Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

När kan 3000 serien börja släppas?

När kan 3000 serien börja släppas?

Jag sitter för närvarande med ett gtx 970 kort och det börjar verkligen bli dags att uppgradera detta kort. Jag hade tänkt avvakta till 3000 serien släpps men är det någon som har en kvalificerad gissning om när det kan bli?

Någonstans under året innan jul är min kvalificerade gissning.

På Reddit pratas det om September, men det är best case scenario, kan mycket väl dröja till Jul. PS5/Xbox X släpps till Julhandeln, det enda vi vet är att AMD har sagt att dom tänker släppa RDNA2 före konsolerna. Alltså före jul. Om AMD släpper något vill såklart Nvidia förstöra festen, så dom bör släppa ungefär samtidigt. Det blir troligen ett chicken race om vem som Jebaitar vem.

Rykten säger att AMD kommer vara ute först och att nVidia eventuellt inte ens kommer ha kort ute i år. Finns inga garantier för något i nuläget dock.

Både Nvidia och AMD kommer förmodligen vilja ha sina kort ute innan den 17:e september då Cyberpunk 2077 släpps.
Min gissning är därför att bägge kommer lansera högpresterande grafikkort någon gång mellan juli och september detta år om nu inte Corona försenat det hela.

September för både AMD och Nvidia enligt flera läckor.

Tack för svar! Får hoppas att det blir september så att man inte behöver vänta till jul

Är i tankarna att bygga nytt, men kanske lönt att vänta till 3000serien?

Tror ni att det kommer bli ett jätte kliv i prestanda?

Säg från 2080 till 3080

Skrivet av elwi:

Är i tankarna att bygga nytt, men kanske lönt att vänta till 3000serien?

Tror ni att det kommer bli ett jätte kliv i prestanda?

Säg från 2080 till 3080

Det är inte långt kvar nu. Ryktas om lansering i september månad.
Tänk på att 2080 släpptes för två år sedan, så om jag vore du skulle jag absolut vänta! Faktum är att jag går och väntar nu på lanseringen av 3080/3090 eller vad det nu blir

Intressant läsning:
https://www.igorslab.de/en/nvidias-possible-timetable-until-t...

Frågan är väl när de finns att köpa. Om de släpps i oktober dröjer det väl till november innan mer än 10 personer lyckas köpa i Sverige...

Hoppas de blir grymma så det räcker med ett 3070

Skrivet av sweborn:

Hoppas de blir grymma så det räcker med ett 3070

Man kan aldrig få för mycket datorkraft!

"Det är omanligt med tomma socklar" - Kohkoinen