Philips 242G5DJEB startar ej / Lyser ej efter att ha stått.

Permalänk
Medlem

Philips 242G5DJEB startar ej / Lyser ej efter att ha stått.

Goddagens,

Införskaffade en Philips 24" 144 Hz som skulle gå till min bror som sekundär skärm, köptes begagnad.
Startade och fungerade fint när jag kom hem och testade den. Nu efter att ha stått i drygt 5 veckor startar skärmen inte och reagerar inte ens när man stoppar in strömkabeln.

Den har stått urkopplad i en garderob under tiden.

Någon som har något tips/knep som kan tänkas hjälpa till i detta fallet?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Bildexpert 📺

@Lodisen: Ifall det är en separat trafo kan det vara den som är trasig och bör kunna finna en ersättare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Lodisen: Ifall det är en separat trafo kan det vara den som är trasig och bör kunna finna en ersättare.

Vad är en trafo? Om det är någon typ av strömdosa så finns det ingen sådan utan det är en vanlig strömkabel. Testat med flera olika.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Lodisen:

Vad är en trafo? Om det är någon typ av strömdosa

Yes, precis så.

Då är den nog död tyvärr. Om du har tid, energi, kunskap och utrustning kan du öppna skärmen och leta efter trasiga kondensatorer och köpa in ersättare, samt löda om dessa. Just trasiga kondensatorer är ett vanligt problem med den här typen av äldre och enklare modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Yes, precis så.

Då är den nog död tyvärr. Om du har tid, energi, kunskap och utrustning kan du öppna skärmen och leta efter trasiga kondensatorer och köpa in ersättare, samt löda om dessa. Just trasiga kondensatorer är ett vanligt problem med den här typen av äldre och enklare modeller.

Det har jag dessvärre inte, men har bekanta som är bra på att löda. Blir till att höra mig för. Tack för hjälpen

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3