Webcam för streaming sökes, C922 m.m...

Permalänk
Avstängd

Webcam för streaming sökes, C922 m.m...

Hej! Innan jag beställer något nytt så tänkte jag höra om det är någon här på Swec som har en bra webcam liggandes. Jag söker något som har 1080p i 30fps. Hör gärna av er så snart som möjligt.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har en gammal C920 liggandes, ge ett bra bud så...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av voxx:

Har en gammal C920 liggandes, ge ett bra bud så...

Ska vi säga 400kr? Ser gärna att den kan skickas redan idag om tid finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Ska vi säga 400kr? Ser gärna att den kan skickas redan idag om tid finns.

Det var ju ett bra bud, för dig... Webbkamermor är värda guld just nu, men du får ett försök till.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av voxx:

Det var ju ett bra bud, för dig... Webbkamermor är värda guld just nu, men du får ett försök till.

Jag baserade budet på vad de brukar gå för. Jag inväntar fler tips, annars återkommer jag.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt varifrån du ska beställa men de flesta bättre kameror är sopslut överallt... Vi har stora problem att få tag i kameror till jobbet!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maxizor:

Vet inte riktigt varifrån du ska beställa men de flesta bättre kameror är sopslut överallt... Vi har stora problem att få tag i kameror till jobbet!

Verkligen inte, gå in på Prisjakt så finns det allt en hel del - beroende på preferens såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Verkligen inte, gå in på Prisjakt så finns det allt en hel del - beroende på preferens såklart.

Har du faktiskt klickat på produkterna, och kollat lagerstatus?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av voxx:

Har du faktiskt klickat på produkterna, och kollat lagerstatus?

Visst har jag det, vad funderade du över?

Permalänk
Medlem

Ta en gammal smartphone istället och använd den som webbkamera. Finns flera bra appar. Ofta mycket bättre kameror i dessa än någon webbkamera man kan köpa för rimliga pengar:

https://apps.apple.com/us/app/ivcam-webcam/id1164464478

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrottOchStraff:

Ta en gammal smartphone istället och använd den som webbkamera. Finns flera bra appar. Ofta mycket bättre kameror i dessa än någon webbkamera man kan köpa för rimliga pengar:

https://apps.apple.com/us/app/ivcam-webcam/id1164464478

Spännande! Ska absolut spana in det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av voxx:

Det var ju ett bra bud, för dig... Webbkamermor är värda guld just nu, men du får ett försök till.

blåsa folk i covid 19 tider är alldeles kalas
Kommer in massvis i juni till återförsäljare

Permalänk
Medlem

@maddush: Helt irrelevant. Marknadspris är marknadspris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voxx:

@maddush: Helt irrelevant. Marknadspris är marknadspris.

Javisst vi säger så
Du gör som du vill
Du har inga gamla gas masker du vill sälja för ocker pris också 🤣
Skojar mest.. Dumt sabba denna tråd
Så jag tar tillbaka mina kommentarer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Spännande! Ska absolut spana in det!

Gör det!

Jag testade själv häromdagen att använda telefonen som webkamera ihop med ivcam och det funkade över förväntan, blev riktigt bra bild och ljud 🙂

Permalänk
Avstängd

Kan bara hålla med, jag utgick för vad de sålts på Tradera och liknande. Som tur var blev det en affär med en annan medlem som sålde sin C922 till schysst "Sweclockers-pris".

Härmed är annonsen avslutad.