Permalänk
Medlem

Dual sim köpråd

Behöver en ny mobil. Har en Motorola G5 plus idag.

Krav: Behöver ha dual sim och samtidigt även ha plats för minneskort, samtidigt som två sim kort sitter i.
Maxpris 3500.
Inte Huawei
Inte iPhone

Vad finns det då?

Visa signatur

Gigabyte Z97 X Gaming 3, Intel i5 4690, Coolermaster Hyper X 212 CPU kylare, 12Gb DDR3 1600 Mhz RAM, Geforce GTX 1660 Super, 120 gb Intel 320 Series SSD, 256gb Samsung Evo, 256 GB Transcend SSD, 2 TBGB 7200 Rpm mekanisk disk, EVGA SupernovaG2 750W, Win 10 Home Prem. 64 bit, Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

@Elvenman:
Om du kan tänka dig att inte ha senaste Android, så har Moto G7 plats för både dubbla sim-kort och ett minneskort.

Om du vill ha senaste Android och kan vänta lite så har Moto G Pro också det.
Moto G Pro har förväntad lansering nu i Juni, prislappen i Sverige kommer dock förmodligen att ligga lite över ditt maxpris.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@Elvenman:
Om du kan tänka dig att inte ha senaste Android, så har Moto G7 plats för både dubbla sim-kort och ett minneskort.

Om du vill ha senaste Android och kan vänta lite så har Moto G Pro också det.
Moto G Pro har förväntad lansering nu i Juni, prislappen i Sverige kommer dock förmodligen att ligga lite över ditt maxpris.

Har G8 plus också stöd för dual sim plus minneskort?

Visa signatur

Gigabyte Z97 X Gaming 3, Intel i5 4690, Coolermaster Hyper X 212 CPU kylare, 12Gb DDR3 1600 Mhz RAM, Geforce GTX 1660 Super, 120 gb Intel 320 Series SSD, 256gb Samsung Evo, 256 GB Transcend SSD, 2 TBGB 7200 Rpm mekanisk disk, EVGA SupernovaG2 750W, Win 10 Home Prem. 64 bit, Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elvenman:

Har G8 plus också stöd för dual sim plus minneskort?

Nej, tyvärr inte, alla i Moto G8 serien har delad sim & kort plats.

Edit.
Jag hade visst lite fel, Moto G8 Power Lite har dedikerad minneskort plats.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Nej, tyvärr inte, alla i Moto G8 serien har delad sim & kort plats.

Så G7 och G7 plus har det som jag behöver samt i så fall g pro?
G8 power då?

Visa signatur

Gigabyte Z97 X Gaming 3, Intel i5 4690, Coolermaster Hyper X 212 CPU kylare, 12Gb DDR3 1600 Mhz RAM, Geforce GTX 1660 Super, 120 gb Intel 320 Series SSD, 256gb Samsung Evo, 256 GB Transcend SSD, 2 TBGB 7200 Rpm mekanisk disk, EVGA SupernovaG2 750W, Win 10 Home Prem. 64 bit, Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elvenman:

Så G7 och G7 plus har det som jag behöver samt i så fall g pro?
G8 power då?

Editerade mitt inlägg.
Moto G8 Power Lite verkar vara den enda i Moto G8 serien som har dedikerad minneskort plats.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Kanske denna , har dubbla simplatser och en minneskortplats https://www.netonnet.se/art/telefoner/mobiltelefoner/samsung-...

Permalänk
Hjälpsam

Sedan finns även Cat S52 Dual SIM

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Xiaomi Redmi 8

Permalänk
Medlem

@Elvenman: Jag hade samma kriterier som dig. Köpte en Xiaomi Redmi Note 8T, och jag är väldigt nöjd. Kameran är bra, och telefonen har dessutom kvar hörlursuttag och IR. IR är rätt nice, telefonen har en medföljande app med protokoll för fjärrkontroll till typ allt. Otrolig mycket mobil för pengarna!

Finns på bla. Inet, CDON, Mediamarkt, NetonNet och Elgiganten.

Permalänk
Medlem

Om du känner för att lägga dig vid max budget finns även Xiaomi Redmi Note 9 Pro:

https://www.mistore.se/sv/mobiltelefoner/redmi-note-8-pro/red...

Dubbla sim, båda korten tillgång till 4G samtidigt samt plats för minneskort, har själv en A2 Lite (Android ONE och inte Xiaomis androidport), dock aldrig använt mig av dubbla simkort men är nöjd med kvalitet och funktionalitet.

Glhf!