Permalänk

4g / lte router köpes

Letar efter en billigare 4g router med 5 Ghz stöd att använda innan fiber kommer dras in i huset. Någon som har något liggande i garderoben som ni vill bli av med för en rimlig peng? 😊

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahlberg1992:

Letar efter en billigare 4g router med 5 Ghz stöd att använda innan fiber kommer dras in i huset. Någon som har något liggande i garderoben som ni vill bli av med för en rimlig peng? 😊

Läs hela annonsen här

Tyvärr inte 5Ghz, men har en typ 8 år gammal Huawei B593 liggandes som du kan få. Den ska vara upplåst men jag hade Tele2 på tiden det begav sig. Tyvärr inga extra antenner (puckarna försvann vid flytt) och strömadaptern är inte original. Jag hittade dock en annan som fungerar fint.

Du kan få den gratis om du vill prova ändå. Den har dock legat i låda i många år nu så kan inte garantera funktion.

Permalänk

@Viktorph: Det var väldigt snällt av dig! I så fall kanske jag bara kan köra med en vanlig router via WAN ifrån din router/modem för att få 5 Ghz.
Jag väntar lite till och ser om det dyker upp någon annat klockrent, men annars tar jag gärna emot den!

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahlberg1992:

@Viktorph: Det var väldigt snällt av dig! I så fall kanske jag bara kan köra med en vanlig router via WAN ifrån din router/modem för att få 5 Ghz.
Jag väntar lite till och ser om det dyker upp någon annat klockrent, men annars tar jag gärna emot den!

Ingen fara på taket! Man får försöka hjälpa till så gott det går

Bara att du hör av dig via PM om det inte dyker upp något annat då.

Mvh Viktor