Vattenkyld dator, Ryzen 1700, 5700XT, 16GB / 1 TB

Permalänk
Medlem

Vattenkyld dator, Ryzen 1700, 5700XT, 16GB / 1 TB

Har tappat spelintresset (Tack EA / Dice ) och har en rätt vass laptop via jobbet, så jag tänkte att det är dags att min stationära burk hittar ett nytt hem där den kommer till bättre användning.

Specifikationer:
CPU - AMD Ryzen 7 1700 8C/16T
Moderkort - Asus X370 Pro Prime
RAM - Corsair 16 GB (2x8 GB) DDR4 3000 MHz
Grafikkort - Sapphire Radeon 5700 XT Pulse
Kylare - NZXT Kraken X62
Nätagg – EVGA Supernova G2 750W
Chassi - NZXT H440 New Edition Silent Ultra (Svart / Svart – utan fönster)
Chassifläktar - 3x Noctua NF-P14s redux-1200 140MM PWM
SSD1 – Samsung 850 Evo 500 GB
SSD2 – Crucial BX100 250 GB
SSD3 – Crucial BX100 250 GB
Ljudkort - Asus Xonar STX
WLAN - TP-Link Archer T9E

Bud över 9000:- tas i beaktning. Jag kommer inte att sälja datorn i delar.

OBS! På ena bilden syns en M2-disk, denna behåller jag.

CPU, Moderkort och RAM är köpta på Inet vid Ryzen-lansering, kvitto finns men garantitiderna har passerat.
Grafikkortet är köpt på Netonnet i Oktober 2019, kvitto och garantibevis finns. (3 år garanti)
Kylaren är köpt på Inet i slutet på 2017, kvitto och garantibevis finns. (6 år garanti)
Nätaggregatet är köpt på Inet 2015-11, kvitto och garantibevis finns. (10 år garanti)

Kartonger finns till nätagg, moderkort, grafikkort. Modulärkablar och chassidelar finns också sparat.

Jag har när jag har spelat kört processorn i 3.7GHz @ 1.375V P0, 2.7 GHz @ 1.075 P1, 1.55 GHz @ 0.875 P2 via ZenStates. Minnena körs i 2933 MHz.

Avhämtning i Kullavik strax söder om Göteborg. Datorn levereras utan något operativ, men kan demas med Windows 10.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

hur kom du fram till den ganska absurda prisbilden av minst 9000:-?

Permalänk
Skrivet av Blub:

hur kom du fram till den ganska absurda prisbilden av minst 9000:-?

Så himla off var väl inte priset? Enda negativa var väl den "gamla" CPU som ändå går att uppgradera

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

hur kom du fram till den ganska absurda prisbilden av minst 9000:-?

Eftersom du frågar så snällt, så kan jag dela följande kundvagn med dig. Inte exakt samma saker - men nära inpå sett till prestanda. Dock inte med ljudkortet (Gen 2 av kortet börjar på 2449:-).

https://komponentkoll.se/bygg/Kieuh

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnilssonn:

Så himla off var väl inte priset? Enda negativa var väl den "gamla" CPU som ändå går att uppgradera

mjae, jag får endå inte ihop det, det är därför jag frågar hur tankegången är. Jag är bara genuint intresserad av hur han tänkt.
Hyfsat nya delar kan man väl ta 75% av nypriset anser jag är rimligt men här pratar vi saker som är att par generationer gamla och 3 år på nacken, bortsett grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0x:

Eftersom du frågar så snällt, så kan jag dela följande kundvagn med dig. Inte exakt samma saker - men nära inpå sett till prestanda. Dock inte med ljudkortet (Gen 2 av kortet börjar på 2449:-).

https://komponentkoll.se/bygg/Kieuh

Där ser man. 9000:- kanske inte är så off ändå.

Permalänk

när jag sitter och räknar på vad jag hade max hade givit för grejerna individuellt så får jag ca 8K

9K känns i övre laget, det enda som jag är lite negativt inställd till är cpun annars är det en kanon fin dator