Infuse kopplat till Plex

Permalänk

Infuse kopplat till Plex

Fråga: tog reda på att en stor fördel med Infuse kontra Plex är att Infuse kan spela upp fler format såsom ISO etc.

Jag har Infuse appen och när jag kopplar upp mig till mitt videobibliotek så går jag in via PLEXSERVER med Infuse appen. Fråga: Hur kan jag med Infuse spela upp IMG-filer? Jag ser de inte när jag använder Infuse och går in via Plex servern eftersom Plex inte kan spela upp ISO filer så finns de inte tillgängliga i Plex, även om jag använder Infuse.

Hur gör jag?

Permalänk
Medlem

Skulle misstänka att det inte går eftersom Plex-servern inte förstår filformaten. Dela istället ut volymen/mappen med filmerna över SMB och anslut denna till Infuse.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Skrivet av Mayhem SWE:

Skulle misstänka att det inte går eftersom Plex-servern inte förstår filformaten. Dela istället ut volymen/mappen med filmerna över SMB och anslut denna till Infuse.

Vad är SMB för något?

Hur gör man det? Kan du ge mig en beskrivning över hur man gör detta?

Tack på förhand!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Soldierofwar1985:

Vad är SMB för något?

Hur gör man det? Kan du ge mig en beskrivning över hur man gör detta?

Tack på förhand!

SMB (Samba) är Windows protokoll för fildelning. Alltså dela ut mapp över nätverket i egenskaper och dela.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

SMB (Samba) är Windows protokoll för fildelning. Alltså dela ut mapp över nätverket i egenskaper och dela.

Ok. Skulle du bara kunna beskriva hur man gör det steg för steg?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Soldierofwar1985:

Ok. Skulle du bara kunna beskriva hur man gör det steg för steg?

Du högerklickar på mappen med isofilerna, väljer egenskaper, går till fliken "dela" och väljer avancerad delning, väljer namn på mappen och klickar OK.

I stora drag.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Du högerklickar på mappen med isofilerna, väljer egenskaper, går till fliken "dela" och väljer avancerad delning, väljer namn på mappen och klickar OK.

I stora drag.

Hur gör jag sedan med infuse appen för att komma åt dessa isofiler då?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Soldierofwar1985:

Hur gör jag sedan med infuse appen för att komma åt dessa isofiler då?

Då jag inte använder Infuse får andra svara på det eller Google

Permalänk
Livsnjutare 😎

Du kan remux'a filerna till ett format som Plex förstår.

https://support.plex.tv/articles/201097958-remuxing-files-to-...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Hur gör jag sedan med infuse appen för att komma åt dessa isofiler då?

Läs dokumentationen.

https://support.firecore.com/hc/en-us/articles/215090977-Stre...

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk

Smart! Tack så mycket!

Förresten - kan Infuse spela upp Mp4 filer? Det verkar inte som om Plex kan göra det tyvärr...

Permalänk
Medlem

Såväl Plex som Infuse ska inte ha några som helst problem med mp4-filer, det låter som om du kanske har något fel i konfigurationen för Plex. Om du inte har något annat behov av Plex än att spela upp det via Infuse, rekommenderar jag nog att skippa Plex helt och bara kör Infuse över en Samba-share (alltså en utdelad mapp på nätverket) som någon tipsade om tidigare i tråden. Lättare att komma igång och mindre underhåll.