Permalänk
Medlem

BARA IOS tappar mesh nätverk

Hej,

Jag har Google Nest Wifi hemma med en router och en accesspunkt. Det funkar klockrent med alla devicer och mesh och WiFi får jag bra resultat på. Dock händer det ibland att min IPad eller andra enheter med IOS får problem med nätverket men andra enheter Fungerar. Ibland är symptomen att jag ej kan surfa men har kontakt med mesh och ibland tappar jag även nät mot mesh. Ibland har det funkat att slå av och på WiFi på IPad, ibland ändra ljusstyrkan men sist fick jag reseta nätverksinställningar på Ipaden, det lustiga att så började även de andra enheterna plinga till fast de haft uppkoppling tidigare. Vad kan vara fel, hur kan jag lösa det och varför drabbar det bara IOS?

Permalänk
Medlem

@matsolaw: Troligtvis skickar dina APs ut starka signaler som når din iPad, men din iPad antenn orkar inte skickar hela vägen tillbaka. Detta har hänt mig, vilket löstes med en extra AP. Använder dock inte Google Mesh.

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det inte helt ovanligt med problem med Wifi och Apple-produkter. Testa att slå av BT och se om det blir skillnad, det gjorde rätt stor skillnad när jag installerat ett mesh-system hos en släkting. Trodde först att det var ett skämt, men testade och det var det tyvärr inte.