Permalänk

9600k + Asus z390 Prime-A

Goddag, säljer av mina tidigare kämpar då det råkade bli en 10900k för min del,

Processorn har ej blivit överklockad mer än för ett fåtal tester, 99% utav tiden gått i standardklock med en NH-D14, aldrig sett temperaturer över 60c (Får vänja mig vid 100c nu med 10900k hehe)

Har ingen orginal kartong till vardera, men ordnar en utbyteskartong + antistatpåse för säker transport utav vara (postnord spårbart+försäkrat) om det skall skickas.

Ser gärna att det lämnar mig som ett paket.

Skickas vart som eller hämtas i Örebro.

Sätter startbud för båda som paket på 2000SEK inkl frakt, budgivning avslutas fredag kväll 22:00.

Mer bilder och ev. tester kan ordnas om det efterfrågas, släng iväg ett PM så kikar vi på det

Mvh G

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Lägger bud på 2000kr

Permalänk

Extra info:

Processor + moderkort fungerar klockrent, moderkort uppdaterat till senaste bios, kvitto finns för båda

Permalänk

2200 + frakt för båda.

Permalänk

Samma moderkort och processor som jag haft. Riktig bra grejer

Permalänk

2300 + frakt

Permalänk
Skrivet av Marsson90:

Samma moderkort och processor som jag haft. Riktig bra grejer

Lika saker*

Jag är enda ägare för detta jag säljer, för att eliminera eventuella frågetecken.

Permalänk
Skrivet av botlanediffvictim:

Lika saker*

Jag är enda ägare för detta jag säljer, för att eliminera eventuella frågetecken.

Hahaha, så sant. Var fortfarande morgontrött när jag skrev det...

Permalänk

2400+frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av botlanediffvictim:

Kör i princip det som står nämnt ovan, 5ghz på min 9600k + 2080ti (+ 1440p165hz monitor)

Finns för närvarande inget spel jag spelat ännu där fpsen inte är bra nog att jag vill droppa den från högsta möjliga :), grym processor men skulle sträcka för något högre om jag var du,

I ett forum nämnde att du körde din 9600k på 5ghz och såg ingen anledning att köra på annat än högsta möjliga?! Här skriver du att den är knappt OC, förutom i ett fåtal tester....

La till citat
Permalänk
Skrivet av Jasko:

I ett forum nämnde att du körde din 9600k på 5ghz och såg ingen anledning att köra på annat än högsta möjliga?! Här skriver du att den är knappt OC, förutom i ett fåtal tester....

Hej!

Jag som skapade inlägget är ej samma person som skrev kommentaren om SIN 9600k

mvh

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av botlanediffvictim:

Hej!

Jag som skapade inlägget är ej samma person som skrev kommentaren om SIN 9600k

mvh

Vem är du och vem är den som skrev då? 🤔
Jag hänger inte med alls här

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Vem är du och vem är den som skrev då? 🤔

Står ovan

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av botlanediffvictim:

Jag tror du missförstår.
Du skriver i annonsen att processorn inte körts överklockad.
Dock skriver du i citatet nedan 200505 att du kört den överklockad.

Skrivet av botlanediffvictim:

Kör i princip det som står nämnt ovan, 5ghz på min 9600k + 2080ti (+ 1440p165hz monitor)

Finns för närvarande inget spel jag spelat ännu där fpsen inte är bra nog att jag vill droppa den från högsta möjliga :), grym processor men skulle sträcka för något högre om jag var du,

Det är detta som gör oss förvirrade

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Jag tror du missförstår.
Du skriver i annonsen att processorn inte körts överklockad.
Dock skriver du i citatet nedan 200505 att du kört den överklockad.

Det är detta som gör oss förvirrade

Ser att Marsson90 som skrev det tidigare har redigerat sitt inlägg som jag quotade.

iaf. det som står i annonsen är vad som gäller, ursäktar möjlig förvirring ang. inlägg i kommentarsfältet.

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Jag tror du missförstår.
Du skriver i annonsen att processorn inte körts överklockad.
Dock skriver du i citatet nedan 200505 att du kört den överklockad.

Det är detta som gör oss förvirrade

Ja, nu är jag med på noterna, det som står i det separata inlägget är en kort stund då jag körde den i 5ghz för att testa div. spel för att väga +/- i temperatur, prestanda, longevity etc. Skulle klassa det som ett test då den gick i det mindre än en dag då jag var halvt missnöjd med prestandan i Battlefield 5 (problemet var inte relaterat till processor, utan att grafikkortet var i safemode fast på en relativt låg klockfrekvens) ((Kände ej att denna rad text var så speciellt nödvändig för säljinlägget, därav utelämnades det)

5ghz + resulterar självklart i bättre prestanda, men har varken intresse eller kunskap till att skapa en bra profil för överklockning, vid firestrike, timespy etc så har den gått i 5ghz med 1,33v (ej gjort många tester)

Hoppas detta hjälper till att eliminera ev. frågetecken