Permalänk
Medlem
Skrivet av viktoralsio:

Köpte den för 16999, demo exemplar med full garanti osv. Ja enda skillnaden verkade i stort vara 1tb HDD, vilket jag inte behöver ändå. Har 256 gb ssd idag som räcker mer än väl så 512 bör väll räcka då med 😊

Nä, kommer nog inte heller använda den vanliga HDDn så mycket.

Ska sova på saken nu, sen kolla lite imorgon bitti igen, sedan lägger jag nog en beställning innan lunch imorgon.

Edit: La en beställning på cb0030 datorn nu. Ska bli spännande att se hur en laptop presterar. Hoppas jag blir nöjd. :).
Tack för all hjälp och feedback!

Permalänk

@TobbeG92: Hoppas jag vi båda blir! blir nog bra detta! Min förväntas idag är otroligt spänd!

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit en titt på Asus G14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktoralsio:

@TobbeG92: Hoppas jag vi båda blir! blir nog bra detta! Min förväntas idag är otroligt spänd!

Återkom gärna när du fått din och känt i klämt lite.

Min förväntas fredag. Men vi får se om det stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Återkom gärna när du fått din och känt i klämt lite.

Min förväntas fredag. Men vi får se om det stämmer.

Intressant tråd, rapporter gärna vad ni tycker om era datorer:)

Permalänk

@joabor: I helhet : Supernöjd!

Bra prestanda, bra känsla, snygg design. Laptopar väsnas ju men denna är förvånansvärt tyst för att vara i sin klass.
Enda minuset är kanske att CPU rätt ut boxen blev gärna 100 grader, men de löste sig kort och enkelt med en undervoltning.
GPUn däremot är iskall, kommer knappt över 65 grader under press. Spelar borderlands 3 i Ultra 1080p med 100+ FPS. Så inga klagomål.
Skärmen är snabb och allt känns lent med 144 hz. Finns bra uppgraderings möjligheter dessutom.

Ang: temperaturen på CPUn. jag köpte ett demo-ex ruggit billigt så behöver nog bara en repaste, inte säker om jag vill än då jag inte vill poppa garantin. Thermal Grizzly Conductonaut har jag liggandes redo för dagen i ära (sjukt nojjig att applicera den men vafan, high risk high reward?

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktoralsio:

@joabor: I helhet : Supernöjd!

Bra prestanda, bra känsla, snygg design. Laptopar väsnas ju men denna är förvånansvärt tyst för att vara i sin klass.
Enda minuset är kanske att CPU rätt ut boxen blev gärna 100 grader, men de löste sig kort och enkelt med en undervoltning.
GPUn däremot är iskall, kommer knappt över 65 grader under press. Spelar borderlands 3 i Ultra 1080p med 100+ FPS. Så inga klagomål.
Skärmen är snabb och allt känns lent med 144 hz. Finns bra uppgraderings möjligheter dessutom.

Ang: temperaturen på CPUn. jag köpte ett demo-ex ruggit billigt så behöver nog bara en repaste, inte säker om jag vill än då jag inte vill poppa garantin. Thermal Grizzly Conductonaut har jag liggandes redo för dagen i ära (sjukt nojjig att applicera den men vafan, high risk high reward?

Supernice:)

Hur ser specen ut på datorn? Inte helt lätt att förstå i tråden;)

Permalänk

@joabor:

RTX 2070 ( inte max-q, den är klenare )
I7 9750H
16gb minne 2666 mhz
512 gb SSD
144 hz skärm
G sync

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_hp-omen-gaming-laptop-1...