609-G-Skill-Flare-X-1...

ISF bjuder jag 700 + frakt för RAM

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Skrivet av Rebe1:

G Skill Flare X 3200/14 har likadant prestanda och kostar 1400,-

https://www.webhallen.com/se/product/272609-G-Skill-Flare-X-1...

ISF bjuder jag 700 + frakt för RAM

Då tycker jag att du ska köpa dem istället. Skriver tydligt att jag inte säljer delar löst i denna annons. Skriv ett PM med intresseanmälan för lösa delar så återkommer jag om det blir aktuellt. Btw, flare var väl G.skill's minnen specifikt gjorda till Ryzen? Tycker inte det är att jämföra med deras Trident Z serie.

Permalänk
Medlem

Bara en sak med värderingen, 1080 ti för 10000:- samt ett nätagg för 3000:-.(det är ju för att dessa i princip inte går att köpa nytt) så det kanske blir felvärderat att räkna halva priset på dessa delar.

Permalänk
Medlem

@Dahlstromm Visst! Skriver bara om du kanske ändra dig och kan sälja de separat Jag kör just nu exkat de Flare X med i5-9600 OC till 3800 cl17 och allt funkart perfekt.

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Skrivet av mrE1:

Bara en sak med värderingen, 1080 ti för 10000:- samt ett nätagg för 3000:-.(det är ju för att dessa i princip inte går att köpa nytt) så det kanske blir felvärderat att räkna halva priset på dessa delar.

Förstår absolut hur du tänker, men räknar jag på vad delarna går separat hamnar jag på ca 12500, ligger tex bud på 3600:- för en 9900K här på swec, så tänkte att 50% är ändå relativt när man slår ut det totalt. Tror inte heller man får 1500:- för nätaggregatet, men ska jag sälja delarna löst blir det är värdera delarna löst också. Sen är inte Windows inräknat alls i priset. Men som sagt, vill ändå ha 50% av dagens nypris för hela bygget, får jag inte det så säljer jag löst för att det är lättare att sälja och får jag då inte samma totalpris då så får jag ta den smällen då eller sälja på tradera/blocket om jag ska vara girig xD

Permalänk
Skrivet av Rebe1:

@Dahlstromm Visst! Skriver bara om du kanske ändra dig och kan sälja de separat Jag kör just nu exkat de Flare X med i5-9600 OC till 3800 cl17 och allt funkart perfekt.

Ja tror absolut att det fungerar fint, men man betalar ju inte alltid för rå prestanda, man betalar extra på val av komponenter osv, annars skulle alla minnen tex ha samma pris för samma spec. Dessa minnen fast Röd/Svart hittade jag också för 1700:-, så tror ändå att mina ligger i den prisklassen. Men får jag inte sålt för priset jag vill ha kommer jag att sälja delar löst sen, och kommer då värdera delarna separat, tycker ändå inte att detta är något "Blocket pris" även om det inte är i underkant av sweclockers priser.

Permalänk
Medlem

Börjar då med ett bud på 12.000 för hela burken