AOC lanserar tre krökta skärmar i G2-serien

Permalänk
Melding Plague

AOC lanserar tre krökta skärmar i G2-serien

Gamingskärmar i formaten 29 och 34 tum med upplösningar om 2 560 × 1 080 pixlar och radien 1500R på agendan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

29" låter som LG's skärm jag har. Lite för liten och lågupplöst enligt min smak. Känns nästan som man köpt sig en 27" 16:9 skärm men sågat av en bit på höjden. Och för de större så är upplösningen lite för låg.

Får se som ett lite bättre alternativ till en 24" 1920x1080 skärm. Storleken är nog ganska lik, lite bredare. Om man förväntar sig att den ska vara en del större vilket jag gjorde då jag inte tänkte igenom hur måtten påverkar skärmstorleken när jag köpte via internet så blir man besviken. Men man vänjer sig.

Permalänk
Föredetting

Ja, det är lite e-sport över det hela. Snabba skärmar med låg upplösning, som gjort för turneringar i FPS, men ingenting jag personligen skulle ha stående på borde hemma.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

200Hz på en VA. Tillåt mig vara lite skeptisk till äkta 200Hz utan eftersläpningar att tala om.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag har en 144Hz 32" 1440p 1000R skärm bredvid en 60Hz 32" 2160p 1500R. Det är faktiskt inte lätt att se någon större skillnad i prestanda på skärmarna när man flyttar runt ett fönster på skärmen vad det beträffar uppdateringsfrekvensen. Även om båda skärmar ska ha extremt låg GTG värde (1ms?) så ser man ju eftersläpningar på VA-paneler.

Hursomhelst, om man gör annat än att spela på skärmen, så skulle jag då aldrig välja någon annan panel. Har man väl vant sig vid > 2500:1 i kontrastförhållande så måste nästa steg i så fall vara OLED.

Förmodligen ännu viktigare då jag blivit så förälskad i kurvade skärmar. Sitter man i "fokus" så har man ju inga som helst problem med att man får sämre betrakningsvinklar.

Haha.. jag tar precis tillbaka det jag sa! Jag hade missat att man måste ha 144hz skärmen som primär skärm! (lärde mig det precis från ufo-testet)