Grafikkort ger ingen bild med kylare monterad

Permalänk
Medlem

Grafikkort ger ingen bild med kylare monterad

Jag har ett RTX 2070 som jag försöker montera en Morpheus Raijintek II på. Problemet är ett med kylaren monterad så ger grafikkortet ingen bild. Helt utan kylare fungerar datorn utan problem (tills den överhettar och stänger av sig själv).

Väldigt konstigt problem eftersom jag bara skruvar fast några kylflänsar. Jag misstänker att det blir någon kortslutning men jag använder distanserna och har testat även med plastbrickor vid skruvarna. Det är ganska trångt i chassit och kablarna från nätagget ligger emot lite men har försökt hålla kortet på plats för att försäkra att det är kontakt, utan resultat.

Någon som har upplevt detta eller har någon idé?

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Varför försöker du sätta på Morpheus Raijintek II, Den supportar väl inte ens 2xxx serien?

Men till frågan så
Eftersom Morpheus Raijintek II inte officielt ska passa på 2xxx serien så kan det väl vara mycket möjligt att någon komponent kortsluter någonstans

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FZL:

Jag misstänker att det blir någon kortslutning men jag använder distanserna och har testat även med plastbrickor vid skruvarna.

Det är förmodligen inte vi de punkterna det kortsluter (om det är det som är felet) utan någon annanstans eftersom kylaren officiellt inte passar kortet du försöker montera den på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Varför försöker du sätta på Morpheus Raijintek II, Den supportar väl inte ens 2xxx serien?

Men till frågan så
Eftersom Morpheus Raijintek II inte officielt ska passa på 2xxx serien så kan det väl vara mycket möjligt att någon komponent kortsluter någonstans

Skrivet av Andreaz1:

Det är förmodligen inte vi de punkterna det kortsluter (om det är det som är felet) utan någon annanstans eftersom kylaren officiellt inte passar kortet du försöker montera den på.

Anledningen till att jag försöker montera den är för att kortet är från en färdigbyggd dator och hade jättedålig kylare och jag hade Morpheus II:n liggandes hemma.

Tack för input men jag har försökt otaliga gånger med bortplockade heatsinks etc. och inget verkar funka.
Här nedan ser ni ett försök där jag inte drog åt skruvarna så hårt och det är inget som ligger emot förutom dien:

Bild
Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Moderator
Forumledare

@FZL: Ditt kort ser annorlunda ut än vad jag sett tidigare. 🤔
Har du möjlighet att ta en bild utan kylaren uppifrån?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@FreddanQ: Ditt kort ser annorlunda ut än vad jag sett tidigare. 🤔
Har du möjlighet att ta en bild utan kylaren uppifrån?

Bild
Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080