Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Hej!

Tänkte bara uppdatera med hur det har gått (så att det inte slutar på klassiskt vis med att TS får svar på annat håll och aldrig uppdaterat sin tråd )!

Det landade till slut på en installation av 15%. Vi är supernöjda och toningen uppnår exakt det vi önskade - att man kan sitta i baksätet med sommarsolen rakt i ansiktet utan att behöva titta bort med hela ansiktet. Det blir dessutom markant svalare i vår bil jämfört med andra bilar om man står parkerad i solen en halvdag.

I dagsljus ser man ut helt utan problem, även med solglasögon på sig. Inifrån bilen känns toningen löjligt ljus, men utifrån är den mörk och bra. Vi har inga problem att parkera bilen i garaget hemma, men vi har å andra sidan bra belysning där.

Litet tips om hur man kan hitta fler firmor eftersom det inte finns jättemånga biltoningsfirmor med många omdömen på sig - vi beställde till slut från en rekondfirma. De sysslar med alla möjliga typer av bildvård och då även toning, men de dök inte upp när man googlade efter solfilm till bil. Det är dessutom enklare att hitta en populär rekondfirma än en populär biltoningsfirma.
Ett ytterligare (för mig överraskande) tips är att söka på Google Maps istället för Google. Vi fick markant bättre träffar på företagstjänster när vi sökte på solfilm till bil på Maps istället för Google.

Kung du är, exakt vad jag letade efter!

Jag köpte precis en bil och tänkte lägga på men var så osäker på vilken procent jag skulle lägga mig på. Men vad fick du pröjsa och vart gjorde du det någonstans?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Kung du är, exakt vad jag letade efter!

Jag köpte precis en bil och tänkte lägga på men var så osäker på vilken procent jag skulle lägga mig på. Men vad fick du pröjsa och vart gjorde du det någonstans?

Jag lämnade in den hos Wellkept. De anlitar Solfilmcenter för solfilmsjobb ("Solfilmsmonteringen sker här på plats av vår samarbetspartner Solfilmcenter"). Det står att du håller till vid Globen och händelsevis gör även Sofilmcenter det, så du bör ju kunna gå direkt till dem Deras hemsida säger att min modell kostar 3500 kr och det låter rimligt - så det var nog ungefär det jag betalade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Jag lämnade in den hos Wellkept. De anlitar Solfilmcenter för solfilmsjobb ("Solfilmsmonteringen sker här på plats av vår samarbetspartner Solfilmcenter"). Det står att du håller till vid Globen och händelsevis gör även Sofilmcenter det, så du bör ju kunna gå direkt till dem Deras hemsida säger att min modell kostar 3500 kr och det låter rimligt - så det var nog ungefär det jag betalade.

Ah! Men jag hittade några verkstäder som gör det för typ 1500kr. Borde det vara någon skillnad må tro?
Men hur är det på kanterna av rutorna, ser man att det är "flärpigt" eller är det bra gjort?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Ah! Men jag hittade några verkstäder som gör det för typ 1500kr. Borde det vara någon skillnad må tro?
Men hur är det på kanterna av rutorna, ser man att det är "flärpigt" eller är det bra gjort?

Det där låter riktigt billigt för 5 rutor, en solfilm av bra kvalité är en stor del av den där kostnaden så antingen monterar dom filmen några gånger snabbare än alla andra eller så använder dom en billig film..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Det där låter riktigt billigt för 5 rutor, en solfilm av bra kvalité är en stor del av den där kostnaden så antingen monterar dom filmen några gånger snabbare än alla andra eller så använder dom en billig film..

Ja det lät fruktansvärt billigt. Dock är det svart så kanske att det har någonting med det att göra. De nämnde någonting om att det är 3m material och kvalite men allt är ju som sagt bara på papper. Men jag ska kolla sen när bilen har kommit och så får jag återkomma!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Ah! Men jag hittade några verkstäder som gör det för typ 1500kr. Borde det vara någon skillnad må tro?
Men hur är det på kanterna av rutorna, ser man att det är "flärpigt" eller är det bra gjort?

Rutorna ser tonade ut och det syns inte att det sitter en film på dem. Inga flärpar, bubblor, streck, märken eller någonting någonstans. Om jag inte visste bättre skulle jag tro att glaset är mörkt - inte att någon klistrat fast något på rutan.

Det billigaste vita jobbet jag hittat var för ca. 2500 kr ute i ett sunkigt industriområde i Järfälla. 3-4000 kr för en vanlig kombi är nog rätt standard. På en ny bil skulle jag inte våga chansa på nåt billigt som kanske blir dåligt.

Permalänk
Medlem

Det låter faktiskt ändå rätt bra! Ja det roliga är att en av de verkstäderna är där också som jag har hittat fast svart dårå. Ja men det bästa är ändå att de erbjuder garanti i 5 år och det låter nästan för bra för att vara sant haha!

Men det kommer nog att bli mer aktuellt framåt sommaren när det börjar bli lite varmare.
Men gjorde de endast rutorna eller var det karmen också?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Körde precis på 15% och vart jäääkligt nöjd verkligen! Vi har 20% och jag personligen har tyckt att det var lite för ljust så tänkte att det skulle bli bättre med 15% och det vart det verkligen.

Betalade 1500 utan kvitto och det tyckte jag var värt alla dagar i veckan.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE