Asus RTX 2080 SUPER Dual fan bytes mot 1080 + pengar

Permalänk
Avstängd

Asus RTX 2080 SUPER Dual fan bytes mot 1080 + pengar

Hej!

Jag har ett RTX 2080 Super som jag vill byta mot ett GTX 1080 (Eller liknande prestanda) + pengar då jag inte behöver en sån kraftig prestanda från 2080. Jag finns i Stockholm så det vore perfekt om vi kunde lösa bytet här. Endast grafikkortet då jag fick min nuvarande speldator i present av min kusin. Har aldrig överbelastat eller överklockat grafikkortet.

Jag eftersöker ett GTX 1080 (eller liknande) + pengar i mellan, märke spelar ingen roll. Skriv i PM vad du har för kort och vad du betalar i mellanskillnad.

P.s kan även tänka mig sälja kortet också, ge bud i PM (ej skambud) isåfall och inte ”riktpris, vad ska du ha för det?” Osvosv för att spara på allt chattande.

Länk till gpu:

https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwj...

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Lite mer prestanda än du frågar efter men byte mot MSI Armor 1080ti OC?

Permalänk

Sitter på ett 1080 strix. Hur mycket hade du tänkt dig emellan?

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av professorsnö:

Sitter på ett 1080 strix. Hur mycket hade du tänkt dig emellan?

Skicka PM med vad du ger i mellanskillnad. Låter intressant.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KarlHelmer:

Lite mer prestanda än du frågar efter men byte mot MSI Armor 1080ti OC?

Skicka PM med vad du ger i mellanskillnad. Låter intressant, lite mer kräm än vad jag eftersöker dock men det gör nog inget.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag har ett KFA2 1070 Ti om det är av intresse. Lägger såklart en lite större slant emellan än någon med 1080 om det blir aktuellt.

Kortet boostar till 2ghz, så presterar snarligt med ett stock 1080.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huttala:

Jag har ett KFA2 1070 Ti om det är av intresse. Lägger såklart en lite större slant emellan än någon med 1080 om det blir aktuellt.

Kortet boostar till 2ghz, så presterar snarligt med ett stock 1080.

Det är aktuellt! Skicka PM vad du betalar i mellanskillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Jag har ett KFA2 1070 Ti om det är av intresse. Lägger såklart en lite större slant emellan än någon med 1080 om det blir aktuellt.

Kortet boostar till 2ghz, så presterar snarligt med ett stock 1080.

Har ett likadant kort, ställer mig i kö efter dig 😊. Kan hämta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ali bror:

Har ett likadant kort, ställer mig i kö efter dig 😊. Kan hämta

Har du samma kort? 1070ti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pro:

Har du samma kort? 1070ti?

yes ett KFA 1070 ti :), kartong och kvitto finns

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ali bror:

yes ett KFA 1070 ti :), kartong och kvitto finns

Återkommer om vår affär inte blir av. Har en deal med honom som jag vill hålla mig till först och främst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pro:

Återkommer om vår affär inte blir av. Har en deal med honom som jag vill hålla mig till först och främst.

Låter rättvist :), lycka till

Permalänk
Medlem

Annars finns ett Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming Advanced om du fortfarande vill ha RTX istället för GTX

Visa signatur

CPU : Intel Core i9 9900K
Moderkort : Asus ROG STRIX Z390-F GAMING
Grafikkort : Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC
Skärm: Acer Predator X34GS 180Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrBicce:

Annars finns ett Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming Advanced om du fortfarande vill ha RTX istället för GTX

Lite för hardcore, vill nedgradera mig lite mer än rtx 2070

Permalänk
Medlem

Är ett Vega 64 intressant?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Miljon3:

Är ett Vega 64 intressant?

Det är intresserant, hör av dig i PM om vad du betalar i mellanskillnad. Återkommer om det ej blir nån affär.

Permalänk
Medlem

Du är inte intresserad av ett rx590 8gb?

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: MSI z390 godlike |CPU: Intel Core i9-9900K 5.1GHZ|GPU: MSI RTX 2080Ti Lightning Z |RAM:g.skill 32gb ddr4 trident z rgb 4000mhz|HDD:Corsair Force MP510 480GB|asus rog strix helios gx601|PSU: Corsair HX1000i|CPU-Kylare:Alphacool Eisbaer Aurora 420mm|Monitor:asus xg438q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WaCo2006:

Du är inte intresserad av ett rx590 8gb?

Kanske lite för svar för min smak, men pma mig vad du ger i mellanskillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pro:

Hej!

Jag har ett RTX 2080 Super som jag vill byta mot ett GTX 1080 (Eller liknande prestanda) + pengar då jag inte behöver en sån kraftig prestanda från 2080. Jag finns i Stockholm så det vore perfekt om vi kunde lösa bytet här. Endast grafikkortet då jag fick min nuvarande speldator i present av min kusin. Har aldrig överbelastat eller överklockat grafikkortet.

Jag eftersöker ett GTX 1080 (eller liknande) + pengar i mellan, märke spelar ingen roll. Skriv i PM vad du har för kort och vad du betalar i mellanskillnad.

P.s kan även tänka mig sälja kortet också, ge bud i PM (ej skambud) isåfall och inte ”riktpris, vad ska du ha för det?” Osvosv för att spara på allt chattande.

Länk till gpu:

https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwj...

Läs hela annonsen här

Hej! Har ett gtx 1080 zotac amp extreme den + 1000kr ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ardaburc:

Hej! Har ett gtx 1080 zotac amp extreme den + 1000kr ?

Så du menar att mitt kort är värt omkring 4000-4500 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pro:

Så du menar att mitt kort är värt omkring 4000-4500 kr?

Gav bara bud ^^

Permalänk
Medlem

Vad har du lirat för Vr upplevelser med detta kort?
Hur väl flyter mer krävande upplevelser? Funderar på om det är dax för nytt kort för kan tycka att mitt 2070 känns aningen trögt på att leverera i vissa upplevelser med min Reverb. Men det är främst krävnande simulatorupplevelser som DCS, vilket jag vill uppnå bättre prestanda i

Permalänk
Medlem

Har ett Asus Rog Strix GTX 1070 8GB som jag gärna skulle vilja byta upp till något RTX kort + pengar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk

Först tänker jag fråga dig vad du vill sälja för? Och sedan tänker jag nämna att jag har 2st R9 280x's. Som jag förmodar du ej är intresserad av, därför jag frågar vad du säljer det för

Men om du är intresserad så kan jag lägga dem för att dra ner priset en 1300kr

Permalänk

RTX 2070 super

Hej

Jag har ett RTX 2070 super om du är intresserad, finns även i Stockholm

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Chriss1:

Vad har du lirat för Vr upplevelser med detta kort?
Hur väl flyter mer krävande upplevelser? Funderar på om det är dax för nytt kort för kan tycka att mitt 2070 känns aningen trögt på att leverera i vissa upplevelser med min Reverb. Men det är främst krävnande simulatorupplevelser som DCS, vilket jag vill uppnå bättre prestanda i

Skrivet av Dunderil:

Har ett Asus Rog Strix GTX 1070 8GB som jag gärna skulle vilja byta upp till något RTX kort + pengar.

Skrivet av SourceCreations:

Först tänker jag fråga dig vad du vill sälja för? Och sedan tänker jag nämna att jag har 2st R9 280x's. Som jag förmodar du ej är intresserad av, därför jag frågar vad du säljer det för

Men om du är intresserad så kan jag lägga dem för att dra ner priset en 1300kr

Skrivet av Fatomen123456:

Hej

Jag har ett RTX 2070 super om du är intresserad, finns även i Stockholm

Hej,
Bara för info så har jag redan gjort bytet med Mr. Pro. Så annonsen borde avslutas.

@Chriss1 :
Jag använder kortet för VR med Vive Pro och allt utom Fallout 4 fungerar som tänkt.
Fallout 4 fungerar dock 10x bättre än när jag hade mitt 1070 ti, men då spelet är så dåligt optimerat blir det inte 100% ändå.

HL alyx däremot kunde jag köra på näst högsta inställningarna med vive pro och det fungera hur bra som helst!
Samma sak med Skyrim VR och Beat saber.

Permalänk
Avstängd

Nu har jag totalt att missat stänga ner annonsen. Redan gjort ett byte och grafikkortet är bytt.