Surfplatta med Qi-stöd / trådlös laddning

Permalänk

Surfplatta med Qi-stöd / trådlös laddning

Hej Sweclockers!
Tänkte köpa en surfplatta till min son. Problemet i hans gamla surfplatta är att laddningsport gick sönder och det gick inte reparera den mer efter 3 gånger och det blev ännu dyrare jämfört med inköpspris och modellen (många spel slutade fungera; dåligt lagringsutrymme; den var lenova tab 4 à 32gb)
Jag letade överallt via google om surfplattan med qi-stöd, hittade bara en från cd-on som är Huawei Tablet Huawei MatePad Pro 10.8" men den kostar runt 7.000kr. Jag tänkte max 4.000kr för minst 32Gb, men gärna 2.000kr (bästa pris om det går)🙃☺.

1- Ni som har surfplatta med qi-stöd som är inbyggd, vad har ni för märke och modell och är ni nöjda som spel platta?

2- Ni som har köpt en qi-mottagare för surfplattan (en liten grej som ni stoppar i laddningsport som hjälper att ladda trådlös), är den ett bra alternativ, tacksam om ni skriver oxå modell, märke och hur länge har ni haft mottagaren och om det skadar plattans batteri?

3- vilken surfplatta skulle ni rekommendera som ska användas mest för spel för en 10 åring? Han spelar typ roblox, pixel gun, minecraft, det är hans 3 favoriter.

4- Han vill ha ipad och jag vill ha android för en orsak som är spelköp. Ipad måste man mata in betalkort men android betalar man via paypal som är jätte smidig. Jag vill inte spara mitt betalkort uppgifter i min sons ipad. Är det värt och tänka så, eller?

Väldigt tacksam till alla svar

Ha en fortsatt fin lördag

Permalänk
Keeper of the Bamse

Köp en Ipad. Det finns s.k. parental control som gör att du måste godkänna köp som görs. Då kan du ha kortet lagrat på apple-kontot.
Du får inte trådlös laddning, men om din son lyckas ha sönder USB-C kanske det är dags att du börjar ladda den åt honom istället.

https://support.apple.com/en-za/HT201304

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Qi på en platta känns lite omständligt, är nog svårt att få telefonen och laddaren att hamna på rätt plats. Stoppar du en adapter i laddning sporten brukar den hamna ganska nära kanten och det känns som att plattan inte kommer ligga stabilt på laddaren.
Och det verkar bara finnas några stycken plattor med qi. Och som sagt de flesta ganska dyra

Jag hade gått på apple när det kommer till surfplattor helt klart.

Permalänk
Medlem

Känns som att rätt lösning här är en magnetisk laddkabel. Då stoppar man i en liten adapter i porten som sedan får sitta kvar. Bör då vara omöjligt att sabba porten.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av dozix:

Känns som att rätt lösning här är en magnetisk laddkabel. Då stoppar man i en liten adapter i porten som sedan får sitta kvar. Bör då vara omöjligt att sabba porten.

Där sa du något! Det hade jag helt glömt att det fanns!
https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/mobilladdare/usb-c-...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dozix:

Känns som att rätt lösning här är en magnetisk laddkabel. Då stoppar man i en liten adapter i porten som sedan får sitta kvar. Bör då vara omöjligt att sabba porten.

Lättare jämfört med original laddare tänker jag då dongeln är större och mer otymplig?

Edit: Missade vart den delades. Borde fungera kalas.