Din ansökan till YouTubes partnerprogram godkändes inte

Permalänk

Din ansökan till YouTubes partnerprogram godkändes inte

Hej ansökte nyligen om att få min kanal med i partnerprogram men fick avslag.

Vad kan jag göra för att få Youtube att godkänna kanalen? Kanalen handlar mest om nyheter klipp från nyheter samt nöje .
Så här står det:

Det här kan du göra
1. Granska feedback
Under granskningen hittade vi innehåll på kanalen som inte uppfyller följande riktlinjer. För att generera intäkter måste kanalen uppfylla alla YouTubes policyer för intäktsgenerering Granska kanalen och gör ändringar. Ändringarna kan bestå i att redigera eller ta bort videor eller att uppdatera metadata för videor.

Återanvänt innehåll
Återanvända någon annans innehåll utan att bidra med betydande originalkommentarer eller utbildningsvärde.
Läs mer
2. Inför ändringar på kanalen och ansök på nytt efter 24 juni 2020

Om jag tar bort majoriteten av videor så tappar jag väl även visningstimmar eller hur?

Permalänk
Medlem

Om du har minsta tecken på innehåll från någon annan kreatör så blir du inte godkänd nej. Det är ju ganska självklart. Ta bort allt sådant och skapa endast eget material.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk

Jag förstår och det låter logiskt. Fast man har ju över 2000 prenumeranter man vill ju inte ta bort allting det hade känts som ett svek mot alla dessa. Får väl starta ny kanal där jag helt och hållet skapar innehållet.

Permalänk
Medlem

@Flexiblus Oklart om det hjälper i längden. Har för mig att copyright strikes är per Youtube-konto och det är på Youtube-konto-nivå man blir godkänd för partnerprogrammet. Får du strikes på en annan kanal tror jag det påverka hela kontot.

Om du ska satsa på detta får du nog antingen ta bort allt copyright-innehåll eller skapa ett helt nytt konto.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Som Joppis säger får du ta bort det befintliga materialet som du själv inte äger om du ska ges privilegiet att ta emot annonsgenererade intäkter för kanalens innehåll. Tänk på att det du tycks förvänta dig är att Youtube ska betala dig för att du laddar upp andras intellektuella egendom på din kanal.

Strunta i partnerprogrammet och fortsätt tills någon av upphovsrättsägarna flaggar din kanal om du inte vill svika dina 2000 prenumeranter. Men det låter som du har en ganska svag profil för kanalen och en utan vidare existensberättigande merit. Det kommer krävas en helt annan insats om du ska kunna leverera en liknande profil med material du kan anses äga rätt att generera reklamintäkt för.

Permalänk

@Mr.Borka: Funderar på att bort allt som jag inte har skapat och börja med att skapa egen material som följer samma bana och som inte kommer att göra prenumeranterna besvikna.

En fråga: låt oss säga att kanalen har 100 videos totalt varav 80 inte är mitt material. Ska alla dessa 80 bort eller kan jag fortfarande ha kvar några enstaka videor som inte är mitt material. Har bl.a. klipp från nyheter från olika tv kanaler runt om i världen. Har hittills mottagit 5-10 copyright claims men det krävs ingen åtgärd på dessa klipp. Pengarna från annonserna hamnar hos upphovsrättsinnehavaren.

Sedan förstår jag att även visningstiden kommer att försvinna från kanalen så att man måste börja från 0 där. Man har dock prenumeranterna kvar som överstiger två tusen.

Permalänk
Medlem

Enklast är väl att starta en helt ny kanal. Nytt mejl, nytt namn, nytt allt. Sen bara göra en avslutande video på den nuvarande där du pekar över dina prenumeranter till den nya.

Kanske kan du också ladda upp de gamla som.är riskfria ur copyright-synpunkt på den nya.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S